גאדג’טי מסקר: OnePlus 5T – שידרוג צנוע אך מהותי לספינת הדגל המרשימה

OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בשלהי שנת 2017 חשפה יצרנית הסמארטפונים הקטנה (אך פופולרית), וואן פלוס, את ספינת הדגל החדשה שתלווה אותה לפחות לכמה חודשים טובים: ה-OnePlus 5T. ספינת הדגל מגיעה פחות מחצי שנה לאחר השקת קודמתה בסדרה, והיא מציעה מערך שדרוגים צנוע למדי.

כשלושה חודשים חלפו מאז הוכרז המכשיר וה-OnePlus 5T טרם הושק על ידי היבואנית הרשמית בישראל. עם זאת, הדבר לא עמד בדרכנו ובחסות אתר GearBest הצלחנו לשים את ידינו על המכשיר המתקדם לצורך סקירה מקיפה. לאחר שימוש אינטנסיבי עם המכשיר, חזרנו עם מסקנות נוקבות ותשובה לשאלה המתבקשת – האם מדובר בשדרוג ראוי ל-OnePlus 5? זו הסקירה המלאה שלנו.

מה באריזה?

על פניו, נראית אריזת ה-OnePlus 5T זהה באופן מוחלט לזו של דגם הוואן פלוס 5, וזהו בהחלט המצב. במבט ראשון כלל לא ניתן להבחין כי מדובר בדגם ה-5T ולא בוואן פלוס 5, זאת מלבד האות T המשולבת בדופן האריזה. מדובר באריזה נעימה למראה, כאשר מתחת למכסה שלה נוכל למצוא:

  • סמארטפון מסוג OnePlus 5T
  • כבל USB Type-C ל-USB A מלא
  • שנאי Dash Charge התומך בטעינה מהירה (4A 5V)
  • כיסוי סיליקון שקוף למחצה
  • סיכה להוצאת מגירת כרטיס הסים
  • חוברות הדרכה, אזהרה וניירות אחריות

עיצוב מוכר

סמארטפון הפרימיום המעודכן של וואן פלוס, ה-5T, לא מביא עימו בשורה בכל הנוגע לקווי העיצוב שלו ומציע את אותו מבנה מתכת המוכר לנו מקודמו (ואף לפני כן). יריעת האלומיניום ממנה עשוי המכשיר מתעגלת מגבו אל חלקו הקדמי, שם היא נפגשת עם זכוכית Gorilla Glass 5 העוטפת את פאנל התצוגה. על גבי מסגרת הסמארטפון נמצא מימין את כפתור הנעילה/כיבוי, ומשמאל את כפתורי וויסות הווליום כמו גם סליידר ייחודי המשמש להעברת המכשיר למצב שקט/”נא לא להפריע”.

מקש הנעילה ומקשי הווליום של ה-OnePlus 5T סיפקו פידבק מיטבי. סליידר ההתראות, שמוכר לנו מזה זמן מה בדגמי וואן פלוס, היווה תוספת מבורכת עבורי, בייחוד כמי שרגיל לעבוד עם מכשירי iOS המציעים כפתור בעל פונקציונליות דומה. עם זאת, הוא מעט קשה להחלקה ודורש מאמץ קל לצורך הזזתו, דבר שאינו נוח במיוחד בעת שימוש במכשיר ביד אחת. עוד נמצא על מסגרת הסמארטפון: שקע 3.5 מ”מ לחיבור אוזניות, מחבר USB Type-C, מיקרופון ורמקול ראשי שישולבו כולם בחלקו התחתון, בעוד חלקו העליון נקי לחלוטין.

OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

פאנל התצוגה של המכשיר עבר מתיחת פנים בהשוואה לדור הקודם ומגיע כעת בגודל 6 אינץ’ וביחס הצפייה שהפך לסטנדרט החדש בשוק הסלולר – 18:9. נוכח מתיחת הפנים שעבר הצג, הסירה החברה את קורא טביעות האצבע מחלקו הקדמי של הסמארטפון, וזה ממוקם כעת בגב ה-OnePlus 5T. מעט מעל  לקורא הביומטרי, שבהחלט עושה עבודתו נאמנה, נוכל למצוא את מערך הצילום הראשי של המכשיר, הכולל צמד חיישני צילום ברזולוציית 16 ו-20 מגה פיקסל, יחד עם פלאש LED כפול המשולב מימינן.

את צג ה-6 אינץ’ שמגיע עם המכשיר מלווה צמצום מהותי של השוליים. מהלך זה מוביל את מימדי המכשיר להיות כמעט זהים לאלו של הדור הקודם, חרף המסך הגדול יותר: 156.1 מ”מ אורך, 75 מ”מ רוחב ו-7.3 מ”מ עובי. משקלו כבד יותר ועומד על 162 גרם. עיצוב המתכת של ה-OnePlus 5T מספק מראה יוקרתי ונעים למראה, אך המתכת החלקלקה יחד עם מימדי המכשיר הופכים אותו למועמד מצויין לנפילות והחלקות פתאומיות מכף היד.

בהתאם לכך, אמליץ לעטוף את הסמארטפון בכיסוי שמגיע ללא עלות נוספת באריזת המכשיר, אף על פי שזה יהפוך את ה-5T לפחות נוח בשימוש. חרף המימדים הצנועים-יחסית, ה-OnePlus 5T לא היה הנוח ביותר לשימוש ביד אחת ובמרבית המקרים העדפתי לבצע שימוש בשתי הידיים על מנת למנוע נפילות פתאומיות וכן על מנת להקל על השימוש.  בניגוד לרבים ממכשירי הפרימיום בשוק הגבוה, ה-OnePlus 5T לא מציע יכולות טעינה אלחוטית או עמידות בפני מים ואבק.

המסך שעושה את ההבדל

הפיצ’ר המשמעותי ביותר ב-OnePlus 5T בהשוואה לדור הקודם בסדרה, הוא ללא ספק המסך. פאנל התצוגה מגיע מסוג Optic AMOLED, בגודל 6.01 אינץ’ וברזולוציית Full HD Plus בפריסה של 2160X1080 פיקסלים שיוצרת יחס צפייה של 18:9 וצפיפות פיקסלים של 401ppi. המסך מתפרש כמעט לכל אורך חלקו הקדמי.

כראוי לפיצ’ר החשוב ביותר במכשיר, מסך הוואן פלוס 5T מבצע את עבודתו בצורה לא פחות מנפלאה. צפייה בסרטוני וידאו, תמונות, גלישה באינטרנט וקריאה של טקסטים ארוכים – כולם מהווים תענוג של ממש על גבי המסך הרחב. כראוי לצג AMOLED, הצבעים עזים ביותר ומהנים למראה על מנת להתאים את טמפרטורת הצבעים לטעמכם האישי, תוכלו לגשת להגדרות המכשיר ושם לשנות את כיול המסך לאחת מ-4 אופציות מובנות המתאימות לכם, או להגדיר את טמפרטורת הצבעים באופן מותאם לחלוטין.

OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

צג הוואן פלוס 5T מסוגל להגיע לבהירות מקסימלית גבוהה שאיפשרה לעבוד ללא כל קושי תחת אור שמש ישיר או בכל תנאי תאורה אחרים. בחושך מוחלט תוכלו להוריד את בהירות המסך למינימום הזמין במערכת, אך לטעמי רמת הבהירות הנמוכה ביותר לא היית מספיקה. אם עדיין תרצו להקל על העיניים שלכם בחשיכה המוחלטת, ב-5T קיימת אופציה של “מצב לילה” שמטרתה להקל על העיניים בצפייה במסך המכשיר בשעות הלילה המאוחרות.

צג ה-AMOLED אמנם אינו מציע את פונקציית ה”מסך שדולק תמיד”, אך הוא כולל אפשרות חלופית שעושה את עבודתה בצורה לא רעה. תוכלו לבחור כי בעת קבלת התראות יוצגו אלו על גבי מסך המכשיר באיזור ייעודי וללא צורך בהדלקה של המסך כולו (הודות לצג ה-AMOELD). לאחר שצפיתם בהתראה, תוכלו אף להקיש על זו פעמיים לצורך הדלקת המסך וגישה ישירות לאפליקציה ממנה הגיעה ההתראה. כמו כן, ישנה אפשרות להגדיר כי בעת הרמה של המכשיר המסך ידלק ותוצג השעה – פונקציה שעובדת בצורה טובה למדי.

ממשק נטול התערבות

מערכת ההפעלה שמגיעה עם הוואן פלוס 5T ישירות מן הקופסה היא אנדרואיד 7.1.1 בשילוב ממשק המשתמש OxygenOS. וואן פלוס ידועה בהתערבות המינימלית שלה בממשק המשתמש – וכך מבצעת היצרנית גם עם דגם הוואן פלוס 5T, שממשק המשתמש שלו זהה באופן כמעט מוחלט לממשק הנקי של גוגל. כיאה לממשק הנקי, לא כולל המכשיר מגוון נרחב של אפליקציות המותקנות מראש על ידי וואן פלוס, זאת מלבד אפליקציות המערכת בפיתוחה.

בין הפיצ’רים הבודדים אותם בחרה וואן פלוס שכן לשלב נמצא: אפליקציות כפולות – פיצ’ר המאפשר לנהל שני חשבונות של פייסבוק/ווטסאפ על גבי המכשיר; הקשה כפולה על המסך לצורך הדלקתו; מחוות ציור על גבי מסך כבוי לצורך גישה לפונקציות מסויימות שעובדות בצורה לא רעה כלל; וגולת הכותרת – פיצ’ר זיהוי פנים לצורך ביטול נעילת המסך. זיהוי הפנים עובד בצורה לא פחות ממרהיבה – כאשר הצצה של שבריר שנייה על המכשיר פותחת את נעילתו תוך רגע. לצערנו לא מדובר בזיהוי ביומטרי, אך זהו בהחלט פיצ’ר מעניין שהופך את פתיחת המכשיר לזריזה מתמיד.

אי שילובו של ממשק משתמש עמוס בפיצ’רים בהחלט מתבטא לכל אורך השימוש במכשיר, שכן ה-OnePlus 5T פועל במהירות יוצאת דופן. החל מכניסה ויציאה מאפליקציות, ניווט לכל אורך ממשק המשתמש עצמו, זמני טעינה של אפליקציות מערכת ועוד. מבלי להרבות במילים – המכשיר פועל במהירות ועושה עבודה פשוט מצויינת. גם גיימינג, צפייה בסרטונים או סרטים באיכות גבוהה, צילום וגלישה באינטרנט – פעלו כולם ללא רבב.

OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

את ביצועיו המצויינים של המכשיר לא ניתן לזקוף למערכת ההפעלה וממשק המשתמש בלבד, אלא גם לרכיבי חומרה מהשורה הראשונה המשולבים בו. כך, מציע ה-OnePlus 5T את מערכת השבבים Snapdragon 835 הכוללת 8 ליבות עיבוד מסוג Kryo 280 בתדר ליבה מקסימלי של 2.45GHz, יחד עם המאיץ הגרפי Adreno 540. לצידה משולבים 6GB RAM ו-64GB של זיכרון אחסון פנימי בגרסה שקיבלנו לבחינה, אם כי תוכלו לשים ידיכם גם על גרסה בעלת 8GB RAM ו-128GB אחסון פנימי.

אף על פי כן, הממשק אינו נטול באגים וזכינו להיתקל בתקלות כאלו ואחרות, כדוגמת קריסת או קפיאה של אפליקציות ולעיתים די נדירות גם כיבוי פתאומי (לאו דווקא במהלך שימוש במכשיר). מדובר בבאגים שעשויים להיפתר בעדכונים עתידיים. אם תהיתם בדבר עדכון לאנדרואיד 8.0 אוראו, שכבר החל להגיע לחלק ממשתמשי ה-5T, נעדכן כי היחידה שקיבלנו לסקירה כבר זכתה לקבל את עדכון הגרסה.

צריכת תוכן בחצי-צעד קדימה

עם ההתרחבות המהותית של סערת מסכי ה-18:9 הרחבים בשוק הסלולר בשנה האחרונה, שילובו של פאנל תצוגה בעל יחס צפייה זה היה לא פחות ממתבקש מצידה של וואן פלוס. שילובו של הצג ביחס החדש, השולט על מרבית חלקו הקדמי של הוואן-פלוס 5T ומגיע עם שוליים דקיקים ביותר, בהחלט מספק תוצאה מרשימה בכל הנוגע לצריכת תוכן, כאשר צפייה בסרטים או סדרות דרך נטפליקס, סרטונים ביוטיוב, גלישה באינטרנט או דפדוף בין תמונות הגלריה השונות, היו כולם תענוג צרוף בכל הנוגע לחווית הצפייה.

מרבית מן התכנים עוד אינם מתאימים ליחס החדש, אך האפליקציות של יוטיוב, נטפליקס ואחרות מאפשרות להתאים את הסרטים לצפייה ביחס החדש – זאת עבור הקרבה של חלק משוליי התוכן. לא מדובר בדבר שהפריע לנו בצפייה, אך בהחלט ייתכן כי עבור חלק מן המשתמשים עשוי הדבר להפריע. נוסף על כך, ישנן אפליקציות רבות שטרם התאימו עצמן לפיצ’ר החדש, והפיתרון היחיד לכך הוא הזמן.

אם עד כאן נראה היה כי צריכת התוכן במכשיר לוקחת צעד אחד קדימה – ישנו גורם מותי שגורם לה לקחת חצי-צעד אחורה וזהו שילובו של רמקול מונו יחיד בחלקו התחתון של המכשיר. מדובר ברמקול עוצמתי מאוד, אך איכות האודיו אינה מהטובות שראינו בשוק הסלולר ובעוצמה המקסימלית הופכים הצלילים למתכתיים ולעיתים העדפתי להנמיך מעט על מנת להינות מאודיו איכותי יותר.

OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

כמו כן, בזמן שמכשירים מבית יצרניות מתחרות ממשיכים להציע אפשרות להרחבת הזיכרון הפנימי, עם הוואן פלוס 5T נאלץ להסתפק בזיכרון האחסון הפנימי, שעומד על 64 או 128 גיגה-בייט (בהתאם לדגם הנרכש) ואינו ניתן להרחבה. עבור מרבית המשתמשים צפוי נפח האחסון להספיק, בייחוד כאשר נקח בחשבון את שירותי גיבוי התמונות דרך אפליקצית Google Photos שמסייעות להפחית את ניצול האחסון הפנימי.

2 מצלמות, הנאה כפולה

ה-OnePlus 5T, בדומה לקודמו, מציע מערך צילום ראשי כפול בעל שני חיישני צילום – הראשון מגיע מדגם Sony IMX398 ברזולוציית 16 מגה פיקסל והנותר מגיע מדגם IMX376K ברזולוציית 20 מגה פיקסל. צמד החיישנים מציעים מפתח צמצם f/1.7, כאשר מערך הצילום מצוייד במנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי (PDAF), מייצב תמונה אלקטרוני (EIS) ופלאש LED כפול.

OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אם בעבר ראינו במקרים רבים כי יכולות צילום מאכזבות היוו לאחד מהמינוסים המשמעותיים ביותר במכשירי דגל בעלי מחיר נגיש – זהו בהחלט לא המצב עם הוואן פלוס 5T (וכך גם היה עם קודמו). לא נאמר כי יכולות הצילום של המכשיר הן הטובות ביותר שראינו, אך תוצאות הצילום שהצלחנו להוציא מה-OnePlus 5T היו בהחלט מרשימות, בייחוד בתנאי תאורה ראויים.

בצילום יום-חוץ תוצאות צילום הסטילס היו טובות מאוד, עם רמת דיוק צבעים וחדות גבוהות, תוך שמירה על צבעים חיים. בלחיצה על כפתור ייעודי בממשק המצלמה תוכלו לבצע זום של פי 2 אל האובייקט המצולם, אך בניגוד לוואן פלוס 5 – שם מדובר היה בזום אופטי שהגיע הודות לעדשת טלפוטו הנעדרת מה-5T – כאן מדובר בזום דיגיטלי. עם זאת, נראה כי עיבוד התמונה התוכנתי מצליח לשמור על רמת החדות והאיכות די טובות.

לפניכם השוואה בין צילום עם זום פי 2 וללא זום דרך מצלמת ה-OnePlus 5T:

נוכח השימוש של וואן פלוס בצמד מצלמות עבור ה-5T, ניתן לצלם עם המכשיר תמונות באפקט “בוקה” (Bokeh) המטשטש את הרקע שמסביב לאובייקט המצולם. בבדיקותינו עבד הפיצ’ר בצורה סבירה, אך לא מעבר לכך, שכן במקרים רבים שוליי האובייקט היו מטושטשים למדי.

בצילומי לילה המצב לא רע, אך גם לא מצויין. תוצאות הצילום היו סבירות בהחלט עם רמה די טובה של שמירה על הפרטים, אך במרבית המקרים היו התוצאות בעלות לא מעט רעש. השימוש בפלאש ה-LED הכפול מסייע, כמובן, בצילום אובייקטים הקרובים לעדשת המצלמה.

צילום הוידאו בוואן פלוס 5T מגיע עם תמיכה ברזולוצייה מירבית של 4K, והתוצאות יספקו את המשתמש הממוצע. ביצוע זום 2X בוידאו אינו מתבצע בצורה חלקה והדבר מספק תוצאה שנויה במחלוקת. חרף העובדה שהמכשיר כולל מייצב תמונה אלקטרוני בלבד (EIS), בצילום בתנאי תאורה טובים ייצוב הוידאו פעל כהלכה ועשה עבודה טובה.

מצלמת הסלפי הקדמית מגיעה ברזולוציית 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0, ועושה עבודה נפלאה בתנאי תאורה טובים. תוכלו להיעזר בפלאש הקדמי בחשכה מוחלטת.

נקודת חולשה בכל הנוגע לצילום בוואן פלוס 5T, לטעמי, מתבטאת באפליקציית המצלמה המובנית. זו ממשיכה באותו הקו של ממשק המשתמש הנקי של גוגל ואינה כוללת יכולות מרובות כמו שאנו רואים במכשירים אחרים, ובהחלט הייתי שמח לראות את וואן פלוס משפרת את ממשק המשתמש באפליקציית המצלמה. בסופו של דבר, מצלמות ה-OnePlus 5T עשו עבודתן נאמנה ואת המשתמש הממוצע הן בהחלט יספקו.

טעינה שלא מהעולם הזה

מתחת לפני השטח, נותנת את חלקה בתפקוד השוטף של ה-OnePlus 5T הסוללה שלו, שמגיעה בקיבולת 3,300mAh עם תמיכה בטכנולוגיית הטעינה המהירה Dash Charge בפיתוח וואן פלוס עצמה. במרבית הימים הצלחתי לעבור את היום עד לתומו בשעה 23:00 ללא צורך בטעינה נוספת, זאת חרף שימוש אינטנסיבי למדי שהחל כבר מהשעה 7:00.

בימים האינטנסיביים ביותר, שכללו שעות רבות של שימוש במכשיר כנקודת גישה חמה, גלישה מרובה באינטרנט, צילום תמונות, שימוש נרחב ב-Whatsapp, שליחת מיילים וצפייה בסרטונים – הצלחתי להגיע עם המכשיר מהשעה 7:00 עד לשעה 19:00 בערב ללא צורך בטעינה נוספת ועם כ-25% בקנה. בימי פעילות ממוצעת וללא שימושים אינטנסיביים ביותר הצלחתי להגיע גם לשעה 23:00 עם יתרה דומה בקיבולת הסוללה ולעיתים אף יותר מכך. בממוצע ומבלי לקחת בחשבון את זמני השימוש במכשיר כנקודת גישה חמה, עמד זמן המסך הממוצע על קצת יותר מ-4 שעות.

אני שמח לבשר כי גם אם אתם המשתמשים האינטנסיביים ביותר ואת סוללת המכשיר תמצו לתומה כבר בשעה 17:00 אחה”צ, טעינה מהירה באמצעות Dash Charge הינה מהמרשימות ביותר שתמצאו בשוק הסלולר. קצת יותר מעשר דקות בחיבור לשנאי שמגיע באריזת המכשיר (4A, 5V) יספקו לכם טעינה של 25%, מה שיאפשר להמשיך ולבצע שימוש במכשיר למספר שעות נוספות. טעינה מלאה, מ-0 ל-100 אחוזים, תיערך כשעה ועשרים, בעוד 60 האחוזים הראשונים יטענו כבר לאחר כ-30 דקות.

OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
OnePlus 5T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השורה התחתונה

בסיכומה של הסקירה אוכל להעיד כי ה-OnePlus 5T הוא מכשיר דגל מן השורה הראשונה, שמבצע עבודתו בצורה נפלאה, תוך תוך מספר ויתורים שעשויים להיות משמעותיים יותר או פחות עבור הצרכנים באופן אינדיבידואלי.

בכל הנוגע לגורמי המפתח של הסמארטפון, בראשם חווית הצפייה והשימוש במסך, יכולות צילום, ביצועים וחיי סוללה – מצליח המכשיר להתמודד בצורה טובה מאוד אל מול התחרות בשוק הסלולר הרווי, גם אם הוא לא מצטיין באף אחת מן הקטגוריות. אלו, יחד עם תג מחיר מפתה של כ-2,000 שקלים לדגם הבסיס (6GB RAM ו-64GB אחסון), זאת בייבוא אישי מחו”ל (כולל מע”מ ושילוח) – הופכים את ה-OnePlus 5T לאחד ממכשירי הדגל המשתלמים ביותר כיום.

*המכשיר בסקירה זו נמסר לאתר גאדג’טי מטעם Gearbest.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
9/10
מצלמה
8/10
8.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מצלמה
  • מסך
  • סוללה וטעינה מהירה
  • מחיר
מה פחות אהבנו
  • רמקול
  • נוחות אחיזה
  • היעדר עמידות במים/אבק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים