האוזניות נטולות החוטים Jaybird RUN בדרכן לישראל

אוזניות Jaybird RUN (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אוזניות Jaybird RUN (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בסוף השבוע האחרון הכריזה חברת Jaybird האמריקאית על שני מוצרים חדשים בתחום האוזניות האלחוטיות, כאשר בפעם הראשונה הציגה החברה אוזניות נטולות חוטים לחלוטין בשם Jaybird RUN לצד דור ההמשך של אוזניות ה-Freedom האלחוטיות. נציגי החברה עשו דרכם לישראל וערכו אמש (ג’, 19.9) מפגש מצומצם לעיתונאים בו הציגו את אוזניות ה-RUN, אלו יושקו בארץ בחודש אוקטובר במחיר של 899 שקלים עם אחריות מלאה לשנתיים.

בלי חוטים – Jaybird RUN

Jaybird מגיעה מאוחר לתחום האוזניות ללא חוטים (True Wireless), אך בחברה מקווים כי המוצר החדש, אך שאינו היחיד שקיים כיום בשוק, יענה על צרכיהם של העוסקים בפעילות ספורטיבית טוב יותר. אוזניות ה-Jaybird RUN מגיעות במבנה מוכר של אוזניה לכל אוזן, כאשר הקישור בין השתיים מתבצע באופן אלחוטי ברגע בו הוצאו מקופסת הטעינה שלהן.

כל אוזניה מבצעת פעולה אחרת, כאשר בניגוד לחלק מהאוזניות האחרות הקיימות בשוק זה, ב-Jaybird בחרו לשלב כפתור לחיץ ולא פאנל נגיעה, כאשר לחיצה על האוזניה השמאלית תפעיל את העוזרות הקוליות הזמינות דרך הסמארטפון (סירי או גוגל אסיסטנט) לשם ביצוע פעולות קוליות כמו ויסות עוצמת הווליום. לחיצה על האוזניה הימנית תאפשר הפעלה או עצירה של שירים, או לחלופין מענה או ניתוק שיחת טלפון, כאשר לחיצה כפולה תאפשר מעבר בין שירים.

האוזניות מספקות זמן פעולה של עד 4 שעות בהשמעת שירים, כאשר קופסת הטעינה בה הן מגיעות תספק עד שתי טעינות נוספות (סה”כ 12 שעות). זמן הטעינה המלא אורך כשעתיים, אך ב-Jaybird מאפשרים מצב טעינה מהיר שיאפשר עד שעת שימוש אחת בטעינה של 5 דקות בלבד. הצימוד בין זוג האוזניות יתבצע באופן אוטומטי עם הוצאתן מקופסת הטעינה, כאשר הקישור לסמארטפון נעשה באמצעות בלוטות’ (גרסה 4.1) ודרך אפליקציית החברה לסמארטפון (אנדרואיד או iOS).

קוספת טעינה לאוזניות Jaybird RUN (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
קוספת טעינה לאוזניות Jaybird RUN (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בבדיקה קצרה שערכנו לאוזניות מצאנו כי עוצמת השמע גבוהה למדי וכי האיכות טובה גם כן, כאשר בסים נשמעים באופן טוב מאוזניות ספורט רבות אחרות. מה שעשוי לדרוש זמן הסתגלות מסוים הם כפתורי השליטה הפיזיים באוזניות, הדורשים לחיצה שתדחוף את האוזניה מעט פנימה אל תוך האוזן בזמן הלחיצה.

נתון חשוב נוסף הנוגע לאוזניות הוא תמיכתן בתקן IPX7 לעמידות בפני מים וזיעה.

דור ההמשך – Jaybird Freedom 2

לצד האוזניות ללא החוטים הציגה Jaybird גם את דור ההמשך לאוזניות ה-Freedom האלחוטיות, אלו אמנם משלבות חוט המקשר בין זוג האוזניות אך פרט לכך עובדות באופן אלחוטי בשילוב עם הסמארטפון דרך חיבור בלוטות’ (גרסה 4.1). על גבי החוט המקשר תמצאו שלט המשלב שלושה כפתורי שליטה המאפשרים ויסות ווליום, מענה לשיחות, הפעלה והפסקת שירים, השתקת שיחה וחיוג חוזר.

משקל האוזניות עומד על כ-15 גרם בלבד, מה שהופך אותן לקלות במיוחד, והן מספקות עמידות בפני מים וזיעה. זמן העבודה של ה-Freedom 2 עומד על 8 שעות בסה”כ (4 שעות + 4 נוספות דרך קליפ טעינה המאפשר חיבור לאוזניות) והן ניתנות לטעינה באמצעות חיבור microUSB, כאשר זמן הטעינה עומד על כשעתיים וחצי עם אפשרות לטעינה מהירה בת 20 דקות שתקנה שעת שימוש בודדת.

אוזניות ה-Jaybird Freedom 2 יושקו גם כן בחודש אוקטובר בישראל ויגיעו במחיר של 699 שקלים.

אוזניות Jaybird Freedom 2
אוזניות Jaybird Freedom 2


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים