ידיעה: RAMBUS חושפת מידע ראשוני על DDR5 ו-HBM3

חברת RAMBUS חושפת מידע ראשוני לגבי הדור הבא של הזיכרונות, ה-DDR5 ו-HBM3, אשר צפויים לעבור לייצור בתהליך 7nm ולהיות זמינים בין השנים 2019~2020.

  • DDR5 – זיכרון זה צפוי להשתמש בטכנולוגיית ייצור של 7nm בניגוד ל-28nm בה נעשה כיום שימוש בזיכרון ה-DDR4, כאשר המהירות תכפיל את עצמה מ-3.2Gbps עד ל-6.4Gbps.
  • HBM3 – כמו ה-DDR5, ה-HBM3 יעבור לייצור ב-7nm במקום ה-14nm של ה-HBM2 ויכפיל את המהירות מ-2Gbps ל-4Gbps.

נכון לרגע זה מדובר במידע מאוד ראשוני על שני סוגי הזיכרון החדשים, אך זהו עדיין הבדל גדול בין הדורות. מלבד הכפלת המהירות בין הדורות השונים, העדכון המשמעותי שמגיע עם דור הזכרונות החדש הוא המעבר לייצור יעיל וחסכוני פי כמה של 7nm, כאשר ה-DDR מתכווץ פי 4 מ-28nm וה-HBM מתכווץ פי 2 מ-14nm.

מידע ראשוני DDR5 ו-HBM3 (מקור RAMBUS)
מידע ראשוני DDR5 ו-HBM3 (מקור RAMBUS)

GDDR Vs DDR

למרות השם הדומה, ה-GDDR וה-DDR הם שני זכרונות שונים לגמרי. בעוד הסיומת DDR זהה לשניהם ומתורגמת ל”קצב מידע כפול” (Double Data Rate), ה-G של ה-GDDR מייעדת אותו לכרטיס מסך באופן בלעדי אליהם הוא ממוטב.

זאת הסיבה שבעוד שאנו שומעים כבר על GDDR6, הזיכרונות במחשב הרגיל שלנו הם DDR4 כרגע. אין פער של 2 דורות ביניהם מאחר שמלבד השם הדומה מדובר על מוצרים נפרדים. בעוד שה-DDR הרגיל שם דגש על מהירות המידע ועובד עם קבצים קטנים באופן יחסי, זיכרון ה-GDDR מתמקד ברוחב אפיק המידע והעברה של נפח מידע גדול הרבה יותר לעומת ה-DDR הרגיל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים