הכרזה: AMD תשדרג את תהליכי ייצור השבבים שלה ל-12nm

AMD

חברת AMD הודיע בכנס GTC 2017 (ר”ת GlobalFoundries Technology Conference) כי היא מתכננת לשדרג את ליבות ה-Ryzen ו-Vega ולעבור לתהליך יצור של 12nm בשנת 2018. מארק פייפרמאסטר (Mark Papermaster), אחראי טכנולוגיה ראשי ב-AMD, הכריז באופן פומבי על צעד זה במהלך הכנס של GlobalFoundries כאשר הצפי לייצור של הליבות המשודרגות יהיה עבור הרבעון הראשון של 2018.

הכרזת AMD על מעבר ליצור ב-12nm
הכרזת AMD על מעבר ליצור ב-12nm

כיום ליבות ה-Zen (מעבדים) ו-Vega (כרטיסי מסך) מיוצרים בתהליך 14nm כאשר השינוי המתוכנן לפי מפת הדרכים של AMD היה שדרוג לייצור בטכנולוגיית +14nm. לאור ההכרזה של GlobalFoundries למעבר יצור ב-12nm, ב-AMD בחרו “לדלג” שלב ולעבור לייצור ב-12nm במקום ב +14nm.

מפת הדרכים למעבדי ZEN השולחניים
מפת הדרכים למעבדי ZEN השולחניים

למרות שלא מדובר בדור “הבא” של AMD, ה- Zen2 ו-Navi שיהיו מיוצרים בטכנולוגיית 7nm לפי מפת הדרכים של AMD, המעבר לייצור בתהליך בגודל 12nm עדיין טומן בחובו שיפור בביצועים וביעילות של המעבדים השולחניים ושל כרטיסי המסך.

בזירת המעבדים הגרפיים חברת Nvidia מייצרת את ליבות הפסקל (Pascal) של הדור הנוכחי בטכנולוגיית 14nm ו-16nm כאשר המעבר לליבות Volta יסמן את שינוי תהליך הייצור ל-12nm במהלך 2018. בזירת המעבדים השולחניים, מעבדי ה-Coffee Lake של אינטל (intel) שרק הוכרזו באופן רשמי מגיעים גם הם בתהליך ייצור בגודל 14nm, כאשר המקפצה הבאה לטכנולוגיית 10nm תהיה נכון להרגע לקראת סוף 2018.

בצורה הזאת, AMD, יחד עם GlobalFoundries, יעקפו לפחות באופן זמני את Nvidia ואינטל בתהליכי הייצור עם כניסת תהליך ה-12nm.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים