גאדג’טי מסקר: HP OMEN Laptop 15T – מחשב נייד נהדר, אבל פחות לגיימינג

מחשב HP OMEN 15T (צילום: רונן מנדזיצקי,גאדג'טי) מחשב HP OMEN 15T (צילום: רונן מנדזיצקי,גאדג’טי)

בשוק ניידי הגיימינג ניתן למצוא כיום הרבה מאוד שמות גדולים, שלעיתים מסתתרת מאחוריהם חברה גדולה אותה כולם מכירים. לאסוס יש את מותג ה-“Republic of Gamers” שלה, ל-MSI את מותג ה-“MSI Gaming” ואילו לחברת דל את מותג ה-Alienware.

אל השמות הגדולים הללו מצטרפת לאחרונה חברת HP, חברה שהקהל הישראלי (ולא רק) מכיר משווקים אחרים לגמרי. על מנת להכנס כראוי אל שוק הגיימינג, בחרה לעצמה החברה מותג משלה גם היא. התרגלו מעתה לשם נוסף בשוק: ה-HP Omen. לצד מחשבים נייחים וציוד היקפי, ניתן גם למצוא את ניידי הגיימינג הבכורים שלה.

החברה מסתערת כעת אל תוך שוק ניידי הגיימינג עם המותג החדש, ומציעה זוג מחשבים ניידים עיקריים: ה-HP OMEN Laptop 15T, שעל פי הנלמד משמו הינו מחשב בגודל 15 אינץ’, ואילו הגדול יותר מבינהם, ה-HP OMEN Laptop 17T בעל מסך ה-17 אינץ’ מגיע אף עם כרטיס מסך חזק יותר.

בביקורת זו אנחנו לוקחים לסיבוב את המחשב הנייד הקטן יותר בסדרה זו, ה-HP OMEN Laptop 15T ce001nj.

מפרט טכני

מעבד: Intel Core i7-7700HQ
כרטיס מסך: NVIDIA GeForce GTX 1050
זיכרון: 16 גיגה-בייט, DDR4-2400
מסך:
 15.6″ בעל פאנל IPS וציפוי מט
רזולוצית תצוגה: 1920×1080
כונן: SSD בעל נפח של 512 גיגה-בייט בממשק NVMe
אחסון: קשיח בעל נפח של 1 טרה-בייט, 7200 סל”ד
סוללה: 4 תאים, 63W/hr
משקל: 2.1 ק”ג
נוספים: תאורת LED במקלדת, מערך מיקרופונים, חריץ לזיכרון SD

מבט מקרוב

המבט הראשוני על מחשב זה מחוץ לקופסה הוא כנראה המבט היפה ביותר שיצא לי לקבל. לא מעורבת פה מאחור תאורת LED כזו או אחרת, אבל כמדומני שאין בכך כל צורך. ה-HP OMEN 15T הוא מחשב יפה מבחוץ, מצופה פלסטיק חזק ומחוספס, עם קווי מתאר (והלוגו עצמו) זוהרים. מאחר והעיצוב החיצוני כל כך טוב, היה מעט קשה להתרכז בדברים אחרים, כגון העובדה שמחשב נייד זה לא כבד בכלל, והוא אף דקיק מאוד יחסית לקטגוריה בה הוא נמצא. כמובן שבשלב זה תהיתי באם מדובר על פשרה כלשהי כגון התחממות. נגיע לכך בהמשך.

הלאה למערך החיבורים: מצד ימין, ניתן למצוא זוג כניסות USB 3.0, כניסת מתח וקורא כרטיסים. מצד שמאל, קיימים זוג חיבורים מסוג USB 3.1 (כאשר אחד מהם הוא Type-C), כניסת כבל רשת, זוג יציאות קול, יציאת HDMI וכמו כן, באופן מפתיע, גם חיבור Mini-DisplayPort, על כן למחשב נייד זה ניתן לחבר בקלות זוג מסכים או יותר (בעזרת USB 3.1).

אם מחשב זה עורר בי התפעלות מיופיו כאשר הוא סגור, הרי שהמסך ומגש המערכת נפתחו לראשונה הדהימו אותי לא פחות, אם לא יותר: המקלדת תופסת את החלק המרשים ביותר, כאשר היא אמנם לא מקלדת RGB אך היא מוארת בצבע אדום, עם תאורה לבנה על מקשי ה-WASD (מקשי התזוזה הנפוצים במשחקים). עוד שתפס את תשומת ליבי הוא המסך, שמגיע עם איכות תמונה מרשימה, ועל כך בהמשך. מתחתיו נמצאים זוג רמקולים מרשימים למדי. החיווי נעשה למעלה, על כפתור ההדלקה עצמו. כמו כן, אבחר לציין לטובה את משטח העכבר, גדול המימדים.

מערכת הקירור נראית, מבחוץ, סטנדרטית למדי. המחשב הנייד מקבל את האוויר שלו מלמטה, ומוציא אותו מאחור.

עבודה בפועל

אתחיל בנקודה החזקה ביותר של מחשב נייד זה: המסך. במחשב ה-OMEN 15 מצוי מסך המחשב מהאיכותיים שראיתי כחלק ממחשב נייד. זאת הודות לפאנל ה-IPS שבו עושה זה שימוש. ומאחר שהמסך עצמו מצופה מט, הוא לחלוטין חסר השתקפויות. הודות לסוג הפאנל, זוויות הצפיה נהדרות והן בהחלט מספקות את הזווית המוצהרת של 178 מעלות. על אף הקושי המצוי בפאנל המסך, ועל כך שהוא ידוע לשמצה כחלש בגווני השחור שלו, מצאתי אותו דינאמי מאוד. סצנות חשוכות בסרטים, לדוגמה, משוחזרות באופן פנטסטי, לא רק בגוונים האפלים.

יש למסך זה נקודה חלשה אחת שמפילה אותו, בעיקר בשימוש על סוללה: הוא לא בהיר מספיק. כאשר הוא מחובר לחשמל, הבהירות היא סבירה עד טובה. כאשר תרצו לעבוד עם הסוללה, מבלי לבזבז אותה, תאלצו להסתפק במסך חשוך מאוד יחסית.

הלאה מן המסך אל המקלדת: אם נסתכל לרגע בקנקן, ונשים בצד את העובדה שהמקלדת היא שחקנית לא קטנה בעיצוב המחמיא כל כך של המחשב, נמצא אותה מעט בעייתית. פריסת המקשים לא מובנת, כאשר בצד ימין בולטים בהיעדרם מקשי Windows ו-CTRL, זאת לטובת כפתור סלאש רחב, מה שדורש התרגלות לא רגילה לפריסת המקשים.

מקלדת מוארת במחשב HP OMEN 15T (צילום: רונן מנדזיצקי,גאדג'טי)
מחשב HP OMEN 15T (צילום: רונן מנדזיצקי,גאדג’טי)

בשלב זה, אפשר לומר לעצמך שמדובר במקלדת העושה חסד עם גיימרים, אך לא כך הדבר: המקלדת סובלת ממה שנקרא “Ghosting”, שם לתכנון לוקה בחסר של מעגלים חשמליים המתבטאים בחוסר יכולת לשלב מקשים, גם באזור השמאלי של המקלדת. אפשר למצוא ארסנל שלם של משחקים שבו מקלדת זו לא יכולה לעמוד, וזה חיסרון גדול.

משטח העכבר לעומת המקלדת בנוי טוב, ומכיל את המשטח הנכון עבור האצבעות. כמו שבמחשבים ניידים רבים, הוא איטי למדי, אך על כך ניתן לסלוח: בקטגוריה זו עושים שימוש, לרוב, בעכברים רגילים.

משטח העכבר במחשב HP OMEN 15T (צילום: רונן מנדזיצקי,גאדג'טי)
מחשב HP OMEN 15T (צילום: רונן מנדזיצקי,גאדג’טי)

העבודה הכללית עם המחשב הינה טובה ומספקת. המחשב מהיר מספיק עבור כל משימה או אפליקציה וזאת הודות למפרט ממנו נהנה המחשב. בשלבים אלו המחשב לא עושה רושם של התחממות יתר או רעש.

ניגש כעת אל השימוש עבורו נבנה מחשב זה: משחקים. לצערי, כאן ישנה נפילה. כרטיס המסך שבו עושה שימוש ה-OMEN 15 הוא חלש מדי על מנת להריץ משחקים עדכניים, והוא דורש פשרות, הן בקצב הפריימים והן בהגדרות הגראפיות, ואולי אף בשניהם. הנקודה הטובה היא שבזמן משחקים, המעבד וכרטיס המסך שומרים על טמפרטורה טובה ולא ניכרת כל התחממות, או רעש מאמץ של מאווררים, וזוהי נקודה גדולה מאוד לטובתו של מחשב זה.

ובאשר לרמקולים, להשלמת החוויה השקטה, צפיה בסרטים וקטעי וידיאו ברשת אכן נותנים חווית שמיעה טובה מאוד יחסית לקטגוריה, אך כמו רוב הניידים אינה מסוגלת לספק צליל מלא מספיק, ומאחר וזה המצב, אין בנמצא איכות קול מספיק טובה על מנת לשמוע מוסיקה.

כל חווית הגלישה, הצפיה בוידיאו למינהם ושלל עבודות רגילות נותנים זמן סוללה של בערך 4 שעות, על אף שבאתר מוצהרים חיי סוללה של עד 8 שעות. משחקים מורידים את חיי הסוללה לאזור השעה וחצי.

מחשב HP OMEN 15T (צילום: רונן מנדזיצקי,גאדג'טי)
מחשב HP OMEN 15T (צילום: רונן מנדזיצקי,גאדג’טי)

סיכום

מחשב ה-OMEN 15 הנייד מהווה קפיצה גדולה מאוד ממחשבים ניידים רגילים באזור המחיר שלו, אשר עומד על 5,900 שקלים. הוא בנוי עבור גיימינג, אך לא הייתי ממליץ עליו כמחשב גיימינג, כאשר כרטיס המסך והמקלדת הם הבעיה העיקרית. אני סבור שעבור גיימינג התשובה תגיע דווקא מהנייד הגדול יותר, ה-HP OMEN Laptop 17T, המתהדר בכרטיס מסך חזק בהרבה. מחשב זה יכול להיות פתרון ביתי מושלם ומספיק והותר עבור משחקים קלים, אך לא יותר מזה.

כמחשב רגיל, ניתן להנות מהמסך הנהדר, להאזין לרמקולים טובים מן הממוצע בסרטים וסדרות, ולעשות את כל זה מבלי להרגיש כל התחממות. מחשב נייד זה הינו מהיר מאוד, שקט, קריר וגם יודע לספק ביצועים טובים מאוד. הוא בהחלט יכול להספיק גם עבור עבודה מאומצת ובואו לא נשכח את העבודה שהוא גם עשוי נהדר מבחינה חיצונית.

מה אהבנו

  • מסך מצויין
  • מחיר נמוך יחסית
  • ביצועים נהדרים
  • קריר ושקט
  • נראה נהדר

מה לא אהבנו

  • כרטיס מסך חלש מדי
  • מקלדת בעלת תופעת Ghosting
  • זמן הסוללה הינו כחצי מהמוצהר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים