חברת Activision תיכננה מערכת של תרגילים מפוקפקים כדי להוציא מכם יותר כסף

בימים האחרונים נחשף פטנט של חברת Activision, שנראה כאילו יצא היישר מסיפורי קונספירציה מופרכים – ועם זאת, מדובר בפטנט אמיתי ורשום, שתוכלו אף לעיין בו בעצמכם בקישור הזה. הפטנט הוגש ב-2015, ומטרתו להשפיע על הדרך בה אתם חווים את המשחק על מנת לגרום לכם להוציא יותר כסף על פריטים במשחק. בין היתר, המערכת המורכבת נועדה להשפיע על תהליך צימוד השחקנים, על תגובת המשחק לאחר שקניתם פריטים חדשים, ותרגילים נוספים שכל מטרתם לשלשל מהשחקנים תשלומים נוספים. הפטנט נחשף בימים האחרונים במגזין רולינג סטון.

איך אקטיביז’ן תיכננה להשפיע על השחקנים

הפטנט מפרט באופן מדהים את התרגילים שתוכננו על מנת להוציא מהשחקנים תשלומים נוספים. למשל, בעת צימוד השחקנים (Matching), אם לאחד השחקנים ישנם פריטים שנמצאים במבצע או קידום מכירות, המערכת תעדיף לצמד אותו לשחקנים שאין להם את הפריט הזה – על מנת לעודד אותם לרכוש את הפריט. כלומר, אם חשבתם שהמשחק מצמיד לכם שחקנים בערך באותה הרמה שלכם, או מאותו איזור, כעת המערכת תצמיד אתכם לשחקנים שיפתו אתכם לקנות חפצים במשחק.

אך זו רק ההתחלה – המערכת גם תנצל את הרצונות והשאיפות שלכם במשחק. בדוגמה אחת, אם שחקן מתחיל רוצה להתמקצע בצליפה (סנייפר), המערכת תצמיד אותו לצלף מומחה על מנת לעודד את המתחיל לרכוש פריטים שיש לשחקן המקצוען, שאמור לשמש לו דוגמה לחיקוי, בעל כורכו. במקום להתאמן ולהתמקצע, המערכת תשכנע אתכם להוציא כסף ולקצר את הדרך.

המערכת לא עוצרת רק ב”עידוד” לרכישה, אלא גם בחיזוקים חיוביים לאחר הרכישה. בדוגמה מכעיסה במיוחד, לאחר קנייה של נשק חדש, המערכת מסוגלת להכניס את השחקן למשחקים בהם הנשק שקנה הוא אפקטיבי במיוחד – כדי לתת לו את התחושה שהקניה היתה חכמה ומשתלמת, ובכך לשכנע את השחקן לשוב ולקנות חפצים נוספים בעתיד. זאת, כמובן, על חשבון השחקנים האחרים במשחק שלפתע ימצאו את עצמם בעמדת נחיתות.

במימוש אחד, כשהשחקן מבצע רכישה בתוך המשחק, “מנוע המיקרוטרנזקציות” יכול לעודד רכישות עתידיות על ידי הצמדת השחקן לסיבוב משחק שינצל את הרכישה שביצע. באופן זה ניתן לשפר את הנאת השחקן מהפריט שרכש, ולעודד רכישות עתידיות. לדוגמה, אם השחקן רכש נשק מסוים, “מנוע המיקרוטרנזקציות” יכול להצמיד אותו למשחק שבו הנשק המסוים אפקטיבי במיוחד, ולתת את הרושם שהנשק היה רכישה מוצלחת. זה יכול לעודד את השחקן לבצע רכישות בעתיד כדי להשיג תוצאות דומות.
[מתוך כתב הפטנט המקורי]

אקטיביז’ן: לא יישמנו את המערכת במשחקים (בינתיים)

הפטנט השלם שהגישה אקטיביז’ן הינו ארוך ומסועף, ויש בו עוד הצעות מרובות מספור. המערכת השלמה זכתה לשם “Microtransaction Engine”, או “מנוע מיקרוטרנזקציות”. במילים אחרות, זהו מנוע שנועד להניע יותר תשלומים לאקטביז’ן, באמצעות שינוי תהליך הצימוד כך שיעודד רכישות, בין אם פיתוי השחקן בדרכים שונות או בחיזוקים חיוביים לאחר הרכישה. מיותר לציין שמשחק הוגן, בו אמורים לפתח את היכולות בהתבסס על אימון והתפתחות אישית, לא מוזכר בשום מקום בפטנט.

המערכת המפורטת שהוגשה לרשם הפטנטים בארצות הברית מסוכנת פי כמה בידיה של חברה ענקית דוגמת אקטיביז’ן. החברה מפעילה מספר רב של אולפנים המפיקים משחקים, וביניהם מותגים ענקיים כמו Call of Duty – אחד המשחקים הגדולים בעולם, עם דגש משמעותי על משחק תחרותי באינטרנט. בין היתר, אקטיביז’ן היא חברת בת של Activision-Blizzard, וכידוע בליזארד מפתחת כמה משחקי רשת תחרותיים, דוגמת Overwatch.

לאחר פרסום חשיפת הפטנט בימים האחרונים, ניסתה אקטיביז’ן להרגיע את הרוחות. בשיחה עם EuroGamer, הגיבה החברה כי המערכת לא יושמה בפועל באף משחק. הפטנט, כך נמסר מהחברה, הוגש על ידי צוות פיתוח שאינו צמוד לאף סטודיו אשר בונה משחקים. פרויקטים גדולים כמו Destiny כבר אישרו שאין שום שימוש ב”מנוע מיקרוטרנזקציות” או מערכת דומה. עם זאת, אקטיביז’ן לא הביעה שום הסתייגות משימוש במערכת בעתיד.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות