הוכרז: iOS 5 – מרכז התראות חדש, אינטגרציה עם טוויטר ועוד

בטקס הפתיחה של ה-WWDC 2011, חושפת אפל את מערכת ההפעלה iOS 5 לאייפון, אייפד ואייפוד טאץ’. ההצגה התחילה כתמיד עם מספרים: כ-450 אלף אפליקציות – 90 אלף אפליקציות יעודיות לאייפד, כאשר עד כה שולמו למפתחים כ-2.5 מיליארד דולר ועוד. מערכת ההפעלה החדשה תכלול כ-200 חידושים כאשר הם יציגו במהלך האירוע רק עשרה מרכזיים.

החידוש הראשון הוא מערכת התראות חדשה שמרכזת את כל ההתראות למקום אחד, על מסך הבית או מסך הנעילה (בדומה לתוסף LockInfo מסידיה, למי שמכיר).

החידוש השני שמגיע היא אפליקציית עיתונים ומגזינים חדשה בשם – News Stand המרכזת עיתונים מובילים ומגזינים במקום אחד. העיתונים יורדים יום יום אוטומטית, לפי מנוי, כך שניתן להתעורר לעיתון בבוקר.

החידוש השלישי הוא אינטגרציה של טוויטר במערכת ההפעלה, כך שזה תקף בכל רוחבה – שיתוף תמונות, אנשי קשר, שיתוף סרטונים מהאפליקצייה ביוטיוב ועוד, כמו כן גם ווידג’ט מרחף במסך הבית.

החידוש הרביעי הוא מספר שדרוגים בספארי – הראשון הוא קורא, תכונה חדשה המאפשרת לראות את המילים בלבד או המילים עם התמונות על כל עמוד אינטרנט, כמו גם רשימת קריאה. דבר נוסף הוא גלישה בטאבים בדומה לספארי במחשב במכשיר האייפד, כמו בטאבלטי האנדרואיד. בנוסף, ניתן להתחיל לקרוא באייפד עמוד כלשהו ולהעבירו למקינטוש שלך.

החידוש החמישי הוא רשימת To Do מובנת (רשימת מטלות) חכמה, היודעת להתריע לך על דברים שאתה צריך לבצע בהתאם למיקום בו אתה נמצא. רשימת המטלות ניתנת לסנכרון עם תוכנות צד שלישי.

החידוש השישי הוא המצלמה כאשר ניתן לצלם ישירות ממסך הנעילה על יד כפתור שנמצא ליד הסליידר. ניתן לשלוט על הצילום  גם דרך לחצני הווליום על מנת לקבל צילום יותר מהיר. פוקוס  יותר טוב ו-זום על ידי “צביטה” על המסך. כמו כן אפשרות חדשה לעריכת תמונות בצורה בסיסית אך טובה יחסית.

החידוש השביעי הוא במייל, שמוסיף עריכה יותר מתקדמת לטקסט, אפשרות לגרור אנשי קשר, חיפוש משודרג, אפשרות סימון דגלים (לדברים חשובים), מיילים מאובטחים, מילון מובנה ושינוי שיטת כתיבה באייפד.

החידוש השמיני והמאוד מרגש הוא שיותר לא צריך מחשב על מנת להפעיל את המכשיר! מעתה,כאשר תפעילו את המכשיר בפעם הראשונה, לא תצטרכו יותר לחבר את המכשיר לאייטונס, מעכשיו תופיע הודעת “ברוך הבא”, כמו כן לא חייבים מחשב כדי לעדכן את מערכת ההפעלה, ניתן עכשיו לעדכן ולגבות ישירות מהמכשיר!


החידוש התשיעי הוא שדרוג מרכז המשחקים עם שיפור ממשק משתמש ועוד.

החידוש האחרון הוא iMessage ,אפליקצייה חדשה, שמאפשרת שיחות בין המכשירים השונים מבית אפל עם אפשרות להוספת תמונות ווידאו לשיחה,בדומה לממשק אפליקציית הSMSים. כמו כן השיחות יסונכרנו בין המכשירים. דבר נוסף הוא, שקבלת הודעה חדשה – תודות למערכת ההתראות החדשות – לא תפריע לכם בזמן משחק או שימוש באפליקציה.

לסיום, מערכת ההפעלה תגיע לצערנו רק בסתיו, למכשירי האייפון 3GS,4 האייפד הראשון והשני ואייפוד טאץ’ דור שלישי ורביעי.



חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים