תקן DOCSIS 3.1 יאפשר מהירות העברת מידע סימטרית של 10 גיגה-ביט בשנייה

חברת CableLabs, האחראית על תקן ה-DOCSIS, הודיעה כי השלימה רשמית את תקן DOCSIS 3.1 בדופלקס מלא שיאפשר מהירות העלאה והורדה של 10Gb בשניה.

תקן ה-DOCSIS (ר”ת Data Over Cable System Interface Specification) הוא התקן העוסק בהעברת מידע על גבי כבל קואקסלי. השימוש העיקרי בו הוא שלב הביניים שמחבר בין הספק לצרכן. כיום רוב המידע מועבר עד ל”מרכז אזורי” על ידי כבל אופטי מהיר ומאותו מרכז עד לחיבור בבית באמצעות כבל קואקסאלי (במקרה של חברת הוט).

היתרון הגדול של שימוש בכבלים קואקסליים הוא הפריסה הקיימת שלהם. בעוד כבלים אופטיים חדשים צריכים להיות מחוברים לכל נקודת קצה ולכן הם פתרון יקר שמצריך זמן, שימוש בכבלים קיימים פותר את הבעיה ולכן הוא אחד הפתרונות העדיפים נכון להיום בשוק. חברת הוט משתמשת בישראל בכבלים קואקסליים שנמצאים בשימוש שירות הטלוויזיה אותו הם מספקים. ואילו בזק מתסמכת על טכנולוגיית ה-ADSL שמשתמשת בקווי הטלפון הקיימים בכל בית.

תקן DOCSIS (מקור CableLabs)
תקן DOCSIS (מקור CableLabs)

התקן החדש מרחיב את תקן 3.1 שהיה קיים כבר כאשר הוא הופך אותו לדופלקס מלא, במקום מהירות הורדה של 10Gb לשניה והעלאה של 1~2 גיגה לשניה, עכשיו יהיה ניתן לקבל מהירות סימטרית של 10Gb בהעלאה והורדה.

בישראל אנחנו רחוקים מאוד ממצב של מהירות העלאה סימטרית. למרות שקיים פרויקט unlimited שמספק אינטרנט סימטרי בכבלים אופטיים, פתרון זה מוגבל מאוד בהיקפו ועדיין תשתיות ה-ADSL של בזק והכבלים של הוט נפוצות הרבה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים