דיווח: AMD מתכננת להשיק את מעבדי Snowy Owl בקרוב

חברת AMD החזירה את עצמה למערכה כנגד אינטל עם יציאת ליבת ה-ZEN החדשה שלה, ועכשיו היא מתכוננת להילחם גם בגזרת מעבדי ה-Embedded עם מעבד ה-Snowy Owl עם 16 או 32 ליבות, זאת לאחר שמעבד EPYC 3251 צץ באתר AMD.

נכון לרגע זה חברת AMD מחזיקה מספר משפחות מעבדים כאשר כל אחת מיועדת לשוק היעודי שלה:

  • Ryzen – לשוק הביתי.
  • Threadripper – לשוק הביתי הגבוה.
  • Ryzen Mobile – לשוק המחשבים הניידים.
  • EPYC – לשוק השרתים.

מעבד ה-Snowy Owl מיועד להשלים את משפחת מעבדי AMD ומכוון לשוק מעבדי ה-Embedded, כאשר הוא מצויד בעד 16 ליבות ZEN, זיכרון L3 של 32MB, ארבעה ערוצי זיכרון ו-64 ערוצי PCIe.

מידע Snowy Owl (מקור videocardz)
מידע Snowy Owl (מקור videocardz)

שם הקוד Snowy Owl שייך למעבד Epyc 3251 שצץ באתר AMD ויהיה חלק ממשפחת EPYC 3000 כאשר הוא מכיל 16 ליבות ו-32 נימים בתצורה מרובת שבבים (MCM) או 8 ליבות ו-16 נימים בתצורה חד שבבית (SCM). כרגע מדובר במעבד ה-3251 בחיבור BGA SP4r2.

פירוט Snowy Owl (מקור videocardz)
פירוט Snowy Owl (מקור videocardz)

המעבדים החדשים צפויים להגיע בזמן הקרוב מאחר שלפי לוח הזמנים של AMD עוד משנת 2016 מזכירה החברה את הדור הבא של המעבדים תחת השם קוד Starship.

מפת דרכים AMD (מקור videocardz)
מפת דרכים AMD (מקור videocardz)

בעוד על המשתשים הביתיים המעבד החדש לא ישפיע הרבה, זאת עדיין קפיצת ביצועים גדולה בשוק ה-Embedded שנמצא בלא מעט מוצרים כיום, מה שיקדם את התחום ויתן ל-AMD יתרון נוסף מול מוצרי אינטל המקבילים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים