פרטים חדשים נחשפים אודות כפתור הבית ומסך האייפון 8

קונספט למכשיר הדגל iPhone 8 עם מערכת ההפעלה iOS 11 (מקור: iDropNews.com) קונספט למכשיר הדגל iPhone 8 עם מערכת ההפעלה iOS 11 (מקור: iDropNews.com)

לאחר שנפטרה בשנה שעברה מכפתור הבית הפיזי לטובת כפתור המגובה במנוע Taptic עם הצגת מכשירי האייפון 7 וה-7 פלוס, צפויה אפל להסיר השנה לחלוטין את כפתור הבית מהאייפון 8 ולהחליפו באחד וירטואלי שיוצג על גבי המסך. בסדרת ההדלפות המתמשכת אודות המכשיר הבא של החברה, המגיעה מתוך קטעי קוד שהופצו דרך רמקול ה-HomePod, התגלו פרטים נוספים אודות אפשרויות המסך באייפון 8.

קטעי קוד נוספים אותם חשף המתכנת סטיב ת’ורטון סמית’, מעידים על כך שכפתור בית וירטואלי ימוקם על גבי המסך מקצה לקצה שתשלב אפל באייפון הבא, כאשר מאחוריו צפוי להופיע מנוע ה-Taptic שיספק פידבק המדמה לחיצה, בדומה למתקיים באייפון 7. מעבר לכך, מעידים קטעי הקוד כי הכפתור הוירטואלי יאפשר ביצוע הגדרות שונות – ניתן יהיה לשנות את גודלו של האזור התחתון במסך או להסתירו, אך לפחות בשלב זה נראה כי מפתחים צד שלישי לא יוכלו להטמיע פונקציונליות ייחודית באזור זה של המסך.

דיווחים רבים בעבר העידו על כך שמסך האייפון 8 יכסה את מרבית שטחו הקדמי של המכשיר, אך בעוד שיהיה מדובר במסך הגדול יותר באופן משמעותי מזה של האייפון 7 תוך שמירה על מידות פיזיות דומות, ישמש חלקו התחתון של מסך האייפון 8 כתפריט לשם גישה לקיצורי דרך, כפתור בית ואולי אף ניהול אפליקציות שונות.

על פי העדויות החדשות המגיעות כעת, אנו מעריכים כי חלקו התחתון של המסך עשוי להיות דומה בפונקצינליות שלו לתפריטי אפליקציות במערכת ההפעלה MacOS, בה פס עליון נוכח תמיד בכל איזור של המערכת (פרט לתצוגת מסך מלא), ובו ניתן למצוא תפריטים רלוונטים לכל אפליקציה בנפרד. עבור האייפון עשוי להוות תפריט זה דרך להצגת כפתורי שליטה בנגן המוסיקה המובנה באייפון או לשם הצגה של כל תפריט ראשי אחר הקיים באפליקציות אחרות במערכת – מעבר בין שיחות להודעות בוואטסאפ או מעבר בין הפיד הראשי באינסטגרם לבין הוספת תמונה או וידאו חדשים. ניצול השטח בחלקו התחתון של האייפון לצרכים אלו, יאפשרו לאפליקציות להציג את התפריטים בנפרד מהתצוגה המלאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים