אסוס מכריזה על לוח אם מפלצתי לשוק כריית המטבעות

לוגו חברת ASUS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ברוכים הבאים ל”בהלת הזהב” האלקטרונית – תחום כריית המטבעות הקריפטוגרפיים כמו ביטקון ואיתריום גדל מיום ליום כאשר יצרני חומרה רבים מתחילים לפתח ולייצר חומרה יעודית לתחום הכרייה ולתת פתרונות יעודיים לכורים. בדרך זאת ניתן למנוע את הצורך בקניית חומרה “רגילה” שעוברת הסבה לכרייה, צעד שנשמע קיצוני מעט עד הרגע שמבינים שביטקוין נמכר ביותר מ-4000 דולר ואילו את’ר ביותר מ-300 דולר, ויצרני החומרה רוצים לקחת חלק מהבהלה הזו.

הנקודה החשובה ביותר בכל לוח אם שמיועד לכרייה הוא כמות חיבורי ה-PCIe שיש בלוח אליו מחברים מספר רב של כרטיסי מסך, כאשר כל פעם מנסה חברה חדשה לגבור על האחרת עם כמות החיבורים שיש בלוח שלה.

  • חברת Biostar הוציא את ה-TB250-BTC PRO עם 12 חיבורי PCIe.
  • חברת AsRock הוציא את +H110 Pro BTC עם 13 חיבורי PCIe.

אך עכשיו חברת אסוס (ASUS) החליטה לגבור עליהן במרוץ והוציאה את B250 Expert Mining עם לא פחות מ-19 חיבורי PCIe.

לוח אם

הלוח מגיע עם 18 חיבורי PCIe x1 וחיבור PCIe x16 בודד, אך למרות זאת נכון לרגע זה הוא מסוגל להפעיל “רק” 16 כרטיסי מסך בו זמנית מאחר וגם Nvidia וגם AMD מגבילות בדרייברים שלהם את כמות כרטיסי המסך שיכולים לעבוד בו זמנית ל-8, אך כבר ידוע כי AMD מתכננת להוציא דרייברים שיתמכו בעד 19 כרטיסים בו זמנית ואפשר להניח שגם Nvidia תנקוט בצעד דומה.

בשביל להפעיל את הלוח המפלצתי הזה אסוס בחרה לשים בו 3 חיבורי 24 פינים שמאפשרים לחבר בו זמנית 3 ספקים נפרדים, כאשר כל ספק אחראי על מספר חריצי PCIe נפרדים בלוח (צבוע באדום, כחול, צהוב)

מבנה לוח

פרט לכך מדובר בלוח די סטנדרטי שמיועד לשימוש עם תושבת LGA 1151 לשימוש עם מעבדי הדור 7 ו-6 של אינטל ובערכת שבבים מסוג B250.

מפרט טכני

הלוח אמור להיות מתומחר ב-130 דולר, מה שמהווה מחיר נמוך בהרבה יחסית ללוחות רגילים שמשמשים את מחשבי הכרייה, יש לזכור גם שעל ידי שימוש בלוח של אסוס אפשר לחסוך את הצורך בלוחות נוספים על מנת להפעיל את אותה כמות של כרטיסי המסך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים