הדלפה: פרטים על מעבדי “Coffee Lake” של אינטל מהדור השמיני נחשפים

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אפשר לומר שהדור השמיני של מעבדי אינטל, ה-“Coffee Lake” יהיה החידוש הגדול ביותר בעשור אחרון שנעשו למעבדים של החברה. עמוד ממצגת של אינטל שהופיע באירוע למשווקים שנערך בסין דלף אל הרשת ואיתו המידע על הדור החדש של מעבדי ה-“Coffee Lake”, והוא מעורר הרבה הדים בקהילת החומרה העולמית.

אינטל, שלא שינתה את מבנה המעבדים שלה בעשור האחרון עושה צעד כתגובה למעבדי ה-Ryzen של חברת AMD ומגדילה את כמות הליבות והנימים בכל שלושת רמות המעבדים שלה:

  • מעבדי i7 עם 4 ליבות / 8 נימים משודרגים ל 6 ליבות / 12 נימים.
  • מעבדי i5 עם 4 ליבות / 4 נימים משודרגים ל 6 ליבות / 6 נימים.
  • מעבדי i3 עם 2 ליבות / 4 נימים משודרגים ל 4 ליבות / 4 נימים.

בפועל זהו השינוי הגדול הראשון שנעשה לתצורת המעבדים שנמצאים איתנו מאז ימי ה”Lynnfield” ו “Clarkdale”

הדלפת המידע על Coffee Lake מאירוע המשווקים בסין
הדלפת המידע על Coffee Lake מאירוע המשווקים בסין

המעבדים החדשים אמורים לספק בין 11%~29% ביצועים טובים יותר לליבה בזכות תדרים גבוהים יותר וארכיטקטורה משודרגת וכן ביצועים משופרים של 51%~65% לריבוי ליבות בזכות הגדלת כמות הליבות והנימים.

גולת הכותרת בדור המעבדים החדש יהיה Core i7-8700K עם מכפלה פתוחה כמו כל מעבדי ה-‘K’ של אינטל שמיועדים בעיקר לחובבי המהרה (אוברקלוקינג), הוא יגיע עם תדר בסיס של 3.7Ghz עם מהירות 4.7Ghz במצב טורבו, 6 ליבות ו 12 נימים ביחד עם זיכרון L3 בנפח 12MB.

בעוד שה-Core i7 יהיה המעבד החזק ביותר בסדרה, אין זה אומר שצריך לזלזל ביכולת של מעבדי ה-Core i5 ו-Core i3 התקציביים יותר (ושיתאימו לרוב המשתמשים הרגילים) שיגיעו במהירות תדרים נמוכה יותר ועם זיכרון L3 של 9MB ,8MB או 6MB.

את המפרטים המלאים אפשר לראות בתמונות הבאות:

הדבר היחיד שאפשר לומר לסיום הוא שהולכת להיות שנה מעניינת במיוחד בזירת המעבדים ואין לשכוח כי ליבות ה”Coffee Lake” של אינטל יגיעו גם למחשבים הניידים ויספקו ביצועים לאלו שצריכים מחשב בדרכים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים