דיווח: סמסונג תעבור לשימוש ב-Vapor Chambers לקירור סמארטפונים ב-2019

שלט לוגו סמסונג בתערוכת IFA 2017 בברלין צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמארטפונים הדרום קוריאנית, סמסונג, תמשיך לבצע שימוש בצינורות קירור ייעודים עבור הסמארטפונים הבאים עליהם תכריז בשנה הבאה ובהם מכשירי הדגל שלה Galaxy S9/S9 Plus ו-Galaxy Note 9, אך תעבור לשימוש ב-Vapor Chambers ב-2019. כך מעיד דיווח חדש שמפורסם על ידי המגזין הטיוואני DigiTimes במהלך סוף השבוע האחרון.

על פי פרטי הדיווח, שאת דבריו מספקים מקורות המגזין בשרשרת האספקה של היצרנית מקוריאה הדרומית, חרף עלותם הגבוהה באופן יחסי של צינורות קירור ייעודיים (או: צינורות מובילי חום – Heat Pipes), תבחר סמסונג להמשיך ולהשתמש באלו גם עבור הסמארטפונים אותם תציג ב-2018. אמצעי קירור הסמארטפון הופכים לרלוונטיים יותר ויותר בשוק המובייל הנוכחי, שכן היצרניות השונות וביניהן סמסונג, מקפידות לספק עם מכשיריהן השונים מגוון נרחב של פיצ’רים ויכולות עיבוד מתקדמות שעד לפני מספר שנים היו נפוצים במחשבים בלבד.

שלל היכולות הללו, בשילוב עיצוב דקיק ומבנה קטן של סמארטפונים רבים מובילים את המכשירים להתחממות משמעותית למדי שעשויה לפגום בנוחות ואיכות השימוש (נזכיר את סערת ההתחממות של שבב ה-Snapdragon 810). בהתאם לכך, ובייחוד עם התגבורתן של פונקציות המציאות הרבודה והמציאות המדומה (AR ו-VR), ליכולות הקירור של הסמארטפונים משמעות חשובה ביותר. בשלב זה צינורות הקירור נותרו בלעדיים עבור מכשירי שוק הגבוה של סמסונג ויצרניות נוספות, ונוכח מחירם היקר סביר כי מצב זה עוד יימשך לתקופה בלתי ידועה.

מתקדמים ל-Vapor Chambers

את החלופה המתבקשת לאותם צינורות מובילי חום (Heat Pipes) תבצע סמסונג על פי הדיווח רק ב-2019, אז תאמץ טכנולוגיה דומה, אך אפקטיבית יותר בשם Vapor Chamber (תאי איוד).

בעוד צינורות מובילי חום בנויים בצורה מעגלית ומשתמשים בנוזל המתאדה בתוכם כאשר הרכיבים אותם נועד לקרר מתחממים, ה-Vapor Chambers בנויים במבנה שטוח, מכסים שטח פנים משמעותי יותר של אותם רכיבים הנוטים להתחמם (כמו מעבד), ובכך הם אפקטיביים יותר בקירור בהשוואה ל-Heat Pipes.

אותם “תאי איוד” מסוגלים לחלק את נוזל הקירור במספר תאים דרכם יעבור הנוזל תהליך איוד, יהפוך לגז, ובדומה לדרך בה פועלים צינורות מובילי חום, ינדוד הגז לאיזור חם פחות שאינו בטמפרטורת רתיחה, יהפוך שוב לנוזל וכך חוזר התהליך לתחילתו.

והנה הסבר קצר (באנגלית) מליינוס:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים