גאדג’טי מסקר: עכבר גיימרים Roccat Kova Plus

הבאטמוביל (הרכב של באטמן) מכה שנית – שוב עכבר של ROCCAT ושוב מדגם KOVA, רק שהפעם מדובר בדגם KOVA[+]. האם השוני בין העכברים – הרגיל והפלוס באמת משמעותי? כל הפרטים בסקירה.

עכבר האריה

מכירים את הבדיחה על עכבר שמאיים על האריה? ובכן, כאן מדובר בדיוק על אותו מוטיב – העכבר שלפנינו מייצג את חברת האריה “Roccat”. מדובר בדגם Kova[+] – הדגם המשופר של ה-Kova אותו סיקרנו כאן באתר לפני זמן מה.

ובכן בצד הקופסא אין כמעט שינויים. הקופסא עדיין מרהיבה ביופייה, בעלת דלת הזזה ומאפשרת לבדוק את התאימות של העכבר באמצעות שבלונת פלסטיק בצורה מדויקת של העכבר. הקופסא אומנם מעט גדולה יותר, אך אין שינויים משמעותיים בתכולתה, פרט לנתונים הטכניים של העכבר אליהם נגיע מיד.

הדגם המשופר מגיע עם נתונים טכניים כמעט זהים לדגם הקודם של העכבר. העכבר כולל חיישן 3,200dpi בדיוק כמו בדגם הקודם, אך כאן הוא מסוגל לעבור 130 אינץ’ בשניה אחת לעומת 40 אינץ’ בלבד בדגם הקודם. משקלו של העכבר עלה ב-10 גרם, דבר שלא ממש מורגש. בנוסף, הוא מגיע עם ערוץ 16BIT ו-7 כפתורים לעומת קודמו בעל 5 הכפתורים בלבד, אשר כולם ניתנים לתכנות באמצעות הדרייבר הייחודי שגם הוא תוספת חדשה לדגם זה.

לעכבר מחובר כבל USB 2.0 באורך 2 מטרים, לעומת USB1.1 דגם ה-Kova. חשוב להדגיש שמדובר בעכבר נחמד ומאוד נעים, החומר הפלסטי ממנו הוא עשוי מרגיש איכותי מאוד והעכבר איננו מרגיש חלול. החיישן אינו רגיש להצטברות אבק לעומת עכברים אחרים, כך שהוא לא מפספס כלל תזוזות או פניות כאלו ואחרות – לפעמים זה מרגיש מוזר שעכבר כזה מיוצר בסין. דגש קטן וחשוב נוסף בנוגע לעיצוב, שאחזור עליו גם הפעם – העכבר מתאים לשתי הידיים, כך שלשמאליים שבכם אין מה לחשוש.

דרייבר

הדרייבר המחודש מחולק לארבעה חלקים שונים, כל אחד עוסק במאפיין אחר:

Main Control

בחלון זה תוכלו לשנות את מהירות ורגישות העכבר (Sensitivity) ברמות של 1 עד 10; את הדיוק ברמות קפיצה של 400dpi עד למקסימום – 3,200dpi. כל מעבר שכזה גורם לדרייבר להתריע ולהודיע לנו אודות הההגדרות החדשות של העכבר, כך שאם בטעות לחצנו על מקש שינוי המהירות במהלך משחק, נוכל לדעת שעברנו למהירות נמוכה או גבוהה יותר ואף להחזירה לקדמותה; את מהירות הגלגלת מ-1 עד 10 כאשר ישנה אפשרות לגלול את הדף כולו בגלילה אחת; את מהירות הלחיצה הכפולה.

אופציה נוספת היא שינוי מהירות שיפוע-יציבות – היא אמנם לא נותנת הרבה, מאחר ומשתמשים בה רק במצב TILT שגם הוא ניתן לבחירה בדרייבר.

Button Assignment

החלון הנ”ל מחולק לשניים: בצד שמאל ישנו המצב הנורמאלי, כלומר מצב בו משתמשים באופן קבוע בסביבת מערכת ההפעלה ובמשחקים אשר לא צורכים הגדרות מיוחדות כגון Counter-Strike. כמו כן, ניתנת לנו האפשרות לבחור באיזו יד נשתמש בעכבר – ימין או שמאל, כך שהכפתורים יתחלפו במקרה ואנחנו שמאליים.

בצד הימני נמצאת מערכת מתקדמת, כך שנגיד ואנחנו משחקים World Of Warcraft, נוכל ליצור לנו מקשים באמצעות בונה המקשים המיוחד, כגון רכישה של מוצר מסוים, או ריצה למשל. בין המצבים ניתן לעבור באמצעות מקש ה-Easy SHIFT, כך שתמיד תוכלו לדלג בין מצב אחד לשני במהלך המשחק. דבר נוסף ונחמד הוא מצב הטיימר, אותו אפשר לנצל במשחקים בהם אנו רוצים ליצור רצף זמנים, אם במידה נרצה להיזכר בכל 30 שניות שעלינו לבנות יחידה מסוימת – הדרייבר יתחיל לספור בשבילנו. אני אישית משתמש בזה במשחק Warcraft: Frozen Throne במוד DOTA, מאחר ולפעמים אני רוצה לקחת הפסקה של 30 שניות מהמשחק, לכן אני לוחץ על הטיימר בזמן ההפסקה ויודע בדיוק מתי נגמר לי הזמן ועלי לחזור למשחק.

Advanced Controls

החלון נפתח כאשר בצדו השמאלי תמונה של העכבר ובה מודגש היכן נמצאות מנורות הלד שלו (כאילו שלא שמנו לב לכך), ממש בסמוך לתמונה ישנה האופציה המאפשרת לנו להשתלט על האורות האלה ולבחור בין 7 צבעים שונים: ירוק, כתום, אדום, ורוד, סגול, כחול ותכלת. בנוסף יש באפשרותנו לבחור איך המנורות יפיעו, האם הן יופיעו בצורה אחידה – כלומר אותו הצבע כל הזמן, או ידלגו בין צבע לצבע. את תיזמון הדילוגים גם אפשר לבחור כאשר ניתנת לנו האפשרות לבחור באחת מ-3 אופציות: הראשונה – אחרי תצוגה אחת של צבע, ידלג העכבר לצבע אחר; אופציה שנייה היא תצוגה של הצבע פעמיים והחלפתו רק לאחר 10 שניות; האופציה השלישית היא 3 פעמים תצוגת הצבע הנבחר והחלפתו רק אחרי 15 שניות. יש באפשרותנו גם לכבות את האורות כליל, כך שיהיה אפשר לשחק בחושך מוחלט במקרה וזהו רצונכם.

בצד הימיני ביותר ניתנת לנו האפשרות לשנות את עוצמת סאונד ההתראה של הדרייבר כאשר ישתנו הגדרות מסוימות. יש באפשרותנו גם לבחור איזה מאירועי העכבר דורשים התראות ואילו לא.

Update/Driver

בחלון זה נוכל בעצם להתעדכן בחדשות על ROCCAT, על העכבר ועל גרסאות חדשות לדרייבר. לצערי, לא ממש אהבתי שכפתור העדכון מפנה ישירות לאתר החברה ולא מבצע את העדכון דרך ממשק התוכנה.

סיכום

את העכבר הנ”ל לא תוכלו למצוא בארץ, אבל אם בכל זאת תחליטו להזמינו מחו”ל – מחירו לא עולה על 50 יורו, עכבר לא כל-כך יקר עם ביצועים לא רעים בכלל. עם זאת, למי שמחפש ביצועים טובים עוד יותר, הייתי ממליץ להשקיע עוד 10-20 יורו בכדי לרכוש את Kone[+] או את Xai של SteelSeries.

ציון –  4


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים