הוכרזו: Tesla Semi ו-Roadster – סמי טריילר ורכב ספורט חשמליים

Tesla Roadster (תמונה באדיבות Tesla Motors) Tesla Roadster (תמונה באדיבות Tesla Motors)

במהלך הלילה (ו’, 17.11) חשפה טסלה מוטורוס שני רכבים חשמליים חדשים שיצטרפו לצי שלה החל מ-2019. הרכב החשמלי הראשון היא משאית סמי-טריילר העונה לשם Tesla Semi ומיועדת להיות מתחרה בשוק המקצועי של משאיות המשא. הרכב השני, וההפתעה האמיתית של האירוע, הוא ה-Tesla Roadster – רכב ספורט חשמלי עם גג נפתח.

Tesla Roadster

החיה המרשימה ביותר אותה הציגה טסלה באירוע שנועד לחשוף דווקא את משאית ה-Semi היא ה”רודסטר”. מדובר ברכב ספורט במבנה הרודסטר הקלאסי – זוג מושבים (נהג ונוסע) שמקבלים את החלק הארי בפנים הרכב, יחד עם זוג מושבים נוספים מאחור, גג נפתח ומבנה ספורטיבי למדי בעל גימור בצבע האדום.

הרודסטר של טסלה מסוגלת לספק האצה מ-0 ל-100 קמ”ש בכ-1.9 שניות ומ-0 ל-160 קמ”ש ב-4.2 שניות בלבד, כאשר בטסלה מציינים האצה שתאפשר לעבור 400 מטרים תוך 8.8 שניות בלבד. המהירות המירבית אליה מסוגל הרכב להגיע נמדדת ב-250 מייל לשעה (או 400 קמ”ש), כאשר מדובר ברכב בעל מערכת הנעה כפולה (4×4).

אף שמדובר ברכב בקטגוריה ספורטיבית, בטסלה מציידים את הרודסטר בסוללה גדולה למדי של 200 קילו-וואט\שעה שתאפשר לרכב להגיע עד למרחק של 620 מייל (קרוב ל-1,000 ק”מ) בטעינה אחת. מרחק זה משתווה לנסיעה בין ת”א לאילת וחזרה (מסלול של כ-709 ק”מ) ולאחר מכן לגיחה נוספת לחיפה וחזרה לת”א (מסלול של כ-190 ק”מ) עם מספיק דלק כדי לתת גיחה למכולת ואחר כך ולהסיע את הילדים ל-80 חוגים אחד אחרי השני.

המחיר הבסיסי של ה-Tesla Roadster עומד על 200,000 דולר (כ-700 אלף שקלים), כאשר בטסלה דורשים מחיר הזמנה שעומד על 50,000 דולר. התענוג היקר לא יגיע בקרוב והרכב יעלה לכביש רק בשנת 2020.

Tesla Semi

משאית ה-Semi של טסלה נועדה על מנת להתחרות בשוק ההובלות שמונע כיום בעיקרו על ידי רכבים מבוססי דיזל, וביצרנית הרכבים החשמליים דאגו להדגיש שוב ושוב במהלך אירוע חשיפתה את היתרונות של המשאית החדשה על פני אלו המונעות באמצעות דיזל.

Tesla Semi (תמונה באדיבות Tesla Motors)
Tesla Semi (תמונה באדיבות Tesla Motors)

ה-Tesla Semi מסוגלת להגיע למרחק של עד 500 מייל (כ-805 ק”מ) בטעינה אחת, כאשר בטסלה מסבירים כי מרחק זה מספיק לנסיעה הלוך ושוב עבור מרבית נסיעות ההובלה (80%) המתקיימות כיום בארה”ב. אף שמדובר במשאית סמי-טריילר, בטסלה לא חסכו בהשקעה ביכולותיה ומשאית ה-Semi תוכל להגיע מ-0 ל-60 מייל\שעה (כ-100 קמ”ש) תוך 5 שניות כאשר היא לא סוחבת מאחוריה מטען ותוך 20 שניות עם מטען של עד 80 אלף פאונד (כ-36,300 קילוגרם). בעליות בשיפוע של 5%, מציינים בטסלה כי המשאית תוכל להגיע עד למהירות של 65 מייל לשעה (כ-105 קמ”ש), לעומת 45 מייל לשעה בלבד עבור משאיות סמי-טריילר המונעות על-ידי דיזל, לדבריה.

בנוסף לכך, תאפשר טסלה לטעון את סוללת המשאית בעמודת Mega-Charge ייעודיות שיספקו לדבריה טעינה מהירה בת 30 דקות לצורך נסיעה למרחק של עד 400 מייל. בסה”כ, מצפים בטסלה כי השימוש במשאית ה-Semi יחסוך לבעלי משאיות מבוססות דיזל עד 200 אלף דולר על כל מיליון מייל רק בתחום הדלק.

Tesla Semi (תמונה באדיבות Tesla Motors)
Tesla Semi (תמונה באדיבות Tesla Motors)

את המשאית תצייד החברה במגוון חיישנים שיעזרו לזיהוי סכנות בדרכים וכן במסכים בתא הנהג שישמשו לצפייה בשטחים מתים או במפות להכוונה בדרך. בנוסף, תצויד המשאית במערכת “טייס אוטומטי” שתעזור לנהגים לשמור על מהירות, להימנע מסטייה מהנתיב ותספק אזהרה במידה שהתרחשה סטייה מהנתיב.

המשאית תהיה מוכנה לעלות על הכביש רק ב-2019 ובטסלה מבקשים בינתיים מקדמה של 5,000 דולר להזמנות המוקדמות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים