הוכרז: Samsung Portable SSD T5 – עם חיבור USB-C ומהירות 540MB/s

כונן נייד Samsung SSD T5 (תמונה: Samsung) כונן נייד Samsung SSD T5 (תמונה: Samsung)

כונני דיסקים זכו לעדכונים רבים לאורך השנים. ראינו אותם יוצאים מהמחשב ועוברים לתוך קופסאות חיצוניות, ראינו את הקופסאות הללו הופכות קטנות וניידות יותר ולאחרונה התחלנו לראות עוד ועוד כונני SSD המשולבים במבנה נייד. כונן נייד כזה חושפת כעת סמסונג, כאשר עם ה-Portable SSD T5 מספקת החברה לא רק ניידות, אלא גם את המהירות המגיעה עם כונן ללא חלקים נעים וחיבור USB-C מהיר.

כונן ה-SSD הנייד החדש של סמסונג מציע מהירות הורדה (Download) מירבית של 540 מגה-בייט בשניה ומאפשר חיבור דרך כבל USB Type-C דו-כיווני וגם אפשרות לחיבור USB-C מצד אחד ולשמור על חיבור USB-A הוותיק מן הצד השני, כך שזה תואם גם למחשבים שאינם מציעים עדיין את החיבור החדש. החיבור הינו מסוג USB 3.1 Gen2, כך שתוכלו לקבל באמצעותו תמיכה בתעבורה של עד 10 גיגה-ביט בשניה.

תצורת הכונן מגיעה בגודל 2.5 אינץ’, מה שמאפשר לו להיות קל משקל וקטן מידות. גודלו מסתכם ברוחב של 74 מילימטרים, אורך של 57.3 מילימטרים, עובי של 10.5 מ”מ ומשקלו עומד על 51 גרם. בצד האחסון מציע ה-Portable SSD T5 של סמסונג מספר אפשרויות. תוכלו להשיגו בצבע הכחול עם נפחי אחסון של 250 גיגה-בייט ו-500 גיגה-בייט, בעוד דגם בצבע השחור יציע נפחי אחסון גבוהים משמעותית ב-1 או 2 טרה-בייט. בסמסונג מציינים כי הכונן הנייד מספק תמיכה גם בהצפנת AES 256-bit והינו עמיד במיוחד ומציע עמידות בפני נפילות עד לגובה של 2 מטרים.

את הכונן השיקה החברה באופן גלובלי כבר ב-15 באוגוסט, ומחירו יחל ב-130 דולר בארה”ב עבור הדגם הפשוט ביותר בעל נפח אחסון של 250 גיגה-בייט. מחיר זה מטפס מעלה ומגיע עד 800 דולר עבור הדגם בעל נפח האחסון הגבוה ביותר של 2 טרה-בייט .בישראל טרם ידוע מה יהיה מחירו ומתי יושק באופן רשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים