גוגל עשויה להשקיע כמיליארד דולר במתחרה הגדולה של Uber בארה”ב

נוסעים ברכב Lyft תמונה באדיבות Lyft

חטיבת ההשקעות CapitalG של חברת אלפבית (גוגל) נמצאת בדיונים מוקדמים העשויים להבשיל להשקעה בת כמיליארד דולר ב-Lyft, המפתחת אפליקציית שיתוף נסיעות תחת אותו השם ומהווה למתחרה העיקרית של חברת אובר (Uber) בארה”ב. כך עולה מתוך דיווח של אתר בלומברג, המצטט גורמים המקורבים לחברה.

שירות הנסיעות של Lyft פועל בדומה לדרך בה מתנהלות אפליקציות נסיעות אחרות בתחום, כמו Gett או Uber, אך פעילותה מתרכזת בארה”ב, שם ישנה לחברה פריסה רחבה למדי במדינות וערים רבות. בדומה ל-Uber, כך הספיקה גם Lyft לגייס לא מעט כספים דרך השקעות בחברה, תוך שמירתה כפרטית, כאשר ההשקעה האחרונה בחברה התבצעה בחודש אפריל 2017, אז גייסה 600 מיליון דולר. עד כה גייסה Lyft כ-2.6 מיליארד דולר מאז הוקמה ב-2007.

לגוגל דריסת רגל לא קטנה בשוק הרכב עוד לפני השקעה ב-Lyft, במידה וזו אכן תבוצע. לפני כארבע שנים הודיעה חברת Uber על שילוב זרוע ההשקעות של חברת אלפבית, Google Ventures, בסבב השקעה שערכה באותה עת, כאשר גוגל אף הכריזה בשנה שעברה באופן רשמי על Waymo, המובילה את מאמצי החברה לפיתוח מערכות חכמות לשילוב ברכבים אוטונומים. לצד זאת, מתחזקת גוגל שתי אפליקציות מפות מובילות – Waze ו-Google Maps, במידע מהן עושה שימוש Lyft ברכביה.

השקעה מצידה של גוגל תעזור ל-Lyft להמשיך ולבסס את מקומה בארה”ב ואולי אף להתחיל לפלוש למדינות נוספות בעולם, כפי שעשתה לפניה Uber. עבור גוגל עשויה השקעה זו להיות אסטרטגיה לשילוב מוצריה (כמו שירות המפות ומערכות הרכב האוטונומי) בשירותים כמו זה של Lyft.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים