מנופפים לשלום: מיקרוסופט מפסיקה את ייצור מצלמת ה-Kinect

מצלמת Kinect (תמונה: Microsoft) מצלמת Kinect (תמונה: Microsoft)

מצלמת זיהוי התנועה המפורסמת של מיקרוסופט, קינקט (Kinect), ששירתה שחקני Xbox ואיפשרה לשלוט בקונסולה באמצעות תנועות גוף, בקרוב תהפוך למוצר אספנות מהעבר. אחרי שבע שנים מלאות תהפוכות בשוק, מיקרוסופט מפסיקה כעת את ייצור המצלמה, וכאשר יאזול המלאי הקיים, לא יסופקו מצלמות חדשות לציבור.

מצלמת הקינקט החלה את דרכה ב-2010 בתור אביזר ל-Xbox 360. המכשיר הקטן בנוי בצורה המזכירה מצלמת רשת, אולם עושה הרבה יותר – ומאפשר לזהות את השחקנים העומדים מולו. בפרט, הקינקט מזהה עומק, ויכול להבחין בתנועות ידיים של השחקנים, לזהות פנים, ולעבד קול. בלב הקינקט עמדה טכנולוגיה ישראלית מבית חברת PrimeSense.

הטכנולוגיה הציתה את דמיון הציבור. הקינקט הושקה ב-2010, וב-2011 כבר הוכתרה בתור המוצר הצרכני שנמכר הכי מהר – שיא שהונצח על ידי ספר השיאים של גינס (Guinness World Records). במשך זמן מה הקינקט נמכרה היטב, ועד פברואר 2013 נשלחו לחנויות לא פחות מ-24 מיליון יחידות. הקינקט גם הופיעה בפלחים נוספים באוכלוסיה: האקרים, אמנים, וחוקרים מתחומים שונים השתמשו במכשיר לאפליקציות ופיתוחים הדורשים זיהוי גוף, פנים, עומק, וכן הלאה.

עם זאת, ניכר שרוב משחקי הקינקט התמקדו בריקודים, ספורט, או משחקי קז’ואל שונים, ועל כן הגרעין הקשה של השחקנים לא אימץ את הקינקט בתור בקר שליטה עיקרי. לפני השקת ה-Xbox One, מיקרוסופט רצתה לדחוף את הקינקט למרכז הבמה בכוח, ואיחדה את המצלמה עם כל קניה של המכשיר – החלטה שזכתה להתנגדות מהצרכנים, ולבסוף בוטלה. משם, דעיכתה של הקינקט היתה רק עניין של זמן. בסך הכל, מאז השקתה נמכרו כ-35 מיליון יחידות של הקינקט.

למרות הפסקת ייצור המכשיר, הטכנולוגיות השונות שהיו בשימוש בקינקט עדיין ממשיכות ללוות את מיקרוסופט, ואותנו. חלק משמעותי מהפיתוחים עבור הקינקט הגיעו גם לפרויקטים כמו HoloLens, משקפי המציאות הרבודה של מיקרוסופט. אם נתקלתם במצלמות “Hello”, גם אלו משתמשות בטכנולוגיה שפותחה עבור הקינקט, כדי לזהות את פניכם. בנוסף, חברת PrimeSense הישראלית נרכשה על ידי אפל, ואיפשרה לחברה לכווץ את הטכנולוגיה ולהכניס אותה לטלפון חכם – ה-iPhone X החדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים