פטנט חדש מבית LG מתאר סורק קשתית ביומטרי שעשוי להגיע עם ה-LG G7

שלט LG צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בזמן שדור ההמשך לסדרת מכשירי הדגל מבית סמסונג, ה-Galaxy S9, סובב לו במגוון נרחב של שמועות, הדלפות ודיווחים ברחבי הרשת כבר כמה חודשים טובים, לא זכינו לקבל פרטים רבים אודות ספינת הדגל הבאה מבית מתחרתה מהמולדת של סמסונג, היא כמובן LG. כעת, פרטי פטנט חדש שדולפים אל הרשת מתיימרים להציג בפנינו את אחד מן הפיצ’רים המשמעותיים ביותר אותם אנו עשויים לראות עם מכשיר הדגל הבא של היצרנית, הוא כמובן ה-LG G7.

בפטנט החדש, אותו רשמה ענקית הטכנולוגיה במשרד הפטנטים וזכויות היוצרים הקוריאני, מתארת LG את אופן הטמעתו של קורא קשתית מתקדם (Iris Scanner). סורק הקשתית המתואר בפטנט מסוגל לזהות את האלמנטים הביומטריים שבעיני המשתמש, כאשר נתונים אלו יישמרו על גבי המכשיר (ככל הנראה יומרו לקוד מוצפן וישולבו במיקום בעל גישה מוצפנת בלב הסמארטפון).

מלבד הנתונים הביומטריים של קשתית המשתמש, שיכריעו האם מדובר בבעל הסמארטפון או לא, יהיה מסוגל סורק הקשתית לזהות האם המשתמש מסתכל אליו ישירות או לא, ובהתאם לכך להחליט האם לפתוח את נעילת המכשיר או לא. אמצעי זה ישמש לא רק עבור מסך הנעילה של המכשיר, אלא גם עבור נעילת אפליקציות או כל תוכן רגיש אחר.

את יכולות סורק הקשתית הצליחה LG להטמיע, על פי תיאור הפטנט, בחיישן צילום יחיד המסוגל להחליף בין צילום סטנדרטי לצילום אינפרא-אדום, כאשר האחרון מבין השניים הוא הנדרש על מנת לבצע שימוש בזיהוי הקשתית הביומטרי. נוכח צמצום צמד החיישנים לחיישן יחד, תוכל החברה לשמור על שוליי המסך בחלקו העליון של הסמארטפון בו הוא יוטמע קטנים ככל הניתן.

בשלב זה לא ברור האם החברה תצליח להטמיע את סורק הקשתית הביומטרי ב-LG G7, אך בהחלט מדובר באופציה אפשרית, שכן זהו כלי שיכול לשמש את LG בתחרות מול Face ID של אפל וסורק הקשתית של סמסונג.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים