Meltdown ו-Spectre: עדכון מצב רשמי מאינטל

הלוגו הרשמי של Spectre ו-Meltdown

נאווין שנוי (Navin Shenoy), סגן נשיא ומנהל כללי של קבוצת הדאטה-סנטר באינטל הוציא הודעת עדכון רשמית על התקדמות אינטל בהתמודדות עם פרצות Spectre ו-Meltdown, כשבעיית המסכים הכחולים וההפעלות מחדש מתרחבת ליותר מעבדים מהדיווח הראשוני ותוצאות חדשות להשפעה של תיקוני הפרצות על ביצועי השרתים.

מסכים כחולים

בעוד בעיית המסכים הכחולים והאתחולים עם תיקוני פרצות ה-Spectere ו-Meltdown הייתה מוגבלת בהתחלה למעבדי Broadwell ו-Haswell הישנים יותר של אינטל, מידע חדש מצביע על כך כי הבעיה רחבה עוד יותר וכי לא רק המעבדים הללו מושפעים אלא גם מעבדי Kaby Lake, Skylake, Ivy Bridge ו- Sandy Bridge.

אינטל צפויה לשחרר תיקוני קוד ליצרני לוחות האם בשבוע הקרוב על מנת לפתור את התקלות, כך שמומלץ לעדכן את ה-BIOS של לוח האם כאשר עדכונים אלו יהיו זמינים.

ביצועי שרתים

כחלק מההודעה הרשמית אינטל שיתפה גם טבלת ביצועים לשרתים שמתווספת לטבלת הביצועים למחשבים רגילים אותה שחררה בפעם הקודמת, ואשר בה הוצגה ההשפעה של תיקוני הפרצות על ביצועי השרתים.

אינטל ביצעה את הבדיקות על מערכת 2S Xeon Platinium 81XX ממנה עולה כי:

  • השפעה של 0%~2% בביצועים בבדיקות מבוססות “מספר שלם” (integer) ו-“נקודה צפה” (floating point) דוגמת Linpack ו-STREAM.
  • בדיקת עיבוד טרנזקציות מקוונות OLTP הציגה שינוי של 4% בביצועים.
  • בדיקות אחסון מידע הציגו תוצאות שונות בהתאם לסוג הבדיקה: מ-18% בבדיקת FlexibleIO ועד ל-2% באותה הבדיקה כשהבדיקה נעשתה בתצורת 70/30 של כתיבה/קריאה. בבדיקת SPDK iSCSI על ליבה בודדת התקבל הבדל של 25%.

ניתן להבין כי הפגיעה הגדולה מהתיקונים בצד השרתים נמצאת כרגע בתחום האחסון, עם השפעות שליליות גבוהות של עד 25% לעומת ההשפעה על תחומים אחרים בהם ההשפעה נמוכה מ-5%.

טבלת ביצועי שרת אינטל לאחר תיקון פרצות (מקור אינטל)
טבלת ביצועי שרת אינטל לאחר תיקון פרצות (מקור אינטל)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים