גוגל תסגור את פרוייקט טנגו, ARCore תתפוס את מקומו

Google ARCore תמונה: Google

גוגל הודיעה כי היא מתכננת להפסיק לתמוך בפרוייקט טנגו, שהציג מגוון מצלמות וחיישנים מתוך מטרה לשלב את עולם המציאות הרבודה בסמארטפונים, כך על פי ציוץ ששיגרה החברה לחשבון הטוויטר שלה בסוף השבוע. את התמיכה בפרוייקט תפסיק גוגל החל מה-1 במרץ, 2018, כאשר את מקומו תתפוס ערכת הפיתוח ARCore המיועדת למכשירים מבוסס אנדרואיד.

פרוייקט טנגו נוהל דרך חטיבת המחקר ATAP בגוגל והוצג לראשונה לפני כשלוש שנים. במסגרת הפרוייקט שולבו רכיבי חומרה שונים, כמו מצלמות עומק וחיישנים, לשם דגימת השטח סביב הסמארטפון. רכיבי חומרה אלו עזרו להבין היכן ממוקם המכשיר ביחס לעולם האמיתי באופן מדויק על מנת שניתן יהיה ליצור שכבות מידע נוספות ולהציגן דרך מסך הסמארטפון.

בעוד שאפתני, הפרוייקט דרש מגוגל להציג חומרה מותאמת אותה יתבקשו יצרניות סמארטפונים להטמיע במכשיריהן, ובעולם התחרותי של הסמארטפונים ככל הנראה קשה לשכנע את השחקניות לבצע את ההשקעה הגבוהה ומעטים הם המכשירים שהוצגו עם מערכי הצילום של פרוייקט טנגו.

פרוייקט טנגו: PHAB2 Pro (קרדיט: יח"צ לנובו)
פרוייקט טנגו: PHAB2 Pro (קרדיט: יח”צ לנובו)

מה זה ARCore ?

ערכת הפיתוח ARCore הגיעה דרך חטיבת אנדרואיד (וחטיבת VR) בחברה מתוך מטרה להביא את עולם המציאות הרבודה לכמה שיותר מכשירים. ערכת פיתוח תוכנה זו משתמשת במצלמות ובחיישנים הקיימים בסמארטפונים על מנת לדגום את הסביבה בדומה לדרך בה נעשה הדבר עם החיישנים המרובים ששולבו בטלפונים התומכים בפרוייקט טנגו, וללא צורך בהוספת ציוד יקר למכשירים. הצגתה של ערכת הפיתוח מעבירה את עיקר העבודה לידיהם של המפתחים על פלטפורמת אנדרואיד, שיעשו בה שימוש לצורך פיתוח אפליקציות בתחום המציאות הרבודה.

ARCore מסוגלת “להבין” את מיקומו של הסמארטפון בסביבה על ידי דגימת עצמים דרך מצלמת המכשיר, כך שגם אם ינוע הסמארטפון, נוכל לצפות בעצמים שונים שיוצגו בשכבות מידע נוספות על גבי המציאות נשארים במקומם בעת תזוזה של המכשיר. בנוסף לכך, מסוגלת ARCore לדגום משטחים עליהם ניתן למקם עצמים שונים, דבר המתבצע בתחום המשחקים לא מעט – יצירת עולמות משחק על גבי שולחן, לדוגמה, הופך לנוהג שכיח עבור מפתחות משחקים במציאות רבודה.

באמצעות חבילת התוכנה יכולים מפתחים גם להבין שינויים בתאורה הנמצאת סביב האובייקט ששילבו במציאות הרבודה, אשר מופיע בסביבה המצולמת על ידי הסמארטפון, כך שיוכלו להאיר אותו בדרכים שונות כאשר יזוז הסמארטפון במרחב ויציג את האובייקט מזוויות שונות.

פרוייקט טנגו איפשר לבצע גם סריקה מדוייקת של אובייקטים במרחב על ידי שימוש ברכיבי חומרה שדגמו את הסביבה בתלת מימד בצורה מדויקת וידעו להבין גם עומק של עצמים שונים בסביבה המצולמת באופן מדוייק למדי. בעוד ה-ARCore מוגבלת לשימוש במצלמות והחיישנים הקיימים כיום בטלפונים, התפתחויות בתחום צפויות להביא להתקדמות גם בתחום המציאות הרבודה. דוגמה אחרת לכך היא הצגת מערכי צילום כפולים המאפשרים שיפור בתפישת המרחק בין עצמים.

ARCore נמצאת כיום בשלבי פיתוח ומציעה ערכה למפתחים עבור מספר מוגבל של טלפונים, בהם דגמי סדרות הפיקסל והפיקסל 2 של גוגל ומכשירי סדרת ה-Galaxy S8 של סמסונג. לפרטים נוספים על ARCore – בקרו באתר החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים