-פרסומת-

iPhone X (תמונה באדיבות אפל)

הוכרז: Apple iPhone X – עם זיהוי פנים ביומטרי ב-3D ומסך נטול שוליים
| יום שלישי, 12 בספטמבר 2017, 23:13 | סלולר

הערב (ג’, 12.9) ערכה ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, אפל, באולם הכנסים “סטיב ג’ובס” שבמטה החברה בקופרטינו, את אירוע ההכרזה השנתי שלה, בו הציגה את מכשירי האייפון החדשים בייצורה. השנה, בניגוד לשנים עברו ולכבוד חגיגות העשור להשקת האייפון הראשון, הציגה החברה שלושה מכשירים חדשים. השניים הראשונים מגיעים כחלק מסדרת אייפון 8, ממשיכת דרכם של דגמי אייפון 7, ואילו הדגם הנותר הוא ה-Apple iPhone X אותו מכנה החברה גם בשם iPhone 10.

כפי שחשפו והעידו עשרות דיווחים במהלך השנה האחרונה, ה-iPhone X, אותו הכרנו בידיעות השונות תחת השם iPhone Edition, מהווה לשינוי המשמעותי ביותר שראו מכשירי האייפון מאז הצגתם לעולם ב-2007 ומציע למשתמשיו קווי עיצוב שונים באופן משמעותי למדי – זאת בפעם הראשונה מאז הוצגה סדרת אייפון 6 ב-2014.

מישהו אמר מסך נטול שוליים?

מכשיר האייפון החדש והמתקדם ביותר מבית אפל, אייפון X או אייפון 10, כפי שהרבתה היצרנית לכנות אותו במעמד ההכרזה, מגיע למשתמשיו עם קווי עיצוב חדשים לחלוטין. ראשית ובולט ביותר זהו חלקו הקדמי – שם נמצא צג נטול שוליים אמיתי, המציע שוליים דקיקים ביותר מכל צדדיו, זאת מלבד קטע קטנטן בחלקו העליון. שם, תדחוס היצרנית את שלל החיישנים השונים, בהם נמצא רמקול המשמש כאפרכסת שיחות, מצלמת סלפי קדמית ברזולוציית 7 מגה פיקסל, חיישן אינפרא אדום, וחיישן עומק 3D שישמש את הזיהוי הביומטרי המתקדם של המכשיר. המכשיר החדש יוצר יחס מסך-גוף של 81%.

ה-iPhone X מגיע, זו הפעם הראשונה עבור דגמי האייפון לדורותיהם, עם צג מסוג OLED בגודל 5.8 אינץ’ וברזולוציית 2436X1125 פיקסלים שתוביל לצפיפות פיקסלים של 458 פיקסלים לאינץ’. את התצוגה מכנה אפל בשם Super Retina Display וזו מהווה לתצוגת HDR התומכת בתקני HDR10 ו-Dolby Vision ומציעה את פונקצית ה-True Tone Display שמאפשרת למכשיר לשנות את גווני המסך בהתאם למצב התאורה.

Apple iPhone X (מקור: apple.com)

Apple iPhone X (מקור: apple.com)

אם לא די בכך, אפל מגשימה את אחת מן השמועות הוותיקות ביותר בדבר סדרת האייפונים שלה ומסירה באופן מוחלט את כפתור הבית של האייפון X. במקום זה, מבוסס ממשק המשתמש על שליטה באמצעות מחוות. כך, על מנת לצאת מכל אפליקצייה אל מסך הבית תדרשו להחליק מחלקו התחתון של המסך כלפי מעלה, כאשר על מנת להגיע למסך האפליקציות האחרונות תדרשו להחליק כלפי מעלה ולעצור באמצע.

אם תרצו לדלג מאפליקציה אחת לאחרת ללא צורך בגישה למסך האפליקציות האחרונות, תוכלו פשוט להחליק בחלקו התחתון של המסך, מימין לשמאל. על מנת לגשת ל-Control Center תדרשו להחליק מצידו הימני-עליון של המסך, בזמן שגישה למסך ההתראות ככל הנראה תתרחש באמצעות החלקה מצידו השמאלי-עליון של המסך.

מחווה נוספת מצטרפת לשם הפעלתה של העוזרת הקולית סירי (Siri), זו מופעלת באייפון 10 על-ידי לחיצה ארוכה על כפתור הנעילה\כיבוי של המכשיר.

מסך הקצה-אל-קצה שבחלקו הקדמי של אייפון X מגיע במעטפת זכוכית המהווה, כך לטענת החברה, לזכוכית החזקה ביותר בסמארטפון. יריעת הזכוכית שתעטוף את המכשיר בחלקו הקדמי מתעגלת אל מסגרת העשויה פלדת אל-חלד בעלת מראה יוקרתי, עליה נמצא את כפתור הנעילה/כיבוי החדש כמו גם צמד כפתורים לוויסות הווליום וכן כפתור מצב שקט. בחלקה התחתון נמצא את שקע ה-Lightning כמו גם רמקול נוסף שיהווה כרמקול הראשי בצמד הרמקולים הסטריאופוניים של המכשיר.

iPhone X (תמונה באדיבות אפל)

iPhone X (תמונה באדיבות אפל)

מצידה השני של מסגרת האלומיניום נמצא יריעת זכוכית נוספת המשלימה את מבנה “סנדוויץ’ הזכוכית”, כאשר זו מגנה, בין היתר, גם על מערך צילום כפול המוטמע בגב האייפון X ומשלב צמד חיישנים ברזולוציית 12 מגה פיקסל כל אחד. ראוי לציין כי גם אייפון X, בדומה לסדרת אייפון 7 ואייפון 8, יהיה עמיד בפני מים ואבק תחת תקן IP67. נוכח מבנה הזכוכית החדש, יתמוך אייפון 10 ביכולות טעינה אלחוטיות.

למעשה, אפל אף הציגה במעמד הכרזת המכשיר משטח טעינה חדשני בשם AirPower המאפשר להטעין, באמצעות חיבור יחיד לשקע החשמל, גם את מכשיר האייפון החדש, גם את אוזניות ה-AirPods וגם את השעון החכם Apple Watch Series 3. גם מבלי משטח טעינה זה, שיהיה זמין לרכישה במהלך 2018, יוכלו המשתמשים להטעין את האייפון אלחוטית באמצעות משטח טעינה של מגוון יצרניות אביזרים נלווים.

להתראות קורא טביעות אצבע, שלום זיהוי פנים

כפי שלימדו אותנו הדיווחים האחרונים בנושא האייפון X, אפל לא הצליחה לשלב במכשיר את קורא טביעות האצבע מתחת לצג ה-OLED. בהתאם לכך, נדרשה היצרנית להציג פיתרון שיחליף את Touch ID באופן מוחלט – וכך ביצעה. את קורא טביעות האצבע מחליף ב-iPhone X סורק ביומטרי לזיהוי תווי הפנים של המשתמש ב-3D, אותו מכנה היצרנית בשם Face ID.

באמצעות Face ID יוכלו המשתמשים לבצע זיהוי ביומטרי על מנת לפתוח את נעילת האייפון, לבצע רכישות דרך פלטפורמת Apple Pay וכן לרכוש מוצרים ואפליקציות באייטונס וב-App Store. את יכולותיו של זיהוי הפנים באמצעות Face ID יספקו שלל רכיבים, בראשם חיישן צילום ב-3D העונה לשם TrueDepth Camera, עינית אינפרה-אדום ומנוע עיצבי המשולב בשבב העיבוד של המכשיר, הקרוי בשם A11 Bionic Neural Engine.

Face ID ב-iPhone X (מקור: apple.com)

Face ID ב-iPhone X (מקור: apple.com)

אם לרגע חששתם שהזיהוי הביומטרי באמצעות סריקת הפנים באייפון אינו מספיק מאובטח, אפל דואגת להרגיע ומציינת כי את זיהוי הפנים לא ניתן יהיה לעקוף באמצעות תמונות (בניגוד לפיצ’ר המקביל מבית סמסונג), וזו אף מציינת כי עבדה עם יצרני מסכות מובילים בהוליווד שווידאו כי הזיהוי הביומטרי לא יפגם אל מול מסכות המנסות להדמות לפנים אחרות.

נוסף על כך, אפל מדגישה כי פונקציית Face ID תלמד את פני המשתמש וגם כאשר זה ישנה תספורת או תסרוקת, יענוד משקפיים או יחבוש על ראשו כובע – הזיהוי הביומטרי יעבוד ללא כל בעיה. כמו כן, גם במקרים בהם המשתמש ימצא באיזורים חשוכים והמכשיר יימצא במצב אנכי (על גבי השולחן, לצורך העניין) – ימשיך לעבוד פיצ’ר זיהוי הפנים ללא כל בעיה.

מערך צילום כפול

בדומה לדגם האייפון 8 פלוס, מציע iPhone X בגבו מערך צילום כפול המשלב בין שני חיישנים ברזולוציית 12 מגה פיקסל כל אחד. הראשון והראשי מביניהם יגיע עם עדשה בעלת זווית צילום רחבה ומפתח צמצם f/1.8, בעוד הנותר כולל עדשת טלפוטו שתציע מפתח צמצם f/2.4. צמד החיישנים מציעים – שניהם – מייצב תמונה אופטי (OIS), ומגיעים בצמוד לפלאש LED מרובע בשתי טמפרטורות צבע (Quad LED True Tone).

עם צמד מצלמות ה-12 מגה פיקסל של ספינת הפרימיום החדשה ניתן יהיה לצלם תמונות במצב Portrait Mode שזכה גם הוא למקצה שיפורים. כעת, תוכלו להחליף  את מצב התאורה דרך תפריט ייעודי המוטמע במצב ה-Portrait ואף להפריד את האובייקט המצולם מן הרקע.

מצלמת האייפון 10 (תמונה באדיבות Apple)

מצלמת האייפון 10 (תמונה באדיבות Apple)

מערך הצילום הכפול של אייפון X, כך לטענת אפל, יציע פיקסלים עמוקים יותר, פוקוס אוטומטי מהיר יותר גם בלילה, תמונות HDR משופרות ויכולות צילום לילי מתקדמות ואיכותיות יותר בהשוואה לדור הקודם. בזירת צילום הוידאו אפל לא מתפשרת והמערך החדש באייפון X מסוגל לצלם וידאו ברזולוציית 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה, כאשר צילום וידאו בהילוך איטי יתאפשר ברזולוציית Full HD ובקצב של 240 פריימים בשנייה.

בכל הנוגע למערך הצילום הקדמי של אייפון 10 אפל לקחה גם את זה צעד אחד קדימה. בקדמת המכשיר נמצא מצלמת סלפי ראשית ברזולוציית 7 מגה פיקסל שתציע מגוון יכולות משופרות. ראשית, עם ההיכרות ושל מערך צילום בשם True Depth, יציע אייפון X תמיכה במצב צילום Portrait המוכר לנו ממערך הצילום הכפול שבגבו.

iPhone X (תמונה באדיבות אפל)

iPhone X (תמונה באדיבות אפל)

יחד עם התמיכה במצב זה יתמוך מערך הצילום הקדמי של המכשיר גם בתפריט שינוי מצבי התאורה (Portrait Lightning) וכן באפשרות להפרדת אובייקט הצילום מן הרקע. על בסיס יכולותיו של מערך הצילום שבקדמת האייפון X הציגה אפל את ה-Animojy – פיצ’ר חדש ש”מביא את האימוג’י לחיים”. באמצעות פיצ’ר זה, המבצע שימוש בחיישן העומק (IR) שבקדמת האייפון ובעזרת שבב ה-A11, יוכלו המשתמשים להחיות את הסמיילים המוכרים באמצעות למעלה מ-50 הבעות פנים שונות אותן מסוגל המכשיר לזהות.

Portrait Mode באייפון X (מקור: apple.com)

Portrait Mode באייפון X (מקור: apple.com)

ביצועים וחיי סוללה

אם עיצובו ויכולותיו השונים של מכשיר האייפון X לא הרשימו אתכם, נשמח לשתף אתכם במידע אודות ביצועיו. מתחת למכסה המנוע של המכשיר החדש נמצא את אותו שבב Apple A11 Bionic המשולב באייפון 8 ומציע 6 ליבות עיבוד – מתוכן 2 ליבות לביצועים האינטנסיביים ביותר שיהיו מהירים ב-25% מהמערך המקביל בשבב A10 ו-4 ליבות נוספות לביצועים הסטנדרטיים המהירים ב-70% בהשוואה למערך המקביל ב-Apple A10.

בדרישות האינטנסיביות ביותר, יציע מערך הליבות השלם של האייפון X ביצועים משופרים ב-70% בהשוואה לדור הקודם. עוד נמצא בשבב ה-Apple A11 מאיץ גרפי (GPU) שפותח על ידי אפל בכבודה ובעצמה, כאשר זה יגיע עם 3 ליבות ויהיה מהיר ועוצמתי יותר ב-30% בהשוואה למאיץ הגרפי שהגיע עם שבב ה-A10 בדור האייפונים הקודם.

טעינה אלחוטית ב-iPhone X באמצעות AirPower

טעינה אלחוטית ב-iPhone X באמצעות AirPower

כמו כן, מציע השבב מנוע בשם A11 Bionic Neural Engine שישמש את פוונקציית הזיהוי הביומטרי Face ID ומסוגל לבצע עיבוד של 600 מיליארד משימות בשנייה. לצד מערכת השבבים העוצמתית בייצור אפל נמצא ב-iPhone 10 זיכרון אחסון בסך 64 או 256 גיגה-בייט. אפל, כהרגלה, אמנם לא משתפת אותנו בפרטים אודות סוללת האייפון X, אך מציינת כי זו תציע חיי סוללה ארוכים בכשעתיים בהשוואה לאלו שהביא עימו אייפון 7. כמו כן, תומך המכשיר בטעינה מהירה הטוענת את הסוללה מ-0 ל-50 אחוזים תוך 30 דקות בלבד.

מחיר וזמינות

את גרסת הפרימיום המתקדמת והעוצמתית ביותר לסדרת האייפונים של אפל, iPhone X, תציע היצרנית לרכישה במחיר הגבוה ביותר עבור מכשירי האייפון איי פעם. כך, יעמוד מחירם ההתחלתי של דגמי הסדרה על 999 דולר (כ-3,550 שקלים) עבור דגם בעל 64 גיגה-בייט אחסון פנימי, כאשר מחירו של הדגם המציע 256 גיגה-בייט אחסון פנימי יעמוד על 1,149 דולר, הם מקבילים לכ-4,080 שקלים. המחירים רלוונטיים לשער ההמרה הנוכחי.

את אייפון X ניתן יהיה לרכוש ברכישה מוקדמת החל מה-27 באוקטובר, והוא יחל להגיע למזמינים בתאריך ה-3 בנובמבר. בשלב זה לא ברור מתי יעלה המכשיר על גבי מדפי החנויות ומתי יעשה את דרכו לשווקים נוספים, בהם ישראל.

Apple iPhone X (מקור: apple.com)

Apple iPhone X (מקור: apple.com)

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
מוצרים קשורים
השקה
נובמבר, 2017
מסך
5.8 אינץ'
זיכרון עבודה
  • 3GB
ערכת שבבים
  • Apple A11 Bionic
נפח אחסון
64GB / 256GB
מצלמה
12+12 מגה-פיקסל
סוללה
לא ידוע
מערכת הפעלה
iOS 11
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
אלי כהן
עורך מדור סלולר
eli@gadgety.co.il
מהנדס מערכת בחברת מוטורולה סולושנס האחראי על אינטגרציה והובלה של פרוייקטים בשוק הישראלי. יוצא יחידה טכנולוגית בחיל האוויר, כתב ועורך ראשי לשעבר באתרי טכנולוגיה ומולטימדיה.
סלולרי: Apple iPhone 6S | מחשב: Apple Macbook Pro
תגובות לכתבה
  • פונצ’ו

    ראשוןןןןן

  • Avihai Cohen

    לא מעריץ של apple
    אבל הפעם מגיע להם כפיים
    אני עדין חושב שזה מחיר יקר לפלאפון (במיוחד ל2017)
    אבל הפעם הם באמת הביאו תמורה למחיר
    מסך OLED
    יחס מסך למכשיר מעולה
    טעינה אלחוטית
    עמידות למים
    תמיכה בHDR
    זיהוי פנים עם אינפרא אדום
    מעבד חזק יותר
    מאיץ גרפי חזק יותר
    גרסה בסיסית מתחילה ב64GB
    מצלמות אחוריות עם ייצוב אופטי

    • יואב

      בקיצור כל מה שיש בסמסונג, וממזמן. רק שבסמסונג ובאנדרואיד יש עוד פיצ’רים רבים שאפל עדיין לא אימצה.

      • RonyB

        לא הייתי אומר הכל…
        אתן לך דוגמא אחת לפחות.
        מצלמה כפולה.

        • יואב

          יש בנוט 8, ואצל יצרניות אנדרואיד אחרות הרבה לפני

          • RonyB

            אתה לא השווית ליצרניות אחרות. ההודעה שלך התייחסה ספציפית לסמסונג.

            בנוסף, המצלמה הכפולה בנוט 8 הגיעה אחרי זו הכפולה ב7+.

            אתה לא טועה, אפל לא מחדשים מבחינת כמויות/עוצמה. זו מעולם לא הייתה חוזקה שלהם (אולי חוץ מהמעבדים האחרונים שבאמת השקיעו בהם).

            הסיבה שהמכשירים שלהם נותנים ביצועים באמת כמעט זהים, אם לא טובים יותר לפעמים, מאשר מכשירים עם חומרה טובה יותר, זה עצם העובדה שהם מפתחים הכל מהתחלה ועד הסוף אצלם. האינטגרציה של החלקים שם מתחילה מהטרנזיסטור הכי קטן.

            בגלל זה הם ברמה לא פחות טובה
            מצד שני, סמסונג כבר מייצרת מזמן צ׳יפים משלה כי הם הבינו שזו הדרך הכי נכונה לעשות מכשירים, ולא להרכיב פאזלים מחלקים שיוצרו על ידי חברות שונות מכל קצוות תבל.

          • יואב

            אוקיי, מקבל. למרות שבחלק השני הכנסתי גם אנדרואיד כמכלול.

            לאפל יש מערכת הפעלה משלה ומעבד משלה. היא קובעת הכל לעצמה. יצרניות אנדרואיד תקועות עם המערכת הפעלה של גוגל, אין להן מילה בכלל בכל מה שקשור לשינוי במערכת ההפעלה, המקסימום שהן יכולות זה לפתח מעבד משלהן כמו סמסונג + וואווי.

          • RonyB

            חביבי, ערכת את ההודעה.
            אבל בסדר, נסלח לך.
            אנחנו די באותו ראש.

          • יואב

            מה? לא נגעתי בהודעה.

            שעושים ריפרש , לפחות במובייל, אפשר לראות לשניה הודעות מקוריות. תבדוק ותראה שלא נגעתי בה.

          • RonyB

            בהודעה המקורית שלך היה כתוב, ואני מצטט
            ״כל מה שיש בסמסונג, ומזמן״

          • יואב

            לא!

            תעשה ריפרש במובייל ותראה בעצמך.

          • RonyB

            יכול להיות.
            אני עייף.
            בכל מקרה הבנו אחד את השני

          • יואב

            כתבתי את ההודעה לפני שעה, אתה הגבת לה לפני עשרים דקות.

            לא מבין למה אתה מתעקש. למה שאשקר? אנחנו בגנון?

          • RonyB

            אתה צודק, אני מחקתי את ההודעה האחרונה ומתנצל פה.

          • יואב

            הכל בסדר ידידי.

            אני לפעמים עורך הודעות על שגיאות הקלדה, או מוסיף תוכן. אבל לעולם לא אערוך הודעה שתשנה אותה מהותית, בטח ובטח אם כבר הגיבו לי עליה בנושא.

          • RonyB

            אני אחרי חתונה של חבר עם קצת אלכוהול בדם.
            לא ראיתי חלק מההודעה אבל אני תמיד מוכן לקבל אחריות ולהתנצל אם טעיתי.

            אמרתי לך שאני רוצה להעלות את רמת ההתכתבות

          • יואב

            אין צורך להתנצל גבר. הכל בסדר.

            אלכוהול? תן בראש. רק אל תנהג בדרך הביתה!

          • RonyB

            בדיוק חזרתי הבייתה

            אין ניידים בשעת החתונה 😜

          • ori avraham

            אהמ… איזה חומרה נחותה יש באייפונים, חוץ מה3 ג’יגה ראם שבכלל קשור לתוכנה יותר…
            המעבד? תמיד בטופ 3 כשהוא מוצג, לרוב אפילו החזק ביותר לזמנו.

          • יואב

            מבחינת חומרה? עד אתמול היא היתה נחותה, ובטח ובטח לא עדכנית. שנים על גבי שנים הדבר היחיד שהיה לאפל מול אנדרואיד זה מעבד. אחרת איך תסביר שלקח לה חמש שנים לאמץ אולד, טעינה מהירה ואלחוטית? אם זה לא חומרה נחותה לא יודע מה זה חומרה נחותה. ובדגמי ה 8 וה 8 פלוס עדיין חסרים פיצ’רים רבים.

          • ori avraham

            הוא דיבר על ביצועים, ואמר שלמרות חומרה נחותה האייפון מהיר כמו השאר ואף יותר. החומרה הקשורה למהירות זו הינה המעבד והראם

          • RonyB

            גם כרטיס מסך משפיע על מהירות. וגם האינטגרציה בין פיסות החומרה. וגם התאמת הקושחה והתכנה לחומרה. ידעת למשל שבמשך שנים (אולי היום גם כן, אבל אני כבר לא בטוח) זמן התגובה של אייפון ללחיצה על מסך היה משמעותית יותר נמוך מכל מכשיר אנדרואיד אחר.

            בכל אופן, אתה צודק. מקבל את זה שכרגע חוץ מראם הם מוציאים תמיד מעבדים חזקים בטירוף. אבל זו מגמה של אחרי סטיב ג׳ובס. אחת הטענות נגדו בזמנו הייתה שהמכשירים שלו אף פעם לא היו בקדמת הטכנולוגיה מבחינת עוצמת הרכיבים שלו. תמיד תהו לגבי זה. התשובה הייתה שפשוט לא היה צורך.

          • יואב

            אבל אתה ענית על חומרה….בגלל זה כתבתי לך מה שכתבתי, לא משנה.

            הראם באמת לא רלוונטי ב ios בגלל ניהול זכרון מעולה של אפל. באנדרואיד הניהול זכרון גרוע (לדעתי הבעיה הכי גדולה של אנדראויד כמערכת) אז חייב כמה שיותר ראם.

      • אור

        אז יש בגלקסי. נו? ו? מה אתה רוצה שהיא יעשה עם זה.

  • יואב

    עיצוב מזעזע לחברה שהייתה אלופה באסתטיקה. מקדימה אי שחור מאסיבי שתקוע למעלה ושלא קשור לכלום, מאחורה בליטת מצלמה ענקית. המכשיר ירקוד על משטחים ישרים.

    מעבר לכך, מפרט וכדומה אפרט בהמשך. שההצגה של מסי תסתיים.

    • אור

      לדעתי העיצוב ממש יפה.

  • רון כהן

    עיצוב מזעזע

  • eli

    אייפון x=אייפון 10
    פס מכוער למעלה
    בליטה מכוערת במצלמה מאחורה
    שיטה מעצבנת לסגירת ישומים שתבלבל כל אחד בלי פתרון יצרתי לחוסר כפתור הבית
    6 ליבות בכל סמארטפון היום יש 8
    7 מגהפיקסל מצלמה קדמית בכל סמארטפון יש 12
    העתקה מסמסונג וlg בכל דבר
    והכי גדול 1000 דולר פלוס מחיר

    • RonyB

      אם אתה עדיין שופט מצלמה רק לפי כמות מגה פיקסלים ויכולת עיבוד לפי כמות מעבדים, אז אתה זה שלא מיושר עם הקידמה חביבי.

      לא שאני חובב אייפון גדול, אבל מצלמה זה כל כך הרבה יותר מרק מגה פיקסלים, ואי אפשר להשתמש בזה נגד אפל (ה7+ שני בתמונות רק לגלקסי ולנוט האחרונים)

      • Roy

        צודק במה שכתבת. רק משהו קטן לדיוק אם האייפון 7 + שני למכשירי סמסונג האחרונים אז הוא מקום שלישי, כי הפיקסל עם המצלמה הכי טובה היום גם אחרי שנה.

        • RonyB

          אגב, יש מצב שדווקא הכי טובה היא זו של HTC. להבנתי, היא בעלת פיקסלים גדולים מהרגיל בכל שאר המכשירים, שזה יתרון משמעותי.

          לצערי לא יצא לי לראות תמונות שלה ושל הפיקסל. אסתכל בהזדמנות.

          תודה על המידע!

    • אור

      איך אני שונא שאנשים מסתכלים על היתרון כ – חסרונות, בשביל לעשות רשימה ארוכה יותר.
      צודק, ויש מכשיר עם 10 ליבות ומכשיר עם 12 ליבות אז 10 ליבות זה גרוע.
      אני פשוט אתעלם מכל מה שכתבת ואגיד לך שמפרט לא אומר כלום, אלא התוצאה.
      אה, ויש עמידות למים ואבק אם לא היית קשוב להכרזה.
      ואני מאמין שאפל הסתכלה על סמסונג במשך מכשיר שהיא עשתה במשך שנים ולפתע התעוררה.
      בקיצור, תהנה בלחשוב בכוח על החסרונות.

    • טעות גדולה. אייפון עם 3 ליבות עדיין יותר מהיר מסמסונג עם 8 ליבות

    • Android Developer

      אין עמידות? חשבתי שאמרו שיש. בטוח?

  • Baby Groot

    אז בלי יותר מידי דיבורים ניגש לעניין-
    עיצוב חדש ומנצנץ, סוף סוף ניצול שוליים כמו שצריך. שאפו.
    מסך סוף סוף שופר לאולד,ורזולוצייה FHD+.
    זיהוי פנים, חידוש לאייפונים, וזה טוב, אבל לא הייתי מוותר על הטביעת אצבע כל כך מהר.
    סוללה כנראה תהיה סוף סוף נורמלית במכשירי האייפונים.
    רמקולים סטראופוניים, אחלה מצויין.
    טעינה אלחוטית עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא..
    מצלמות חדשות עוד לא הבנתי מה הפואנטה של המסביב השחור לפורטרייט מוד… אותה מצלמה כמו ב7 עם צמצם
    1.8.
    האמוג׳י נראה פיצ׳ר מעניין, ומאוד מגניב, לפחות לדעתי.
    בקיצור, האייפון 8 ו8 פלוס בושה לחברה גדולה כמו אפל, לעומת הX שהביא סוף סוף חידוש משמעותי לאייפונים, מחכה בקוצר רוח להשתמש בו בתצוגה.

    והקטע של ספיידרמן: השיבה הביתה- GOLD!

    • יואב

      בפעם המיליון חידוש = משהו שלא היה קיים מעולם לפני. לא אצל יצרנית ספציפית כלשהי, אלא בכלל! אצל אף יצרנית אחרת. אין כאן שום חידוש רק ישורי קו מסוימים באיחור של חצי עשור.

      מה עם טעינה מהירה? עדיין לא הבנתי אם יש או אין. זה הפיצ’ר הכי חשוב בעולם המובייל.

      • Baby Groot

        יש בסוף. שלחתי לך בטלגרם.
        וחידוש אצל אפל. משהו חדש שלא היה במכשירים קודם.

        • יואב

          כן ראיתי בטלגרם. זה לא חידוש ידידי, זה ישור קו. חבל שאתה מסרב להפנים מהו חידוש, מהי חדשנות. אין יותר חידושים בעולם המובייל, אולי פעם בחצי עשור יצרנית מביאה משהו חדש לשוק, ואז היתר מאמצות בעצמן. מנקודת הזמן שכל היתר אימצו את זה, תמתין חצי עשור ואז זה יגיע גם לאפל חחח, כמו האולד טעינה מהירה ואלחוטית.

          רואה תקצירי כדורגל ובא. תחכה אם בא לך

          • Baby Groot

            חידוש מבחינתי זה חידוש ממכשיר קודם של החברה. יש לי הגדרה שונה משלך..
            כמה כדורגל אתה רואה. שתהיה בריא. רק שומע את המילה הזאת וכבר מת משעמום חחח

          • עמרי

            הסברתי לי משהו חדש, אם אני זוכר נכון כשיצא הנוט 7 ז”ל חשבתי שהסורק רשתית נחשב חידוש, בכל זאת זה משהו שאולי היה קיים במכשיר של מיקרוסופט לפני
            אבל לפחות אצל סמסונג ובמכשירי אנדרואיד אחרים לא היה קיים.

          • יואב

            ברור. אף אחד לא טען גם אז שזה חידוש. היה קיים לפני.

            איו יותר חידושים במובייל. פעם בחצי עשור, וגם זה במקרה הטוב. רק שדרוגים וישורי קו.

        • יואב

          העברתי שעתיים בנט, והתעמקתי בכל ההכרזות. ממה שהבנתי אכן יש טעינה מהירה, אבל ההמטען שיסופק בקופסה הוא עדיין המטען הישן, ללא טעינה מהירה. רוצים טעינה מהירה? תקנו עצמאית מאפל בנוסף גם מטען מהיר בעלות של עוד כמה עשרות $. שזה די אופייני לאפל מאז ומתמיד. באנדרואיד אתה מקבל בקופסה מטען מהיר.

        • itzhak

          אתה יכול לשתף קישור לקבוצה בטלגרם?

          • עמרי

            אתה מעוניין להצטרף ולדבר עם האחרים על טכנולוגיה?

          • itzhak

            אני מעוניין לראות את הקבוצה ואת השיח בה ואם הוא באמת על רמה אז כן אשמח להצטרף ולחלוק.

          • עמרי

            מה התיוג שלך בטלגרם? אני אדבר איתך שם

          • itzhak

            Avi13579

          • Baby Groot

            היא פרטית. אי אפשר לשלוח קישור שלה,

      • אביב וקסלר

        אני חושש שגם לפי ההגדרה שלך Face ID זה נחשב חידוש.
        לא מכיר מכשיר אחר שמשתמש באינפרא אדום כדי לזהות פנים.

        • יואב

          יכול להיות.

          בהכרזה הייתי בעבודה. שחזרתי מהעבודה ראיתי ליגת האלופות. יותר מאוחר אתעמק בהכל.

          בכל מקרה, לא חושב שאכתוב משהו שונה מהותית. הכל היה צפוי בהכרזה של אפל.

        • Lior

          אם הכוונה למכשיר כמוצר ולא רק בטלפון
          זה קיים כבר שנתיים שלוש במחשבים עם Windows Hello
          וגם ב Intel RealSense 3D

          • יואב

            מלך. אין עליך בקטע הזה.

          • Lior
          • יואב

            אני לא צריך סרטון שמדובר בך. מה שאתה כותב זה קדוש בשבילי. 100% אמינות. ביי פאר הכי איכותי כאן. לא ברור לי בעליל איך אחרים מפספסים אותך כאן. זכיתי אחי זכיתי.

          • Lior

            חחח גם לך לא חסר
            הסרטון נועד אם כבר לאחרים שיבינו שהטכנולוגיה קיימת כבר שנים

          • יואב

            כן, רק מה שאתה כותב בשורה אני צריך ב 5.

            אתה המסי של האתר, ללא תחרות .

          • Lior

            אחח אם הייתי מסי – לא הייתי פה מסביר להזויים שרולקס זה לא לחם שקונים בסופר

          • יואב

            יש משפט שאומר – שמסבירים לי לאט אני מבין מהר.

            לצערי הרוב כאן גם שמסבירים להם לאט הם לא מבינים. מקרה אבוד.

      • RonyB

        אתה צודק בעיקרון, אבל לדעתי מה שבייבי גרוט מנסה לומר זה שחידוש זה דבר יחסי.

        יחסית לאפל – יש שם דברים חדשים. אבל, אתה צודק, אין בזה חדשנות.

        • יואב

          ולכן זה לא חידוש אלה ישור קו מול יצרניות אחרות, ובאיחור רציני של חמש שנים.

          שדרוג זה לדוגמה שיצרנית מעלה מ 4 ג’יגה ראם זכרון ל 6 , או מ 32 ג’יגה ראם נפח איחסון בסיסי ל 64.

          חידוש/ חדשנות זה משהו חדש לחלוטין בשוק, שלא היב קיים קודם בשום תצורה, אצל אף אחת. והאמת לא זוכר מתי בפעם האחרונה יצרנית כלשהי הביאה משהו כזה לשולחן.

          בגדול אני ואתה אומרים אותו דבר, אז חבל לטחון את זה עוד.

      • Android Developer

        יש טעינה מהירה כלשהי. היה רשום שזה מגיע ל 50% תוך חצי שעה או משהו כזה. מעבר לזה לא ראיתי שרשום עוד.

    • אור

      תסביר לי למה ל״חברה גדולה כמו אפל״ זה בושה להשיק את האייפון 8.

    • באייפון 8 יש שיפור קטן מהדגם הקודם. אני לא מבין את התגובה שלך עשו שיפור גדול באייםון 10
      וכמעט ולא עשו שיפור באייםון 8 בשביל אנשים שלא יירצו זיהוי פנים אז מה הבעיה בזה

    • Android Developer

      לגבי המסך, אם תסתכל בכנס ובסרטונים, החלק של החיישנים מסיר תוכן.
      זה אומר שחלק גדול מהמסך לא מציג את התוכן שהוא אמור להציג. גם לא ברור ככה מה הרזולוציה.
      אני בטוח שיהיו אפליקציות שיתקנו את זה על ידי תצוגה רק בחלק שיכול ב 100% להיות מוצג כראוי.
      העיצוב וניצול השוליים גרועים בגלל זה, כמו שב essential phone , רק שכאן זה אפילו יותר שטח מת על חשבון שטח אמיתי של המסך.

  • פונצ’ו

    זיהוי פנים נראה מרשים סהכ. אהבתי מאד את כל הפרזנטציה עם האימוג׳י. אני מאד מקווה שהמסך אכן מרשים – סופר דובר מסך רטינה – פאק אפל יש לך את זה ביותר מגוכח? מה נסגר עם המחלקת קריאטיב והשם הזה. AR זה הדבר הבא. מאד אהבתי וכל האופציות של החדשות של דויקן עצמי פשוט מהממות.

    עכשיו, אומנם מסך מלא אבל פאק איט אפל, אה באר למעלה שכאילו מכיל את כל הסנסורים פשוט מכוער, שלא לדבר שבאחת הפרזנטציות המסך לא הכיל את התמונה בצורה נכונה. זה הכי טוב שלכם?

    חוץ מזה שהמכשיר מזכיר קצת בעיצוב את השעון סטיינלס סטיל. ואגב שעון – זה החלק הכי טוב בכל הערב הזה. השעון.

  • Tomernim‬‎

    חחחח הדבר היחידי שהתלהבתי ממנו זה הAnimoji,
    כל השאר פשוט יישור קו.

  • עמרי

    התרשמתי מהמכשיר, הרבה יותר לעומת האייפון 8, אני בטוח שהביצועים יהיו פה מטורפים, לגבי מצלמה, וחיי סוללה נצטרך לחכות לסקירות.
    בכללי, מכשיר מעולה למי שמתחבר לIOS, מצטער אני לא כזה ואני נשאר עם נובה ואנדרואיד

  • ori avraham

    שבב חזק יותר משמעותית, והחזק בשוק – שאפו.
    הדיוקן העצמי נראה כרגע ממש מוצלח ויפה.
    המסך שיפור עצום כל הכבוד.
    עד כאן הכל טוב.
    מגלים שהסוללה שלו בין ה7 הרגיל ל7פלוס.
    מגלים שאין יותר כפתור בית והכל מחוות.
    מגלים שתג המחיר שלו הגבוה מבין מכשירי הדגל.

    מה הוא כבר מביא באמת שמצדיק את המחיר??
    אולי פספסתי אבל הוא בקושי מחדש משהו מהמכשירים האחרים בשוק. ואשכרה הגלקסי 8 יעלה פחות מחצי ממנו עד שהוא ייצא. אני אישית מאוכזב אבל לא מופתע

    • יואב

      מה נותן הדיוקן העצמי? שואל כי לא ראיתי את ההכרזה.

      • ori avraham

        אפשרויות שינוי תאורה כלומר ניתן להציג בתמונה כאילו הבנאדם נמצא בתנאי תאורה שונים או אפילו בחדר חשוך ורק הפנים בולטות. זה מוסבר בקצרה בסרטון של אפל עם כל היכולות החדשות

    • אור

      מגלים שהסוללה שלו טובה יותר בשעתיים מהאייפון 7******
      ומה רע שאין יותר כפתור בית והכל מחוות? ניסת את זה בכלל? אני מבין שהיה לך כבר שימוש במכשיר.
      צודק, כועסים שלמכשירי אייפון יש שוליים שלגלקסי יש שוליים מצומצמים, אבל שהאייפון התקדם לזה אז זה חיסרון.
      הצביעות בעיצומה!

      • ori avraham

        יותר טובה בשעתיים מהאייפון 7 משמע בין ה7 הרגיל ל7 פלוס. ל7 פלוס סוללה הרבה יותר טובה מל7.
        אם לא שמעת איך הם יישמו את זה זה נשמע מסורבל ולא נוח, כשצריך להחליק מקצוות שונים במסך בשביל כל פעולה. ואם נניח החלקת בטעות במהלך משחק או משהו?
        ואיפה אמרתי בכלל משהו על השוליים? אם כבר אמרתי שהמסך הוא שיפור עצום…
        התגובה שלך מנותקת קצת. הכל בסדר איתך?

        • אור

          ״מגלים שאין לו כפתור בית והכל מחוות״.
          התגובה שלי לא מנותקת, היא תואמת לשלך.
          ולא, אני לא מסכים איתך, זה הדבר הכי נוח בעולם, רק עלייה למעלה ואתה מגיע למסך הבית.
          אפל יעילה את זה במקום לעשות 3 כפתורים נפרדים ולסבך את הכל.
          ואני מאמין שגם חברות אחרות יסתכלו עליה ויעשו גם את זה.
          ובמצב משחקים, תמיד יש חץ למעלה אם תלחץ בטעות, ככה שתצטרך לעשות את זה פעמיים למיטב ידעתי.

          • ori avraham

            ללא כל ספק כפתור בית לוקח פחות “עבודה”. בין אם פיזי ובין אם מובנה במסך. החלקה יותר קשה מנגיעה.
            החלקה מלמעלה גם קשה יותר מאשר לחיצה על כפתור המולטיטאסקינג. ושלא נדבר על כפתור חזור…
            בתוך משחקים באמת הגזמתי אני בטוח שלאפל יש פתרון לזה.
            “הכי נוח בעולם” ולפני שנייה שאלת אם יש לי את המכשיר שקבעתי שזה לא נוח. בן כמה אתה?

    • Roy

      אתה מוזמן לקרוא מה שכתבתי לגבי מה הוא מחדש בשוק. לגבי המחוות, לדעתי זה הדבר שהולך הכי נכון עם iOS פשוט מתאים. הכול אינטרקציה עם מסך מגע. מי ששמה את המגע ופשטות הממשק על המפה.

  • Nir

    המכשיר הכי טוב לשנת 2017!!!

  • מני970

    אני רק אניח את זה כאן 👇
    https://youtu.be/34WAMN8JZGA

  • אלעזר עוקב

    איך משתמשים במסך עם העיצוב המוזר בחלק העליון ? מישהו הבין את העיצוב המוזר ?
    אולי עם הרצון לחדש אפל הלכו רחוק מדי ?

  • Eliz

    אין פה שום דבר מהפכני, בסה”כ יישור קו ע”פ הסטנדרטים של 2017…

    היהירות של אפל להסיר את חיישן טביעת האצבע (כמו שהסירה את יציאת האוזניות) קצת עיצבנה אותי אבל פסדר~

    אני אוהב את זה שאפל מתגאה בטכנולוגיות שכבר מזמן בשוק כאילו שהיא הראשונה שעשתה את זה 😀

    • itamar4444

      בוא ננסה לנחש מה הדבר הבא שיסירו.
      אולי מצלמת סלפי?

  • Ran Shusterman

    השטלה שלי היא כזאת מכיוון שה essential phone בעל רזוליצייה של 2560×1312 מה שנותן לו רזולוצייה כביכול 2k מלא אלמלא ה חתל למצלמה האם כאשר מםעילים תוכן ביוטיוב תהיה האופציה ל 2k עכשיו אם כן האם אפל כביכול רצץה לעשות גם 2k אבל אצלהם החתל יותר משמעותי אז הוא לא יתמוך בשום אופן ב 2k כי זה קצת מאכזב

    • ‫חיים נחמן לסקי‬‎

      עכשיו תן לנו את זה בעברית (;

    • אור

      לפי מה שהבנתי מהתגובה שלך, לא המכשיר לא יתמוך בסרטוני 2K ביוטיוב.

  • anthrax

    מאכזב – בסה”כ מיישרים קו עם מכשירי אנדרויד במחיר הזוי.

  • Tumar

    חומרה משודרגת בהשוואה לאייפונים הקודמים שזה מצוין. אבל העיצוב ממש מכוער. היה עדיף לשים שוליים דקים לכל הרוחב בחלק העליון. כנ״ל מאחורה עם בליטת המצלמות.
    בכל מקרה לא הייתי קונה כי בארץ יעלה לפחות 4500 שח וזה ממש מוגזם. אולי את הדגם הבא.

    • יואב

      יאללה תפנק את עצמך ותקנה ידידי. מקסימום תזמין מחו”ל או תבקש מחבר או בן משפחה שטס לחופשה וחוזר. תתחדש חח

      • Tumar

        חחחח אין תקציב. אני עם אייפון 6s בן פחות משנה 😸

        • יואב

          אוקיי. תתחיל לחסוך 😉

  • Roy

    אני אתחיל מהדברים הכי חשוב שלא נתתם עליו את הדגש גאדג’טי:
    אפל עקפה את כל החברות טכנולוגיה והיא הראשונה להציג שבב AI הסמארטפון! זה נותן בוסט מטורף לכל הזיהוי פנים שיהיה מהיר ואיכותי הרבה יותר מהמתחרות. בנוסף זה הולך לתת שדרוג רציני לתמונות והוידאו שיפיקו מהמצלמות שלו. זה גם יעזור לניתוח מהיר של היכולות החדשות בAR I וניהול יותר מהיר מול משימות ענן גם מהרשת.

    שבבי AI פותחים דלתות לכוח עיבוד מטורף בטלפון, בחיסכון סוללה גדול. כמו ניהול של הטלפון במהירות הבזק ע”י קול, פתיחת המכשיר ע”י הקול ועוד ההיטל משימות כמו רידנור הממשק ועוד. אפל הקדימה את וואווי שתשלב גם את הNPU שלה בקירין 970.

    אני רק יכול לקוות שגוגל השכילה ושילבה שבב דומה משלה בפיקסל 2 בשילוב עם הSD835. עם יכולות AI בעיבוד זה ייתן לה בוסט מטורף לכל הפרוייקטים שמשולבים AI כולל בוסט אף יותר גבוה בצילום עם שידרוג של הHDR+ יחד עם ניהול משימות כמו פקודות של הגוגל אסיסטנט ועוד.

    זה שדרוג עוצמתי מבית אפל ועל כן שאפו שעקפה את כולם בתחרות וכמו שנראה עם הזיהוי פנים הכי טוב באזור והמצלמות ילכו ראש בראש עם הפיקסלים.

    היו דברים נוספים שאהבתי יותר ופחות כמו הטעינה האלחוטית בדיחה שאפל השיקה משהו 5 שנים אחרי שאר השוק והחור במסך מעט מבאס. אבל הי הרמקולים הסטראופוניים נהיו חזקים ב25%! מהדור הקודם שזה מעולה. והAR זה חלק מהעתיד שהיה ממש מגניב. בסך הכול מבחינה תוכנה יש לאפל או דרך לעשות בעיקר עם סירי, אבל מבחינה חומרתית אין ספק שהיא הציגה מכשיר עם טכנולוגיות חדשות הרבה יותר ממה שסמסונג הציגה השנה בנוט. אם הפיקסל 2 לא יבוא עם השבב המדובר כנראה אייפון 10 יהיה המכשיר הכי מתקדם של 2017.

    • anthrax

      אין שם שום שבב AI זה גימיק שיווקי … בסה”כ API ל GPU …

      • יואב

        אין לו מושג. הוא כותב כל יום, כל היום AI מבלי להבין בכלל מה זה.

        • פונצ’ו

          יואב אתה בן אדם ממש מתוסכל

          • יואב

            -חיבוק-

          • Roy

            הפסקתי להתייחס אליו ממזמן, בדיוק מה שאמרת הוא מנסה כל פעם לרדת לחיים של אנשים, כי הם לא מסכימים עם הדרך חשיבה שלו. לא יודע אם מתסכול או משהו אחר, למען האמת לא איכפת לי. פשוט חסמתי בראש שקט.

          • פונצ’ו

            הוא לא רואה את זה ככה. או מציג את זה ככה. בכל מקרה אלה הוויבים שקיבלתי ממנו וחבל שאנשים מתנהלים ככה בדיונים.

          • Lior

            אתה לא יכול להתכחש לעובדה, שרוי מדבר שטויות באופן עקבי (עשרות כתבות) ומנסה להציג את הכל כעובדה ולא כדעה..
            זה מוריד את רמת האתר והתגובות.

          • יואב

            אין טעם במה שכתבת לו. פונצ’ו לא מכיר אף אחד כאן. הוא מגיע לכאן פעם אחת בשנה, ביום ההכרזה של אפל, ליום אחד בשנה, וחוזר חלילה. מכיוון שיש לי זכרון צילומי אני זוכר ויודע זאת. הוא אפילו לא הכחיש זאת שכתבתי לו את זה. פונצ’ו לא מבין שהיום ישתמשו בו, כדי להתנגח בי. מחר הוא כבר לא יהיה כאן….

            ולעצם העניין של רוי – אם אני אפתח את הסיפור שלי עם רוי, הבן אדם יעלם ויברח מכאן תוך שניה מבושה. הכל מתועד ושמור בקובץ טקסט משיחה פרטית בטלגרם. אני פשוט מרחם עליו, ולא עושה זאת. אבל זה עוד יכול להשתנות…

          • Lior

            כל שנה הדוד פונצ’ו מאמריקה בא לבקר אותנו ומבקר אותנו
            השאלה אם הביא לנו מתנות לרכך את הביקורת…

          • יואב

            הדוד פונצ’ו לומד מהר מאוד את החומר האנושי כאן. בפוסט חדש מהיום הוא שלח את רון כהן (השלישי ברשימת הרון שכתבתי לך בלילה) לקנות אוכל ושתיה במקום לקנות מכשיר חיקוי סיני זול.

          • פונצ’ו

            מוריד את רמת האתר והתגובות? הכי איפה אתה חושב שאתה נמצא בכנס של נאס״ה? אלוהים ישמור אנחנו מדברים על טלפונים חכמים ואימוג׳ים מה אתם לוקחים את עצמכם כלכך ברצינות.

          • Lior

            עובדה קיימת אנשים ברחו מפה
            הקוראים רוצים סך הכל לרכוש מידע נכון ולא Fake news. אחרת נהיה כמו Fxp לילדים

          • יואב

            ממחר הוא לא כאן לשנה. אז למה אתה חושב שאיכפת לו? איכפת רק למי שכאן קבוע.

          • פונצ’ו

            אתה מעייף

          • Lior

            שנה הבאה אבל תשכח להביא לנו מתנות

          • פונצ’ו

            למה כולם נפגעים ממני???

          • Lior

            כי שכחת להביא לנו מתנות… חח בקטנה הכל בסדר

          • Roy

            נכון וזה חבל מאוד. אנשים צריכים ללמוד שיש דרך להתבטא ולקדם דעות ופחות להתנגח אחד בשני. נחמד מאוד שאתה נותן כאן קצת פרופורציות.

            ערב טוב:)

      • Roy

        אתה מוזמן להסביר קצת מעבר לחצי שורה, אם אתה רוצה שיבינו אותך. בנוסף, תקרא לזה איך שאתה רוצה, זה כוח עיבוד שנועד למשימות AI מסויימות וזה עושה יותר טוב את העבודה מכל מעבד רגיל בשוק ובצורה חסכונית יותר. קראת על NPU של וואווי TPU של גוגל?

    • Android Developer

      לא יודע לגבי שבב, אבל גוגל הציגה כבר את tensorFlow בצד השרת, ואת tensorFlow lite בצד הסמרטפון, שיעבוד בצורה מסויימת במגוון עצום של המכשירים שקיימים היום.

      • Roy

        זה מגניב מאוד אבל כל זה במסגרת התוכנה והשרתים. אני דיברתי על שבב AI ייעודי על הטלפון שידאג למשימות AI ולכל השירותי AI של גוגל, שהעיבודים שלהם יכולים להעשות על הטלפון בצורה מהירה יותר, במקום להישלח לשרת ייעודי. כמו שאמרתי אני מקווה מאוד שגוגל תביא שבב כזה או גרסה שלו כבר בפיקסל 2.

        • Android Developer

          אני די בטוח שהשבבים שגוגל משתמשת בה בשרתים יכולים לעשות יותר בפחות זמן מאשר שבב על סמרטפון.
          רק למשימות מסויימות, קטנות יחסית, זה יכול להיות שימושי, וייתכן שבשביל זה גם מספיק גרסת lite, שיכולה לעבוד במגוון רחב של מכשירים.
          כמובן ששבב נוסף ייעודי יכול לעזור בכך.
          בשביל תהליך הלימוד של ה AI, צריך זמן עיבוד גדול. לדוגמה בשביל אחד המשחקים הכבדים שיש מבחינת צורך בבינה, שנקרא Dota 2 , ה AI של אילון מאסק התאמן במשך שבועיים כדי להשיג רמה של השחקן הכי טוב בעולם (וניצח אותו בתחרות, ועוד תוך 10 דקות) :
          https://qz.com/1052409/openai-just-beat-a-professional-dota-2-player-at-the-international-2017/
          תחשוב כמה זמן זה היה לוקח בשביל סמרטפון…

          • Roy

            למה אתה מתכוון ב”גרסת lite”?
            ואני מדבר על משימות AI בזמן אמת שיכולים להעזר בשבב כמו הפקודות שעודכנו עכשיו לאסיסטנט נותן אפשרות לתפעל את כל הטלפון בתאוריה ע”י פקודות. אז למה שהאסיסטנט תצטרף להעזר לפעולות כאלה בשרת ולא בעזרת שבב ייעודי שכבר על הטלפון. אפל ניצלה את זה לזיהוי פנים וגם לצילום ולוידאו עם ניתוח בזמן אמת. גוגל גם יכולה.

          • Android Developer

            יש tensorflow ויש tensorflow lite שמיועד ל:
            Android
            iOS
            Raspberry Pi
            לפי מה שהבנתי, tensorflow lite רץ אוטומטית על המכשיר אם הוא מזהה שזה אפשרי וכדאי לעומת השרת.
            ולגבי המשימות שזה יכול לבצע, הנה ציטוט:
            “We think these new capabilities will help power the next generation of on-device speech processing, visual search, augmented reality, and more.”
            https://www.xda-developers.com/tensorflow-lite-mobile-machine-learning/
            ולמעשה כבר היום יש שימוש בזה בחלק מהאפליקציות של גוגל, לדוגמה ב google translate :
            https://www.tensorflow.org/mobile/
            מה שאפשר בחומרה אפשר גם בתוכנה.
            https://www.tensorflow.org/mobile/
            החומרה רק עוזרת. התוכנה משתמשת במספר סוגים של מעבדים. מעבד נוסף יכול לעזור גם הוא.
            הנה דוגמה למה שמישהו עשה עם חומרה חלשה יחסית יחד עם הספרייה הזו:
            https://youtu.be/25ISTLhz0ys?t=1987
            הוא השתמש ב AI בשביל רובוט שימיין לו את המלפפונים!
            אני זוכר (ויכול להיות שאני טועה וזה היה בסרטון אחר) שבכנס הביאו דוגמה אחרת, של זיהוי טוב יותר מאשר של מומחים ברפואה, של סרטן וגם של פגמים בראיה. מוזמן לצפות. נראה לי שזה פה :
            https://youtu.be/Y2VF8tmLFHw

            זה אגב לא הפעם הראשונה שיש ספריית AI בסמרטפון. פייסבוק עשתה את זה לפי מה שאני מבין לפני בערך שנה.

          • Roy

            מה זה רץ אוטומטית על המכשיר? הוא נעזר בCPU הרגיל למשימות AI?
            כשאתה אומר משתמשת במספר סוגים של מעבדים למה אתה מתכוון?
            עדיין אתה מסכים איתי שהיה ונגיד הפלטפורמה של tensroflow תחליט שכדאי לה לרוץ על הטלפון עדיף שיהיה לה שבב ייעודי לכך? זה בסך הכול ייתן לה אפשרות להיות יותר גמישה מהירה וחסכונית.

          • Android Developer

            לא רק ב CPU כמובן. אלא בכמה סוגי מעבדים, כולל כרטיס גרפי, ששם זה לדעתי הרבה יותר עדיף מאשר CPU .
            לא ראיתי הרבה סרטונים בנושא, כי התעניינתי בדברים אחרים שקרובים יותר למה שאני עוסק בו.
            הנה לגבי TensorFlow על אנדרואיד (לא יודא אם זה tensorflow lite ) :
            https://www.youtube.com/watch?v=EnFyneRScQ8
            אני בטוח שהספרייה תשתמש במעבד ייעודי ברגע שיש אותו.
            יכול להיות שאני טועה בחלק ממה שרשמתי. יכול להיות שעדיין, החלק שלומד הוא בעיקרו בשרת, והחלק שמשתמש בלמידה (ניבוי) נמצא במכשיר. הלימוד הוא החלק הכי קשה מבחינת עיבוד. השימוש הרבה פחות.

  • רון

    מכשיר מדהים! ב״ה בקרוב אצלי.

  • DeadPool

    הדבר היחיד שאהבתי זה הפיצ׳ר של האימוג׳ים שזה יפה.

    • אור

      אווו שלום לך 😉

  • אביב וקסלר

    עכשיו כפיצוי על המחיר המכשיר צריך להחזיק 10 שנים עד 2027 שיצא האייפון x 2.

    ובלי שעדכוני הגרסא יאטו אותו.

  • Ron

    די די כבר אתם מבלבלים במוח,הם הציגו שם דברים שפשוט לקום ולמחוא כפים ושגם אם יש אותם בשוק הם לא עובדים כמו אצל אפל אז סלמתק תהנו אם הגלקסי שלכם,זהו הטלפון הטוב ביותר לשנת 2017/2018 והכי טוב שהציגו עד היום,מי שמבין יודע שכל פעם שאפל עושה צעד אז היא עושה אותו מתי שהוא בשל,ולא העיקר לדחוף פיצרים אז הם חיכו לעשור לאייפון ולתת בום לסמסןנג ולשאר החברות,,עכשיו נראה את שאר החברות מישרות קו אחשלי בעיקר מבחינת הדברים החדשים וגם ביצועים ( 70 אחוז לעומת מהאייפון 7 פלוס שעד היום היה אם לא הכי מהיר בשוק)

    • יואב

      מה עם טעינה אלחוטית ”אמיתית” שהבטחת לנו חצי שנה??

      חברות אחרות עכשיו צריכות לישר קו מולה? תביא לי קצת מהחומר שלך…

      האמת, אני צריך להעניש את עצמי שמגיב להודעות שלך.

      • Ron

        אחשלי תגיב לא תגיב החלטה שלך,על פי השמועות אמרו טעינה אלחוטית אמיתית ובמידה ולא אז קיבולית מהירה+טעינה מהירה וזה מה שקיבלנו,היא לא חידשה כלום וישרה קו אם כולם ? ממש לא הם הביאו חתיכת הצגה עם ה IPhone X פשוט ואו הפציצו ברגע המתאים חיכו לרגע
        ,ומצד שני האייפון 8 זה בסהכ אייפון 7 פלוס משודרג למי שלא יכול להרשות לעצמו לקנות את ה X שיעלה כאן בארץ 4709 לדגם ה 256 גיגה

        • יואב

          שבונבון ואור אלה שנותנים לך לייק תדע שאתה במצב קשה, אפילו אנוש.

          99% מהמלל שכתבת כאן בשתי ההודעות לא נכון עובדתית, אבל הטעות היא אך ורק שלי מלכתחילה שהגבתי לך. לא יקרה יותר, מבטיח.

          החלמה מהירה, ובהצלחה.

          • פונצ’ו

            הגיב לך לעניין ובצורה יפה. אתה סתם מתבייכן שהוא לא מסכים איתך ואין לך טיעונים אז ״אני לא אדבר איתך חחח אני יותר טוב ממך״ לא יפתור אותך מזה

          • יואב

            אתה מגיע לכאן פעם בשנה, כל פעם מחדש, בהכרזה של אפל. וזהו. אני מנגד קורא וכותב כאן כל יום, מכיר טוב מאוד את כל הנפשות הפועלות כאן. יודע טוב מאוד מיהו ומה המלל הקבוע שלו.

            אין לי טיעונים? תקרא את כל מה שכתבתי ביומיים האחרונים בנושא, בכמה פוסטים שונים. יודע למי להגיב, ועל מה להגיב.

            קיבלת את 2 דקות התהילה שלך ממני. שלום.

          • פונצ’ו

            אומנם אני לא ממורמר כמוך ועובר בין כל מי שמגיב כאן ומוציא עליו את כל התסכול שלי אבל זה לא אומר שאני לא מעורב או מעודכן. הלשון שלך כל כך עמוק בתוך התחת שלך שאתה מרשה לעצמך להתבטא בצורה כמו ״קיבלת את 2 דקות התהילה שלך ממני. שלום.״ אז חמוד אני לא פה בשביל שתתייחס אלי, להפך, אני פה בשביל שתרגיע, תנשום, ותרד מאחרים. להפך, אל תתייחס, זה הכיוון. תלמד לנשום. סה״כ מכשיר סלולרי.

          • יואב

            -חיבוק-

          • פונצ’ו

            באהבה נשמה. אני שמח שאתה מבין. כל הכבוד. חיבוק בחזרה

          • יואב

            תחזור עוד שנה לכאן כהרגלך ותקבל עוד סדרת חיבוקים. זה בחינם. אני מחלק לכל מי שצריך, ואתה צריך יותר ממה שאני יכול להעניק.

          • פונצ’ו

            באהבה אם זה מה שמאזן אותך מבטיח להיות כאן יותר.

          • יואב

            בשמחה.

            אין לך רבע מושג מה קורה כאן באתר, ומי כל אחד כאן, כלומר מי הנפשות הפועלות. ולמה שיהיה לך שאתה מגיע לכאן בדיוק פעם בשנה, וליום אחד.

            אתמול הייתי ציון עשר עבורך, היום אני מתוסכל סדרתי. אם אתה צריך חום ואהבה, אני כאן בשבילך תמיד.

          • פונצ’ו

            לא התכוונתי לפגוע אז אני מתנצל אם זה קרה. באמת. אני פשוט בשוק מאיך שאנשים פה יורדים לחיים למי שמעז לאהוב את המכשיר – שאגב, אני, לא ממש אוהב. כולה מכשיר. בסופו של דבר. מותר לאהוב את אפל. מותר להגיד שהיא חדשנית יצרתית ומצוינת. לא צריך לצלוב אנשים כי הם מרגישים וחושבים ככה. לא משנה כמה הסופר דופר סמסונג גלקסי נוט (המאד מוצלח לדעתי) לדעתכם שווה יותר.

          • יואב

            לא. ממש לא פגעת, אפילו לא קרוב. אף אחד כאן לא יכול לפגוע בי, בסך הכל אנשים וירטואלים שלא מכיר אישית ולא אכיר לעולם. גם בריל לייף אף אחד לא יכול לפגוע בי חוץ מהמשפחה שלי ובת הזוג שלי.

            אם תהיה כאן בקביעות, לפרק זמן ארוך, ולא פעם בשנה ליום אחד, ותכיר טוב טוב את הנפשות הפועלות, תחזור לדיון שניהלנו קודם.

          • פונצ’ו

            זאת לא הנקודה. אני כל הזמן פה. קורא תגובות. מחכים. לא מגיב כי וואללה יש דברים קצת יותר חשובים בחיים שלי מלריב עם ילדים בני 14 באינטרנט. כמובן שיוצא דופן הכרזות של אפל כי אחרי הכל אני מאד אוהב את המכשירים שלהם ואת החברה עצמה אז מרשה לעצמי להיות קצת יותר פעיל.

          • יואב

            זה ממש לא קשור לסמסונג או אפל, לאנדרואיד או אפל. חלק גדול מהכותבים שאני הכי מעריך כאן מחזיקים בדעה הפוכה משלי. אני מלין בעיקר על רמת כתיבה ותוכן שיוצא מהמקלדת. אם מישהו כותב איכותי מה איכפת לי אם מחזיק בדעה שלי או לא? להחכים וללמוד אפשר רק מדיונים שאין בהם הסכמות. דיונים רק של הסכמות והינהונים זה אונ-נות.

            היו כאן הרבה כותבים איכותיים שברחו/נטשו מכאן בדיוק מהסיבה הזו. אני בקשר איתם בפלטפורמות אחרות, וכותב לך זאת מידיעה, לא מניחוש.

          • פונצ’ו

            אוקי. אני אשים לב. לגבי לייקים ומלחמות וכו׳. למי אכפת? אני בכוונה לא חושף כאן את השם שלי. אני כאן כי האתר הזה מדהים והכתבות מעולות. כמוני כמוך יש כאן עוד הרבה ילדים משעוממים וזה גם בסדר למרות שלפעמים אני נתקל בהערות מרגיזות ומעליבות, שגם, אותי אישית לא ממש מרגשות אבל עצם זה שהן קיימות זה בושה.

          • יואב

            ממש לא איכפת, לי לפחות. מנסה להסביר לך את המצב כאן…. שראיתי לייק על ההודעות שכתבת לי לא הייתי צריך לעמוד על זה ולראות מי נתן, זה היה ברור לי שזה בונבון, ויותר מאוחר יצטרפו עוד אחד שניים שלושה, הכל אישי, אין קשר למלל.

            שו כמוני כמוך יש כאן עוד הרבה ילדים משועממים? אני לא ילד, וגם אתה לא ילד, אין מצב. אני מזהה טוב מאוד סגנון כתיבה.

          • פונצ’ו

            תקרא את מה שכתבתי טוב ותבין מה הרגיז אותי.

          • יואב

            זה הרגיז אותך כי אתה לא פה בקביעות, אתה לא מכיר את הנפשות הפעילות לעומק ולרוחב. כותב לך זאת באחריות.

            לדוגמה כל דיון שמישהו ינהל מולי – היוזר בונבון יתן לו לייק, לא משנה מה המלל. זה אישי. עכשיו לך תראה מי נתן לך לייקים….או ל RON

        • רון כהן

          אייפון x 256 יעלה הרבבבבה הרבה יותר מ4700

    • iphone1000

      אתה רציני ??? למה סמסונג יותר חדשניים מאפל ?? במה בדיוק ?

      • ‫אוריה גאון‬‎

        תגיד סתם שאלה אתה מתכוון לקנות את הx?
        כי אםכן חבל לך על הזמן יש הכל בכר באס 8

  • OhadY

    למה אתם מבלבלים?!
    יהיה אפשר להזמין את המכשיר מה27/10 ולקנות אותו בחנויות אפל סטור מה3/11. ממש לא כמו שכתבתם!

  • אור

    בלי שום קשר ליישור קו, או כל השטויות האלו.
    המכשיר, עם נצילות מסך גבוה מכל טלפון שקיים בשוק, עם תצוגה מדהימה וממשק מדהים שקל לשימוש בלי שום סיבוכים, עם הסתכלות למסך וישר החלקה למעלה לפתיחה, והכל עשוי מזכוכית עמידה מאוד עם פלדת אל חלד נוצצת.
    מכשיר שנראה פשוט מדהים לעיניים, ומכשיר על רמה, שלדעתי דורס את המכשירים האחרים בשוק.
    התרשמתי מאוד מהמכשיר (למרות כל ההדלפות) והיכולות שלו.
    אפל כמו תמיד מוציאה מכשירים עם איכות ורמה.
    הייתי מת בשביל לקבל אחד כזה, באמת מכשיר נהדר.

    • יואב

      לא, שוב אתה לא עושה שיעורי בית, וכותב דברים לא נכונים. אין ל X יחס ניצול מסך הגבוה בשוק, יש לפחות 5 מכשירים עם יחס טוב יותר :

      1. ה Essential עם 84.9

      2. סמסונג אס 8 פלוס עם 84

      3. סמסונג אס 8 עם 83.6 + שיאומי מיקס הראשון 83.6

      5. נוט 8 עם 83.2

      6. אייפון x עם 82.9%

      אז במקרה הטוב הוא במקום השישי, אם לא שכחתי עוד מכשירים.

      חבל שלהיצמד לעובדות קיימות בשטח שלא ניתנות לוויכוח לא היה אף פעם הצד החזק שלך. כמו הויכוח שלך מולי על רמקולים סטריאופוניים במכשירי HTC .

      • itamar4444

        נראה לי שאפל גם כוללת את השטח מיסביב לכתם במסך.
        שלמרות שהוא לא לגמרי חסר שימוש אי אפשר לדעתי לכלול אותו כשמחשבים ניצול מסך.
        לדעתי זה יוצא אחוז או שתיים פחות בלעדיו

        • יואב

          לוקח את הנתונים מ gsmarena. הם מעולים ובודקים עצמאית, לא לוקחים נתונים מהיצרנית על עיוור.

          http://www.gsmarena.com

          בצד שמאל יש לך רשימת יצרניות. לכל יצרנית יש מפרט מלא של כל מכשיר.

      • אור

        מאיפה הבאת את הנתונים?
        המכשיר באמת נראה כאילו יש לו את הניצולת הכי גבוה בשוק, המסך שלו מגיע עד למטה ולמעלה בניגוד לגלקסי.

  • בורה אברמוב

    יש הבדלים בין הדגמים והמחיר בהתאם , אייפון 8 לא משהו, אייפון איקס מלא בדברים טובים (חוץ מהמסך החתוך למעלה) והמחירים? עפו על עצמם

  • yarin david

    ה 8 הוא בושה לחלוטין והיו צריכים לוותר עליו
    הx מביא יישור קו עם השוק .. יישור שהיה מתבקש ולכן לא הייתה טיפה חדשנות
    הם לגמרי איבדו את זה הם לא חידשו ולא דבר ..
    גם את הפתיחה על ידי פנים לקחו טכנולוגיה קיימת ואולי שיפרו אותה קצת זה עדיין לא הופך את המכשיר למחדש!

    כל מה שהם עשו הערב הזה היה לנסות להסתיר כמה הם לא מחדשים ומסבירים על המסביב של המכשיר
    תראו את הכתבה ב ynet .. דרך אגב האתר הזה חולה אפל ככה שאין פה שום דבר נגדי יש פה ביקורת ראשונית אמיתית סוף סוף שבאמת מראה שהמכשיר לא מחדש ולא טיפה
    כמו שהם אמרו שם זה לא כמו סטיב

  • רון

    אימוגיז חיים שכחתם להוסיף

    • Android Developer

      רשום על זה בשגיאת כתיב:
      Animojy

  • AmirOS

    ריענון מבורך. איבדו את החותמת המיוחדת של אפל בהחלטה להשיק גם את הדינוזאור אייפון 8, לדעתי אין לו ולדומיו מקום.
    אפל הייתה זו שמובילה, וכבר שנים שהיא מרגיה מובלת בגלל הגישה ה”נגישה” הזו שלהם.

    מקווה שיחזרו לעצמם, לא בשבילם, בשביל שוק האנדרואיד.

  • Nave Keinan

    אהבתי את הרעיון של השעון שלהם שמגיע עם כרטיס סים מובנה ואפשר לעשות ממנו שיחות , לצערנו כנראה לא יגיע בחיים לארץ.

    לגבי ה X וה 8 אין פה שינוי מהותי , כל מה שאמרו לפני ההכרזה על העיצוב בלי הכפתור בית , מסך בלי שולייפ , הכל היה פחות או יותר נכון.
    אין מה לחדש יותר , אפל תקועים , אין להם איך לעשות שינוי מהותי , באמת שהשינוי בין דגמי ה7 לדגם ה8 הוא בעיקר פנימי אם זה מעבדים חדשים או מצלמה קצת יותר טובה.

    אני לא אוהב את אפל , אבל פעם לפחות היה אפשר להגיד שהם באמת חידשו , בין כל דגם של אייפון היה שיפור עצום בין ה2G ל 3G וה 4 , כשהם הגיעו לדגמים 5 ו 6 הם כבר התחילו להוסיף פיצ’רים מאוד קטנים ,וכשהם הוציאו את 7 לדעתי הם ירו לעצמם ברגל כשהם הסירו את השקע 3.5 מ”מ ועכשיו הם כמובן לא יחזירו אותו בדגם 8 , אם כי יש אנשים שחושבים שזה רעיון טוב להסיר אותו אני עדיין חושב שזה רעיון מאוד מטופש , אבל אפל כמו אפל יודעים שזה לא משנה גם אם הם יחליטו להסיר גם את שקע ה thunderbolt מהמכשיר אנשים עדיין יקנו אותו.

  • iphone1000

    הנה מכשיר ברמה !!! חדשני ,עוצמתי והכי מהפכני שהיה לאפל !

  • RonyB

    אז ראיתי את החלק באירוע ההכרזה שבו הם ניסו לפתוח את האייפון x עם זיהוי הפנים, ונכשלו מספר פעמים.

    אני בטוח שאפל רצו שזה יעבוד מהפעם הראשונה, אבל אני חייב לומר – דווקא הכישלון שם הראה משהו מעניין.

    מי שייראה את הוידאו, יוכל לשים לב לכך שהוא מנגב את הפנים ממש לפני הניסיון בו הוא מצליח לפתוח את המכשיר.
    זה יכול לנבוע מכך שהיה לחוץ, אבל גם מאיך שעובדת מערכת זיהוי הפנים של אפל, שמבוססת על גלאי (חיישן) IR שרואה נקודות מוארות על הפנים שלנו, ממפה אותן ומשווה למפת הנקודות שיש לו כבר בזכרון.

    יכול מאוד להיות ששמנוניות העור, או הזעה, מפריעים לעבודה התקנית של החיישן, וזה גם יכול להסביר למה הוא ניסה לנגב את הפנים.

    אולי זו אפילו הסיבה הלא רשמית לעיכוב בהשקת המכשיר.

    אגב, אם יש לכם שאלות לגבי מה שכתבתי, מוכן להסביר יותר טוב את החלק המדעי בנפרד מההודעה הזאת.

    • ‫חיים נחמן לסקי‬‎

      אתה אומר זיעה או שמנוניות בעור.
      הם טוענים שגם בחושך/עם משקפיים/איפור/כובע וכדו’ הוא עובד באופן מושלם.
      פה הם נפלו, וזה נשמע כאילו אתה מחפש מתחת לאדמה איך להוציא אותם טובים אחרי הפשלה הזו.
      (אני ממש לא חושב שזה מוריד מאיכות החיישן, יכול להיות שהוא באמת מעולה, אני מתייחס ספציפית לסנגור שלך)

      אגב אני חושב שהוא ניגב את הפנים מלחץ ולא בשביל לנקות משהו..

      • RonyB

        אני ממש לא מחפש להוציא אותם טוב.

        אולי אתה כל כך מחפש להוציא אותם רע שזה פוגע לך בהבנת הנקרא.

        אסביר שוב.

        אני לא כותב פה הרבה, אבל למי שכן קרא את ההודעות שלי, אני מהנדס חשמל שמתעסק בתחום, ובמיוחד בחיישני ה-IR והתחום הנראה.
        בנוסף, אני בעל מכשיר אנדרואיד/אייפון משתנה לסירוגין כתלות במענה על צרכים מאוד ספציפיים, כאשר בשנים האחרונות הייתי תמיד עם אנדרואיד בנייד, IOS בטאבלט ו-DELL בלפטופ. אין לי נאמנות לשום חברה ואני מסתכל על זה כמדען, ותו לא.

        עכשיו למה שאמרתי – ניסיתי להסביר איך עובד החיישן ואיפה עלול להיות כשל מערכתי. הם נפלו פעמיים – קודם כל בזה שהם פיקששו בהצגה. זה חתיכת נפילה.
        הנפילה השנייה אינה קשורה לאיכות החיישן, לפחות לא כך נראה לי, אלא דווקא למשהו מאוד קריטי שאתה גם נגעת בו. מה קורה כשהעור מזיע? אני יכול לומר לך שהחתימה התרמית של מים/זיעה שונה מאוד מזו של עור יבש, ומשתנה לפי אורכי הגל.
        באותה מידה עלולה להיות בעיה גם עם איפור, שמנוניות וכו’.
        אני לא מגן עליהם, אלא להיפך. אני טוען שיש סיכוי סביר שהם לא כיסו את כל האפשרויות באלגוריתם עיבוד האות שלהם, ובזמן שהם טוענים שזה אמור לעבוד מושלם עם איפור, יכול להיות שאפילו בעיה בסיסית של זיעה זה לא פותר.

        זאת ועוד, טענתי שתקלה זו הינה גם סיבה אפשרית לעיכוב בהשקה. לא אמרתי בשום שלב שזו סיבה טובה. נהפוך הוא, עיכוב בהשקה בגלל בעיית תכן או אלגוריתמיקה הינה סיבה נוראית לעיכוב בהשקה של המכשיר הזה, וזו לדעתי נפילה הרבה יותר גדולה מאשר הכשלון בהדגמה.

        לגבי איכות החיישן – חיישנים תרמיים איכותיים הם די יקרים, לכן קשה לי להאמין ששמו שם משהו יוצא מגדר הרגיל. כנראה בולומטר בסיסי כלשהו או, סביר יותר, חיישן אור נראה שהורידו ממנו את ה-Cutoff ב-IR, והוסיפו הארה בתחום ה-NIR כדי להפוך את הזה למערכת חישה אקטיבית.

        אשמח אם בעתיד לא תאשים אותי בנאמנות לחברת מכשירים כזו או אחרת, אני לא מאמין בזה וכל מה שאני כותב הוא מזווית מבט מדעית נטו.

    • Lior

      מנסיון זה שום ששמנוניות או הזעה
      יש הרבה מידע על Intel’s RealSense camera
      שקיים בחברות כמו לנובו וסורפייס ואחרות

  • gabi.dadashev

    אני מת על זה שאפל מציגה דברים שקיימים כבר שנים בשוק ומציגה אותם כ “פריצת דרך” .
    הגלקסי 8 שלי נטול שוליים וכולו מסך , והיו פאלפונים של חברות אחרות לפניו שעשו את זה גם. זיהוי פנים גם קיים בגלקסי 8…אולי לא בקונספט הזה ,אבל יעיל מספיק לאבטח את הפאלפון שלך במהירות ויעילות . מה הלאה? באייפון 15 יראו מסך קמור ויגידו שהמציאו את השוק מחדש.

    ולדעתי האישית….האייפון 8 נראה כמו ה 5 שנראה כמו ה 4. והאייפון X מכוער בצורה זוועתית

  • Android Developer

    לכותב הכתבה שגיאת כתיב:
    Animoji ולא Animoji.
    כמו כן, הנה לגבי הפיצ’ר הזה:
    https://9gag.com/gag/aKDA5K1

  • OhadY

    תשנו את הכתבה, זה אמור להיות משהו כזה:
    את המכשיר יוכלו להזמין בהזמנה מוקדמת החל מה27/10, והוא יעלה למדפים בחנויות האפלסטור בארה״ב ו7 המדינות הנוספות מה3/11.

  • יוסי

    המסך אולד זה של אל גי או סמסונג?

  • Netanel Baruch

    בקיצור הנוט 8 הטוב ביותר…

  • Camilla Russo

    I’m really disappointed with this device for a couple of reasons.
    1. No blush gold colour, i really liked the blush gold colour from the dummy units that leaked in the past few weeks and i don’t like that there’s only 2 colours – black and white.
    2. The fast charging brick isn’t included in the box, With a massive 1k$ price tag i expect to get a fast charger in the box and not been forced to purchase a separate charger just so they can make an extra few bucks.
    3. The forehead where all the cameras are placed, they could make the status bar black and make it blend with the design but they didn’t and this is now always in the way.
    4. I’m disappointed that Apple tried to go with the easy road and removed completely the fps, they definitely could keep it in some way and i don’t like it.
    5. The price! The price is really high for a phone and they could easily priced it lower and still make a nice profit.

גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות