חטיבת המובייל של LG ממשיכה להפסיד למרות עליה קלה במשלוחי סמארטפונים

לוגו LG (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ענקית הטכנולוגיה LG Electronics פירסמה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השלישי של שנת 2017, בהן הציגה עליה משמעותית בהכנסות וברווחיות החברה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-15.22 טריליון וון קוריאני (כ- 13.44 מיליארד דולר), עליה של כ-15% משנה לשנה, כאשר הרווח התפעולי עלה בכ-82% והסתכם ב-516.1 מיליארד וון (כ-455.7 מיליון דולר).

התורמות העיקריות לעליה בהכנסות וברווח התפעולי הינן חטיבות המוצרים הביתיים ומיזוג האוויר, החולשת על כשליש מהכנסות החברה ברבעון זה, וחטיבת הבידור והפנאי, הכוללת את הטלוויזיות של החברה.

חטיבת המוצרים הביתיים ומיזוג האוויר הכניסה 4.98 טריליון וון (כ-4.4 מיליארד דולר) ברבעון השלישי ורשמה עליה של כ-16% משנה לשנה, כאשר הרווח התפעולי של חטיבה זו עלה בכ-26% והסתכם ב-424.9 מיליארד וון (כ-375.16 מיליון דולר). חטיבת הבידור והפנאי ניזונה בעיקר מהשיפור במכירות מסכי ה-OLED והציגה עליה של כ-12% בהכנסות (4.64 טריליון וון) ושיפור של כ-20% ברווח התפעולי (458 מיליארד וון) בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016.

צמצום בהפסדי חטיבת המובייל

חטיבת המובייל של LG ממשיכה להעיב על תוצאותיה של החברה גם ברבעון השלישי של השנה ומציגה הפסד תפעולי של 375.3 מיליארד וון (כ-331.4 מיליון דולר). מדובר בהפסד הקטן מזה שראתה חטיבה זו ברבעון המקביל אשתקד (436.4 מיליארד וון), כאשר הכנסות החטיבה עולות בכ-12% ומסתכמות ב-2.81 טריליון וון (כ-2.48 מיליארד דולר).

משלוחי המכשירים של החברה הציגו עליה קלה של כ-1.5% משנה לשנה והסתכמו ב-13.7 מיליון יחידות ברבעון השלישי, כאשר ב-LG מייחסים את העלייה למכירות מכשיר הדגל G6 ולדגמי הביניים LG Q ו-LG K. כמו כן, מציינים בחברה כי עיקר העליה הגיעה מהשוק המקומי, שם ראתה החברה שיפור של 44% במשלוחי הסמארטפונים, בעוד השוק האמריקאי הציג שיפור של 9%.

ותודה למסכים

בעוד חטיבת המובייל של LG לא מצליחה להציג רווחיות ברבעון זה, דווקא מפתחת פאנלי המסך LG Display, האחראית על המסכים המשולבים בטלוויזיות ובמכשירי הסמארטפון של LG וחברות רבות נוספות בשוק, מצליחה להציג שיפור בתוצאות וברווחיות. LG Display אחראית, בין היתר, על ייצור פאנלי מסכי ה-OLED למכשיר ה-Pixel 2 XL של גוגל ולרבים מפאנלי התצוגה מסוג LCD שקיימים בדגמי האייפון. החברה מדווחת על תוצאותיה בנפרד מ-LG Electronics.

הכנסותיה של LG Display הציגו עליה של כ-4% ברבעון השלישי, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016, והסתכמו ב-6.97 טריליון וון (כ-6.19 מיליארד דולר), כאשר הרווח התפעולי זינק בכ-81% משנה לשנה והסתכם ב-586 מיליארד וון (כ-520.89 מיליון דולר). הרווח הנקי של החברה הציג עליה משמעותית של כ-152% משנה לשנה והסתכם ב-477 מיליארד וון (כ-423.65 מיליון דולר).

את העליה בתוצאות הרבעון השלישי מייחסת החברה להתרחבותו של שוק ה-OLED, בעיקר בתחום מסכי הטלוויזיות, אלו מהווים כ-40% מהכנסות החברה. אולם ב-LG Display מייחסים חשיבות לא פחותה גם למסכים המיועדים למכשירי סמארטפון, אלו מהווים כ-27% מסך ההכנסות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים