עדכון Meltdown ו-Spectre: תגובה רשמית ממנכ”ל אינטל ובעיה בתיקון מיקרוסופט למחשבי AMD

הלוגו הרשמי של Spectre ו-Meltdown

פרצות Meltdown ו-Spectre ממשיכות לככב בכותרות והיום אנו מקבלים תגובה רשמית ממנכ”ל אינטל היישר מתערוכת CES 2018 יחד עם בעיה שהתגלתה בתיקון שחברת מיקרוסופט הוציאה למחשבי AMD על מנת לפתור את הפרצה, אבל בפועל השבית חלק מהמחשבים.

מיקרוסופט

עדכון KB4056892 של מיקרוסופט למחשבים המריצים את מערכת ההפעלה ווינדוס 10, שנועד לתקן את הפרצות כחלק ממגוון הפתרונות שנוצרו בעקבות החשיפה, החל להתגלות כבעייתי בחלק מהמחשבים שמשתמשים במעבדי AMD. מדיווחים שעולים ברשת עולה כי חלק מהמשתמשים שהתקינו את העדכונים הגיעו למצב בו המחשב שלהם הפסיק לעלות באופן תקין.

לאור בעיה זו, מיקרוסופט מסרה כי התקלה נובעת מחוסר תיעוד תקין של מסמכי AMD וכי בחברה עובדים יחד עם AMD על מנת לפתור את הבעיות, אבל נכון לרגע זה מיקרוסופט ביטלה את אפשרות העדכון למחשבי AMD כמו גם רשימה נוספת של עדכונים: KB4056897, KB4056894  ,KB4056888 ,KB4056892  ,KB4056891 ,KB4056890  KB4056898 ,KB4056893 ,KB4056895.

AMD מסרה בתגובה רשמית שהועברה אלינו מוקדם יותר היום (ג’, 9.1) כי החברה מודעת לבעיה שמתרחשת בחלק מהדורות הישנים של מעבדי AMD עם התקנת התיקון של מיקרוסופט וכי היא עובדת יחד עימה על מנת לתקן את הבעיה בזמן הקרוב.

לפניכם הטקסט המלא (בתרגום חופשי מאנגלית) שנשלח אלינו כתגובה מ-AMD:

AMD מודעת לבעיה עם כמה ממעבדי הדורות הישנים לאחר התקנת עדכון אבטחה של מיקרוסופט שהופץ במהלך סוף השבוע האחרון. AMD ומיקרוסופט עובדות יחדיו על עדכון על מנת לפתור בעיה זו ומצפות כי זה יחל להישלח מחדש בקרוב לאלו שהושפעו ממנה.

אינטל

מנכ”ל אינטל בריאן קרזניץ’ (Brian Krzanich) התייחס לפרצות Spectre ו-Meltdown בדברים שמסר בתערוכת CES 2018 בלאס ווגאס ארה”ב.

הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות כדי לוודא שהנתונים שלכם בטוחים הוא להקפיד להתקין את עדכוני התוכנה של יצרן מערכת ההפעלה ויצרן המערכת מיד עם שחרורם.

למרות החשיבות של העדכונים לפתרון הפרצות הדבר אינו משתלב היטב עם המקטע הקודם בידיעה עם השבתת מחשבי AMD עם תיקון מיקרוסופט.

בנוסף, מסר קרזניץ’ כי אינטל תשחרר עדכון ליותר מ-90 אחוזים מהמוצרים של החברה בתוך שבוע ימים וליתר המוצרים עד סוף ינואר, כשהדבר נכון רק למוצרי אינטל מחמש השנים האחרונות. קרזניץ’ הודה גם לגורמים השונים בתעשייה שעבדו יחד עם מנת להתמודד עם פרצות אלו ואמר כי עד כה לא ידוע שפרצות האבטחה נוצלו כדי להשיג מידע על משתמשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים