הוכרז: Samsung Galaxy Note 8 – עם מסך ענק ומערך צילום כפול

גלקסי נוט 8 צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במסגרת מסיבת עיתונאים אותה ערכה סמסונג היום (ד׳) בניו-יורק, הציגה החברה באופן רשמי את סדרת הדגל השנייה שלה לשנת 2017, זו ה-Galaxy Note 8. הסדרה החדשה מגיעה שנתיים לאחר שהושקה הסדרה הקודמת, Note 5, כאשר בשנה שעברה גנזה סמסונג את השקתו של ה-Note 7 בשל תקלות סוללה חמורות.

בראש ההכרזה עומד מסך חדש שמגיע לראשונה לסדרת ה-Note. מדובר במסך Super AMOLED בגודל 6.3 אינץ’ בעל תצוגת Infinity Display, אותה ראינו מוקדם יותר השנה בסדרת ה-Galaxy S8. התצוגה החדשה מציגה קימורים משני צידי המסך ומתהדרת בשוליים דקיקים במיוחד שמאפשרים לה לתפוס את מרבית שטח הפנים בקדמת הסמארטפון, עד 83%. רזולוציית התצוגה דומה אף היא לזו של דגמי ה-S8: רזולוציית +Quad HD, או 1440×2960 פיקסלים. שולי ה-Edge של המסך מאפשרים הפעלה של מספר אפליקציות במקביל, כך שתוכלו לצפות בוידאו ולשלוח הודעות טקסט בו זמנית מבלי לעבור בין מסכים במכשיר.

תצוגת ה-Always On הפועלת תמיד מבלי צורך בפתיחת המכשיר תציג הודעות על גבי מסך הנעילה ומאפשרת, באמצעות עט הסטיילוס S Pen לכתוב עד 100 הודעות על גבי מסך הנעילה לצפייה ללא צורך בפתיחתו. עט הסטיילוס החדש מציע רגישות גבוהה יותר ללחץ הנגיעה שלו על גבי המסך, כך שניתן להפיק ציור מדויק יותר. אפשרות תרגום מהירה ניתנת להפעלה ב-71 שפות על ידי ריחוף מעל המסך על הטקסט אותו תרצו לתרגם באמצעות עט ה-S Pen החדש.

עיצובו של המכשיר משלב זו פעם נוספת עבור סמסונג זכוכית בחלקו האחורי והקדמי, אותה מפרידה מסגרת מתכת דקיקה. בגב המכשיר ניתן למצוא את חיישן טביעות האצבע הביומטרי הממוקם לצד המצלמה, מיקום שאינו כה אטרקטיבי ומעט קשה להגעה, כפי שראינו כבר בדגם ה-Galaxy S8 Plus. בצד המכשיר ניתן למצוא את כפתור ביקסבי הייעודי, כאשר העוזר הקולי זכה להשקה בימים האחרונים בכל העולם, אם כי בשפה האנגלית בלבד בשלב זה.

גלקסי נוט 8 (תמונה: סמסונג)
גלקסי נוט 8 (תמונה: סמסונג)

בדומה לדגמים קודמים של החברה, גם ה-Galaxy Note 8 מציע עמידות בפני מים ואבק בתקן IP68, כאשר המכשיר מאפשר כתיבה על גבי המסך באמצעות עט ה-S Pen גם כשהוא רטוב. טעינה אלחוטית מהירה מגיעה גם לדגם ה-Note החדש, זאת לצד טעינה מהירה באמצעות כבל וזיהוי ביומטרי דרך קשתית העין זמין בדגם זה גם כן. דבר נוסף אותו מדגישה סמסונג הוא המשך התמיכה בחריץ 3.5 מ”מ לחיבור אוזניות.

מערכת ההפעלה המגיעה באופן מובנה עם המכשיר הינה אנדרואיד 7.1.1 עם ממשק המשתמש Samsung Experience.

מצלמות ומפרט טכני

אחד מציוני הדרך החדשים אותם רושמת כעת סמסונג עם הגלקסי נוט 8 הינו שילובו של מערך צילום כפול בגב המכשיר. זו הפעם הראשונה בה החברה משלבת שתי מצלמות בגב סמארטפון וסדרת ה-Note היא שזוכה להיות החלוצה בכך. זוג המצלמות בגב המכשיר משלבות חיישני 12 מגה-פיקסל עם מייצב תמונה אופטי בשני החיישנים, וזה עובד גם במצב וידאו. יחדיו מאפשרות העדשות לצלם תמונות עם זום של עד פי 2 ללא פגיעה באיכות הצילום.

מצב Live Focus המגיע עם הנוט 8 מאפשר כיוון הפוקוס במצלמת המכשיר בזמן אמת כדי לשלוט בטשטוש סביב האובייקט והגדלת הפוקוס באובייקט הצילום עצמו. במצב זה תופסת המצלמה שתי תמונות, כך שניתן לשנות את הפוקוס גם לאחר הצילום. אפקט ה-Dual Capture מאפשר צילום שתי תמונות במקביל, האחת עם זווית רחבה יותר והשניה עם זווית רגילה, כך שניתן לבחור את התמונה הטובה ביותר בכל עת. מצלמת הסלפי של המכשיר מציעה חיישן 8 מגה-פיקסל עם פוקוס אוטומטי.

במפרטו הטכני של המכשיר ניתן למצוא מעבד בעל 8 ליבות המשולב באחת מהפלטפורמות המובילות כיום בשוק, ה-Exynos 8895 של סמסונג וה-Snapdragon 835 מבית קוואלקום, כאשר בישראל צפויה החברה להשיק את הדגם הכולל את פלטפורמת ה-Exynos. זיכרון הפעולה (RAM) של המכשיר עומד על 6 גיגה-בייט, בעוד רכיב האחסון מגיע החל מ-64 גיגה-בייט ועד 256 גיגה-בייט ומאפשר הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון microSD. סוללת המכשיר מגיעה בקיבולת של 3,300mAh.

ה-Galaxy Note 8 יהיה זמין החל מה-15 בספטמבר בגווני שחור חצות, אפור סחלב, זהב מייפל וכחול ים וצפוי להגיע לישראל לקראת סוף ספטמבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים