המלצת נוסטלגיה: StarCraft – יש בו משהו לכל אחד

אין היום מישהו שנוגע אפילו מעט בגיימינג ולא מכיר את בליזארד (Blizzard), אחת ממפתחות המשחקים הוותיקות והיוקרתיות בשוק המערבי. כמעט כולנו שיחקנו במשהו שבליזארד פיתחה – אולי זה היה World of Warcraft, אולי Hearthstone, אולי אחד ממשחקי Diablo, ורבים מאיתנו גם שיחקו במשחקי האסטרטגיה האגדיים של החברה. ועדיין, שנים אחרי, StarCraft המקורי בולט כמשחק האסטרטגיה הטוב ביותר של החברה, גם אחרי Warcraft III ואחרי StarCraft II החדשני. אז מה מיוחד דווקא בכותר הזה?

מהפכה במשחקי אסטרטגיה

בתחילת דרכה בליזארד הייתה חברה ממש לא משמעותית. אבל אחד המשחקים הראשונים שלה, בשנת 1994, היה Warcraft: Orcs & Humans. המשחק התחיל כפיתוח של גרסה דיגיטלית למשחק האסטרטגיה השולחני Warhammer, אבל משנכשלה בליזארד להשיג את הזכויות למשחק, החליטה ללכת עם עולם משלה – יש בני אדם, יש אורקים שהגיעו לעולם האנושי דרך פורטל אפל שפתח שד נורא, וזהו בגדול. שנה לאחר מכן יצא כבר משחק ההמשך, Warcraft II: Tides of Darkness, והוא כבר סחף גל עצום של שחקנים בעקבותיו.

Warcraft II הצטיין מהמון בחינות – הוא היה משחק מרהיב ויזואלית, צבעוני ויפהפה, עם דמויות מרשימות וייחודיות. היתה לו מוזיקה מצוינת, דמויות מדובבות ומשעשעות, ומערכת שחקן יחיד ארוכה ומאתגרת. הוא היה מהמשחקים הטובים בז’אנר, אבל מהרבה בחינות הוא היה “רק עוד משחק אסטרטגיה” – מול משחקי Command & Conquer של Westwood, שחקנים בחרו משחקים לפי העדפת סגנון וטעם אישי. אי אפשר היה לומר שמי מהמשחקים טוב יותר אובייקטיבית.

ואז, בתחילת 1998, הוציאה בליזארד משחק אסטרטגיה חדש – והוא היה חדש בכל קנה מידה אפשרי. קראו לו StarCraft, הוא התרחש בחלל, והוא הציג דבר מהפכני – לא שניים, אלא שלושה צבאות. הוא לא היה המשחק הראשון שהציג צבא שלישי, אבל הוא עשה משהו שאף משחק אסטרטגיה לפניו לא העז לעשות – כל אחד משלושת הצבאות היה שונה לחלוטין.

מסך רחב, רזולוציה גבוהה (מתוך Starcraft, Remastered)

מסך רחב, רזולוציה גבוהה (מתוך Starcraft, Remastered)

ה-Terran האנושיים הציגו ניידות חסרת תקדים, עם בניינים שמסוגלים להמריא ולשנות מיקום, ויחידות טכנולוגיות מתקדמות והרסניות, למי שיודע להשתמש בהן. ה-Zerg המחרידים כיסו את האדמה במאסה ביולוגית שמתוכה צמחו מבנים כגידולים סרטניים, והם ייצרו שתיים אם לא ארבע יחידות על כל יחידה אחת של האויבים. ה-Protoss האציליים היו גזע חיזרי איטי ומגושם עם מגנים מתחדשים ונשקי-אנרגיה עתיקים ורצחניים.

כל אחד משלושת הגזעים הגיע עם אסתטיקה שונה. שלא כמו ב-Warcraft, לא מדובר היה בשינוי ויזואלי בלבד – האסתטיקה הייתה מחוברת למכאניקה, וכל גזע שוחק באופן שהתאים לאיך שהוא נראה, לאיך שהוא “הרגיש” בידיים של השחקן. לפתע גילו השחקנים לא משחק אחד אלא שלושה, בתוך אותה מסגרת אסטרטגית. כן, כל הגזעים צריכים להשיג את אותם משאבים, לבנות יחידות ולנצח את האויבים. אבל הצורה בה הם עושים כל אחת מהפעולות האלה שונה בתכלית.

מעבר להיות הרעיון מהפכני, בליזארד הצליחה לעשות את הבלתי נתפש – StarCraft היה משחק מאוזן ותחרותי להפליא, משחק שהיה לאחד מהמגדירים הראשונים של ה-eSports כמו שאנחנו מכירים אותם היום. למעשה עד היום יש קהילת שחקנים תוססת למשחק המקורי, ואף על פי ש-StarCraft II קיים כבר קרוב לעשור, בדרום קוריאה, היכן שמסורתית נמצאים שחקני StarCraft הטובים בעולם, קהילת המשחק המקורי עדיין פעילה יותר.

אך מלבד התרומה האדירה של המשחק לז’אנר ולגיימינג המקצועי והתחרותי, StarCraft הצליח להתעלות על קודמיו בעוד אספקט מאוד גדול – העולם והעלילה שלו.

עדיין אחד מהסיפורים הטובים ביותר במשחק

כיום גיימינג הפך להיות מיינסטרימי מאי פעם. יותר ויותר אנשים מרגישים בנוח לשחק, גם במשחקים “כבדים” עם עלילות מסועפות. ישנם תארים לפיתוח משחקים ואף קורסים מקצועיים לכתיבה למדיום הדיגיטלי, והסיפורים שמשחקים מספרים משתפרים כל הזמן. אבל איכשהו המשחק הזה, שחוגג השנה 20 שנה ליציאתו, עדיין מספר את אחד מהסיפורים הכי טובים, מוצלחים, מרגשים, מהנים ומעניינים שאי פעם סופרו.

המערכה לשחקן יחיד של StarCraft שמה אותנו בנעליים של מפקדים שונים – תחילה של ה-Terran, אחר כך של ה-Zerg, ולבסוף של ה-Protoss. בתהליך אנחנו מכירים דמויות מהיקום המפותח הזה, עוברים אתן מהלכים, ועוברים טלטלה רגשית אדירה כשגיבורים מנצחים, מפסידים, מוקרבים ולעתים אף חוזרים מהמתים. המערכה המקורית הייתה כבר מופת ליצירה עלילתית במשחק, וההרחבה, Brood War, שיצאה בהמשך אותה שנה, פיתחה וחתמה את הסיפור בצורה מורכבת ועמוקה אף יותר משחשבנו שאפשר.

starcraft remastered (תמונה: Blizzard)

starcraft remastered (תמונה: Blizzard)

גם היום StarCraft המקורי והרחבתו מספרים את אחד מסיפורי אופרת-החלל הטובים ביותר שנכתבו אי פעם. לא משנה כמה סרטי “מלחמת הכוכבים” תראו וכמה משחקי חלל תשחקו, משהו ב-StarCraft נשאר רלוונטי, ופשוט מצוין. אם אתם פסחתם עליו אי שם בסוף שנות ה-90, או אם אתם צעירים מכדי לזכור אותו, עשו לעצמכם טובה ותשחקו ביצירת המופת המדהימה הזאת.

איך להשיג ואיפה?

לשמחתכם, לשחק ב-StarCraft המקורי כיום קל מאי פעם. במהלך השנה שעברה בליזארד הפכה את המשחק המקורי, עם ההרחבה שלו, לחינמי לחלוטין – פשוט פתחו חשבון אצל בליזארד ללא עלות, והורידו את המשחק! אין שום קאץ’. הקלאסיקה הזאת זמינה לכם חינם לחלוטין.

אם תסכימו בכל זאת להיפרד מסכום לא מפחיד של 15 אירו, כדאי לכם מאוד לבדוק את החוויה העדכנית והטובה יותר – StarCraft Remastered. במהלך יוצא דופן (לפחות ביחס למתחרות) בליזארד עשתה למשחק עיבוד מחודש, שמהרבה בחינות הופך את המשחק הקלאסי למשחק חדש לחלוטין, תוך כדי שהוא שומר על כל מה שהפך אותו לקלאסיקה.

גראפיקה משופרת, סאונד ערוך מחדש, מכאניקות מודרניות ונוחות יותר המתאימות לשחקני אסטרטגיה מתקדמים ועכשוויים, הופכים את StarCraft Remastered לכל מה שרצינו לקבל מהגרסה הזאת. מודלים תלת מימדיים חדשים מחליפים את היחידות הישנות, אך העיצובים נשארים זהים למה שהיו. פורטרטים עדכניים מעתרים את גיבורי המשחק, אך ההקפדה היא לשמור עליהם באסתטיקה המקורית, ולא בזו של StarCraft II, ששונתה מעט.

בליזארד עשתה עבודת ליטוש מדויקת ולא פשוטה למשחק הזה, כי היא ידעה כמה הוא חשוב ויקר לנו. זה זמן מושלם לחזור אליו, וזמן טוב מאי פעם להכיר אותו, אם לא יצא לכם עדיין.

  • להורדת המשחק המקורי מאתר Battle.Net של בליזארד – לחצו כאן
  • להורדת גרסת Starcraft Remastered (עלות: 15 אירו) – לחצו כאן
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות