גאדג’טי מסקר: LG Optimus Black בהצצה ראשונה לפני ההשקה בארץ

 

חברת ברימאג תקשורת, יבואנית הטלפונים הסלולריים של LG בישראל, אמורה להשיק בקרוב בארץ את מכשיר ה-LG Optimus Black – סמארטפון אנדרואיד בעל המסך עם הבהירות הגבוהה ביותר בשוק (700nit). ה-Optimus Black הגיע למערכת גאדג’טי להצצה ראשונה לפני השקתו הרשמית בארץ, במהלכה נעבור על כמה מתכונותיו העיקריות והבולטות של המכשיר והתוספות של LG במערכת ההפעלה. סקירה מלאה של המכשיר תהיה מיד עם השקתו, שכרגע צפויה להיות איפשהו במהלך יולי, שתכלול גם הרחבה על הלוקליזציה של המכשיר בחברות הסלולר.

סמארטפון במשקל קל

ה-LG Optimus Black הינו אחד מהסמארטפונים היותר קלים ודקיקים שיצא לנו לסקור עד כה, דבר שבהחלט תורם לחווית השימוש במכשיר. החשש הגדול ביותר של משתמשים הוא לגבי גדלי המסך שמרקיעים שחקים לאחרונה, כאשר 3.5 אינץ’ כבר נחשב לקטן ורבים מהמכשירים מצויידים במסך של 4 אינץ’ צפונה. ה-Optimus Black מגיע עם מסך 4 אינץ’, אך העובי שלו – 9.2 מ”מ (לכל אורכו) והמשקל – 109 גרם בלבד גורמים לגודל הפיזי שלו להיות פרט שולי.

עיצובו של המכשיר מאוד מאופק, כולו בצבע שחור ולא תמצאו אלמנטים עיצוביים צעקניים או יוצאי דופן, דבר שימשוך משתמשים רבים המעוניינים במכשיר מעט יותר אלגנטי. כפתורי הניווט של אנדרואיד מסוג קפסיטיב ממוקמים בתחתית המסך, בניגוד לסמארטפונים אחרים LG דאגה לסמן את הכפתורים באופן קבוע ולא צריך לנחש איפה לגעת כדי להשתמש בהם.

מכסה הסוללה קשה מאוד לפירוק, כנראה בגלל שהוא מכסה את כל גב המכשיר וצריך להפעיל כוח בכדי לפתוח אותו. השיפועים בצידו השמאלי והימני של ה-Optimus Black מאפשרים אחיזה נוחה ביד. חיבורי ה-MicroUSB (שניתן לכיסוי באמצעות מגירה קטנה) והאוזניות 3.5 מ”מ נמצאים בראש המכשיר, מה שהופך אותם לנוחים מאוד לגישה אולם לקצת בעייתיים כשרוצים להשתמש בשניהם יחדיו.

מסך ה-NOVA Display לימים שטופי שמש

היום כמעט כל יצרנית מתגאה במסך האיכותי שיש בסמארטפונים שלה. אפל דחפה את הטרנד קדימה (כמו תמיד) עם ה-Retina Display בעל הבהירות של 500nit, אשר גם הוא מיוצר על ידי LG. סמסונג גם כן נמצאת חזק בתמונה עם ה-Super AMOLED Plus, ונוקיה לא נשארת חייבת עם מסך ה-AMOLED CBD. עם כל הכבוד לכולם, מסך ה-NOVA Display של LG הוא פשוט ברמה אחרת מבחינת בהירות – 700nit, מה גם שכאשר המסך שחור הוא לא צורך חשמל כלל.

מבחינת זוויות צפייה ובהירות, היחיד שהתקרב ל-LG Optimus Black הוא ה-iPhone 4, כאשר הראשון מתעלה כמובן בבהירות. היתרון הגדול בבהירות כה גבוהה, הוא האפשרות של המסך לדייק יותר בצבעי הלבן ולא לעוות אותם כמו במכי IPS LCD רגילים. יתרון נוסף ולא פחות חשוב, הוא האפשרות להתשמש בסמארטפון כרגיל גם בימים בהם השמש חוגגת במרומים במלוא עוצמתה. בעוד החבר לידכם ינסה להסתיר את השמש מהמסך, ה-Optimus Black ימשיך לתת תצוגה ברורה שלא פוגעת כלל בעבודה.

הצבעים במסך מדוייקים להפליא, דבר הבולט מאוד לעומת מסכי ה-AMOLED שלפעמים נוטים לתת תחושה של צבעים זוהרים. רזולוציית המסך – 800X480 אינה מהגבוהות בשוק, כאשר היום ישנו סטנדרט חדש של qHD (או 960X540), אולם הדבר אינו מורגש כלל והפונטים נראים חדשים וברורים.

דגש רב על חווית המשתמש

סמארטפון ה-LG Optimus Black הצליח להפתיע אותנו בכל הנוגע לחווית המשתמש שהממשק מספק, הרי ברור לכולם שהיצרניות השונות יכול להיבדל אחת מהשנייה רק בדרך זו (או כמובן רכיב חומרה יוצא דופן – כמו מסך NOVA). ממשק המשתמש המכונה LG UI 2.0 מולבש על גבי אנדרואיד 2.2.2, הוא צבעוני מאוד ומושך את העין תוך ניצול מצויין של המסך. האופטימוס בלאק המגיע עם פלטפורמת ה-OMAP 3630 הותיקה יחסית, הכוללת מעבד חד-ליבה 1GHz ואת המאיץ הגרפי PowerVR SGX 530, מצליח להריץ את הממשק שעבר שינויים לא מועטים וכולל תוספות רבות בצורה חלקה. למי מביניכם שחושש מעוצמת המעבד, כיום הוא מצליח להריץ את רובן המוחלט של האפליקציות בשוק.

ממשק ה-LG UI 2.0 מגיע עם שבעה מסכי בית המוכנים לעריכה, כניסה למצב העריכה נעשה על ידי לחיצה ארוכה על מקום פנוי במסך. על גבי המסך יפתח תפריט עריכה מהנוחים שנתקלנו בהם עד כה, המאפשר הוספה מידית של ווידג’טים, קיצורי דרך, תיקיות ושינוי רקעים. LG גם דאגה לצייד את המכשיר במגוון ווידג’טים מעוצבים ומקוריים שלה, אשר למרביתם תוכלו גם לשנות את הגודל בו יוצגו על המסך.

הניווט ברחבי המכשיר מהיר מאוד, לכך כנראה תורמת גם העובדה כי הוא מגיע עם 512MB RAM. האפליקציות נפתחות באופן מידי וזמן הטעינה שלהן קצר. תפריט האפליקציות גם זכה למספר שדרוגים יחודיים ל-LG, כאשר ביכולתכם להגדיר קטגוריות עבור האפליקציות במכשירכם ולסדר אותן כראות עיניכם. פעולת כיווץ האצבעות תציג לכם את כל הקטגוריות בתפריט האפליקציות למעבר מהיר לאפליקצייה הנחשקת. כמו כן, ניתן גם לשנות את האופן בו יוצגו האפליקציות בתפריט: לפי קטגוריות (הסטנדרט), לפי עמודים או לפי רשימה.

שינויי או יותר נכון שדרוגים נוספים בממשק של ה-Optimus Black כוללים מסך נעילה משודרג, המאפשר גישה ישירה להודעות ושיחות שלא נענו. וילון ההתראות של אנדרואיד גם כן זכה למתיחת פנים קלה, כעת הוא כולל בחלקו העליון קיצורי דרך לחלק מההגדרות: מצב שמע, WiFi, בלוטות’, GPS ותקשורת סלולרית. לחיצה רצופה על כל אחד מהאייקונים יוביל לעמוד ההגדרות שלו. מתחת לאייקוני ההגדרות ישנו גם נגן מוזיקה קטן, שבאמצעותו תוכלו לשלוט במוזיקה המתנגנת במכשיר כמעט מכל מסך בו תמצאו.

נקודת ה-G

אנחנו יודעים, זוהי תת-תת-כותרת נורא נדושה, אך נראה כאילו LG פשוט דרשה את זה. בצידו של המכשיר מתחת למקשי ויסות הווליום ישנו כפתור עם האות G עליו, אשר לחיצה רצופה בו תאפשר לכם לנווט במכשיר במספר מקומות שונים. לדוגמא: לחיצה רצופה עליו כאשר נמצאים במסך הבית והטיית המכשיר לצד שמאל, תעביר אתכם בין מסכי הבית שמאלה ולהיפך ימינה. דוגמא נוספת: כאשר תמצאו במקום בעל טקסט ארוך, כמו עמוד אינטרנט, תוכלו על ידי לחיצה רצופה על כפתור ה-G לגלול את הטקסט באיטיות על ידי הטיית המכשיר מטה ולקרוא את הכתוב.

אינטרנט וקישוריות – הראשון עם WiFi Direct

ה-LG Optimus Black מגיע עם דפדפן אינטרנט סטנדרטי למכשירי האנדרואיד הכולל תמיכה בפלאש. המכשיר טוען עמודים מהר מאוד, הניווט ברחבי העמוד חלק למדי כמו גם השימוש במחוות לזום-אין ואאוט.

מבחינת קישוריות, המכשיר מגיע עם GPS, בלוטות’, WiFi וכמובן דור 3. רבים יאהבו את העובדה שניתן להשתמש רק בדור 2, דבר החוסך בחיי הסוללה ולא פוגע באיכות השיחות. המכשיר תומך בהזרמת מדיה באופן אלחוטי באמצעות DLNA, לכל מכשיר תומך אחר. ה-Optimus Black הינו הראשון להגיע עם WiFi Direct, תכונה המאפשר למכשיר לשתף קבצים באמצעות WiFi, אפילו עם כאלו שלא תומכים בכך – מספיק שיהיה להם רק קישורית WiFi והם יוכלו להעביר בינהם קבצים במהירות גבוה. זוהי הטכנולוגיה שצפויה להחליף את בלוטות’, היא כוללת יתרונות רבים הבאים לביטוי בעיקר במהירות ההורדה.

מצלמה ומולטימדיה

המצלמה של ה-LG Optimus Black כוללת חיישן 5 מגה-פיקסל עם פלאש LED, ממשק הצילום סטנדרטי לגמרי לאנדרואיד. הממשק מציע כמה סצנות צילום שונות, אפשרות לשינוי פרמטרי צילום מסויימים וכמובן את איכות הצילום. תמונות ניתן לצלם עד 5 מגה-פיקסל וווידאו ניתן לצלם באיכות HD 720P ב-30 פריימים לשנייה. איכות התמונות והוידאו טובה, אומנם דרוש מעט משחק עם ההגדרות על מנת למקסם את תנאי הצילום הנתונים. לא מדובר במצלמה יוצאת דופן, אך בהחלט אחת כזו שתספק את צרכיו של כמעט כל משתמש. צילום התמונות לוקח קצת זמן, זאת למרות שהאוטופוקוס של המצלמה מאוד מהיר.

ה-Optimus Black תומך ברוב קבצי המוזיקה הפופולאריים, ישנו ווידג’ט גדול ונוח לשימוש המיועד למוזיקה באמצעותו ניתן לעבור בין כל ספריית המוזיקה שלכם ולבחור באיזה שיר שתרצו. כפי שציינו קודם, בוילון הסטטוס ישנו גם נגן מוזיקה קומפקטי לשליטה במתנגן במכשיר. הרמקול איכותי מאוד, מוציא צליל נקי, נפלא ועוצמתי, שמיעה ממושכת בו לא צורמת לאוזן.

מבחינת וידאו, ה-Black לא תומך בניגון Divx/Xvid באופן טבעי, אומנם ניתן להוריד נגנים פופולאריים מהמארקט שכן יעשו זאת. פלטפרומת ה-OMAP 3630 תומכת בניגון של וידאו באיכות של עד 720P, אשר נראה נהדר על גבי מסך ה-NOVA.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים