שיאומי עשויה להציג טכנולוגיית זיהוי פנים ב-3D עבור הסמארטפון Xiaomi Mi 7

Xiaomi Mi6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Xiaomi Mi6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במשך קרוב לשנתיים אנו שומעים ממגוון נרחב של דיווחים והדלפות על תוכניותיהן של היצרניות השונות לשלב במכשירי הדגל שלהן קורא ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע מתחת לפאנל התצוגה, אך פיצ’ר זה טרם זכה להגיע לשוק באופן רשמי. למעשה, רק לאחרונה הודיעה יצרנית החיישנים הביומטריים Synaptics כי קורא טביעות אצבע בייצורה המסוגל להשתלב מתחת למסך וקרוי בשם Clear ID ישולב במכשיריהן של מספר ענקיות סמארטפונים כבר במהלך השנה הבאה.

עם זאת, ואף על פי שניתן היה להניח כי בין אותן ענקיות טכנולוגיה נמצא את חברת שיאומי הפופולרית, דיווח חדש שצץ ברשת במהלך היממה האחרונה מציג תמונה שונה לחלוטין. על פי זה, שיאומי אינה מתכוונת לשלב במכשירי הדגל הבאים שלה קורא ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע הממוקם מתחת לפאנל התצוגה. במקום חיישן זה, עומלת Xiaomi בימים אלו על פיתוחה של מערכת זיהוי פנים ביומטרית בתלת מימד (3D).

זיהוי הפנים ב-3D אותו מפתחת שיאומי כיום עשוי להגיע, לטענת הדיווח, כבר עם מכשיר הדגל הבא בפיתוחה, הוא כמובן ה-Xiaomi Mi 7. למעשה, נמסר כי החברה עובדת בימים אלו יחד עם קוואלקום וחברות אלקטרוניקה נוספת על מנת להביא את פלטפורמת זיהוי הפנים הביומטרית שלה לייצור מסחרי עד לרבעון הראשון של 2018, מה שיאפשר לה לשלב את זו ב-Mi 7.

Face ID ב-iPhone X (מקור: apple.com)
Face ID ב-iPhone X (מקור: apple.com)

סערת טכנולוגיות זיהוי הפנים ביומטריות מגיעה בעקבות השקתו של מכשיר הדגל Apple iPhone X, המהווה לסמארטפון הראשון שמציע זיהוי פנים ביומטרי בעל סריקה תלת מימדית. על פי הערכות שפורסמו מוקדם יותר השנה, יקח ליצרניות מכשירי אנדרואיד כשנתיים על מנת להצליח ולהביא למשתמשיהם טכנולוגיה בעלת יכולות זהות – מה שמספק לאפל יתרון יחסי בזירה הביומטרית.

בכל הנוגע לחיישן זיהוי טביעת אצבע הממוקם מתחת לפאנל התצוגה, נחשף בדיווח כי Vivo, Oppo, Huawei ויצרניות נוספות מתכננות להציע עם מכשירי הדגל שלהן את הקורא הביומטרי Clear ID מבית סינפטיקס.

ומה דעתכם בנושא – האם תעדיפו שמכשירכם יציע זיהוי פנים ביומטרי ב-3D או קורא טביעות אצבע המותקן מתחת למסך?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים