פלטפורמות שוק הביניים של מדיה-טק לשנת 2018 נחשפות בהדלפה

שבב מדיה-טק תמונה: MediaTek

מוקדם יותר השבוע נחשפו מספר מערכות על שבב חדשות מבית קוואלקום עבור השוק הבינוני דרך הדלפה וכעת מגיעה הדלפה נוספת שמתיימרת לחשוף את המפרט הטכני של שתי פלטפורמות נוספות, כאשר הפעם מדובר ב-Helio P40 ו-Helio P70 מבית מדיה-טק (MediaTek), המיועדות אף הן לשוק הביניים.

בעוד ההדלפה אודות הפלטפורמות של קוואלקום דיברה על מעבר לתהליך ייצור בגודל 10 ננו-מטר עבור אחד הדגמים, כשהשניים הנותרים הופיעו תחת תהליך ייצור של 14 ננו-מטר, ההדלפה אודות מדיה-טק מדברת על תהליך ייצור בגודל 12 ננו-מטר עבור השתיים, אשר ייוצרו על-ידי חברת TSMC הטיוואנית ויגיעו אל השוק רק ברבעון השני של השנה.

Helio P70

פלטפורמת ה-MediaTek Helio P70 מופיעה בהדלפה החדשה עם מעבד בעל 8 ליבות, ארבע מהן יהיו מסוג Cortex-A73 ויפעלו במהירות שעון מירבית של 2.5Ghz ואילו ארבע הנותרות יהיו מסוג Cortex-A53 ויפעלו במהירות שעון שתגיע עד 2Ghz. לצד המעבד נמצא מאיץ גרפי מסוג Mali-G72 בעל 4 ליבות שיפעל במהירות שעון של 800MHz.

פלטפורמת ה-P70 תספק תמיכה בזיכרון LPDDR4x בשני ערוצים ובנפח מירבי של 8GB RAM, כאשר רכיבי האחסון הנתמכים יהיו מסוג UFS 2.1 או eMMC 5.1. בצד הצילום לא מציינת ההדלפה דגם של מעבד האותות, אך ניתן למצוא בה אזכור לתמיכה בעד 3 מצלמות ברזולוציה מירבית של 32 מגה-פיקסל. ניתן להעריך כי אין הכוונה כאן בשילוב מערך צילום כפול שכל אחת מהמצלמות שלו יתמכו ברזולוציית צילום זו, אלא רק כי זו הרזולוציה המירבית האפשרית בשילוב חיישן בודד.

ההדלפה מציינת תמיכה גם ביכולת בינה מלאכותית, כאשר היא מציגה כי מעבד האותות הדיגיטלי יתמוך ב-Caffe 1 ו-Caffe 2 של פייסבוק וב-TensorFlow של גוגל כמנועי חשיבת המכונה. לצד זאת, ניתן למצוא תמיכה בקטגוריה 12 של LTE עבור המודם שישולב בפלטפורמה.

 Helio P40

פלטפורמת ה-MediaTek Helio P40 המוצגת בהדלפה שותפה למספר מאפיינים המייצגים את ה-Helio P70. נמצא בה מעבד אותות דיגיטלי דומה וכן תמיכה דומה במעבד התמונה ורכיבי הזיכרון. בצד המעבד תציע פלטפורמה זו 4 ליבות Cortex-A73 במהירות שעון מירבית של 2Ghz ו-4 ליבות נוספות מסוג Cortex-A53 במהירות שעון של 2Ghz לצד מאיץ גרפי מדגם Mali-G72 בעל 3 ליבות במהירות שעון של 700MHz. המודם המשולב יתמוך בקטגוריה 7 של LTE.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים