יוצרי המודים למחשב האישי באתר Nexus Mods יקבלו תשלום על עבודתם

מתוך המוד Grievous Twilight

אתר המודים הגדול בעולם, Nexus Mods, יתחיל בקרוב לשלם ליוצרי המודים בקהילה. כך נמסר בהודעה מאת האתר, המאכלס מודים עבור מאות משחקים. “מוד”, קיצור ל”מודיפיקציה” (שינוי) הוא תוסף למשחק שנבנה על ידי חברי הקהילה. מודים יכולים לעשות דברים רבים, מתיקון באגים ועד למהפך כולל במשחק שהופך למשהו שונה לחלוטין. מודים הם מבין אבני הבסיס של קהילת שחקני המחשב האישי, ובמשך שנים רבות היו פרי מאמץ אלטרואיסטי של יוצרים מהקהילה, ורשמו הישגים מרשימים.

כפי שניתן להבין, חלק מהמודים הללו הפכו לכלים הכרחיים של ממש עבור המשחקים, אשר מתקנים בעיות, מרחיבים את המשחק, ומוסיפים תכנים. למשל, SkyUI עבור Skyrim המשפר באופן משמעותי את מערכת התפריטים של המשחק, זכה כמעט ל-17 מיליון הורדות באתר. מודים אחרים יכולים לשדרג את הגרפיקה של משחקים, ויש גם כאלו הנוטים יותר להומור ומכניסים הפתעות משעשעות למשחקים. המודים מוצעים להורדה בחינם בדרך כלל.

שיפורי גרפיקה ל-Skyrim, מתוך המוד Short Grass

Nexus Mods יתחיל לשלם ליוצרי המודים בכמה דרכים. ראשית, האתר יקצה חלק מההכנסות מפרסומות וחשבונות פרימיום, ויפנה אותן ליוצרי מודים פופולאריים. לצורך זה יקצה האתר בין 5,000 ל-10,000 דולר מדי חודש. יוצרי מודים שזכו להורדות רבות, יקבלו נקודות אותן יהיה ניתן להמיר לכסף מזומן, או לקניות בחנות של Nexus שתציע משחקים וחומרה. בנוסף, האתר יציג מערכת “תרומות” בה ניתן יהיה לתגמל את יוצרי המודים בעזרת טיפ כספי, אם תבחרו לעשות זאת. המטרה אינה לייצר הכנסה משמעותית עבור יוצרי המודים, אלא להפגין את הערכת הקהילה לעבודתם, ו”להזמין אותם לבירה” מדי פעם.

נראה כי המערכת אותה מתכננת Nexus Mods בנויה באופן הוגן וגמיש. יוצרי המודים יכולים לבחור האם להשתתף בתוכנית או לא, ויוכלו להציע את המודים שלהם ללא כל תרומה, כפי שהיה עד כה. יוצרים שקיבלו נקודות יוכלו להעבירן לחברים, אם ירצו. יהיה ניתן להחליט לא לקבל תגמול עבור מודים למשחקים מסוימים. מהפוסט הנרחב שפורסם באתר בנושא, עולה הרושם כי מחזיקי האתר חשבו רבות על התרחישים האפשריים ועל דרכי פעולה שיספקו את יוצרי המודים, ואת הצרכנים.

המערכת החדשה צפויה להתחיל לפעול ב”חורף 2018″, כאשר ייתכן ונתחיל לראות שינויים החל מחודש ינואר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים