הוכרזו: Sony Xperia XZ2 ו-Xperia XZ2 Compact – טרנד המסכים בעלי השוליים הדקים מגיע לסוני

Xperia XZ (תמונה באדיבות Sony) Xperia XZ (תמונה באדיבות Sony)

בזמן שאת היממה לפני תערוכת MWC 2018 בחרו HMD Global, סמסונג ו-LG לנצל להכרזה על מכשירי הסמארטפון החדשים שלהן, בחרה יצרנית הסמארטפונים היפנית, סוני, להמתין עם הכרזותיה ליומה הראשון של התערוכה – וזו חשפה לפני זמן קצר את סדרת מכשירי הדגל החדשה בפיתוחה המונה שני דגמים: Sony Xperia XZ2 ו-Xperia XZ2 Compact.

צמד הסמאטרפונים החדשים של סוני מגיעים כדגמים הראשונים המשאירים מאחור חלק ניכר מקווי העיצוב המוכרים של הענקית היפנית, ומציעים קו עיצוב אותו היא מכנה בשם Ambient Flow. כך, מציעים צמד המכשירים מבנה סנדוויץ’ זכוכית בעל קווים מעוגלים, המאגד בין 2 יריעות Gorilla Glass 5 העוטפות את חלקם הקדמי והאחורי של האקספיריה XZ2 ו-XZ2 קומפקט, לבין מסגרת עשויה מתכת. שני המכשירים ישמרו על עמידות בפני מים ואבק תחת תקן IP65/68.

מלבד קווי העיצוב הזהים, כוללים שני הסמארטפונים החדשים לסדרת אקספיריה גם מפרט טכני עוצמתי ביותר הזהה בשניהם. כך, ישלבו ה-Xperia XZ2 ו-Xperia XZ2 Compact את מערכת השבבים החדשה והעוצמתית ביותר בפיתוח קוואלקום, היא Snapdragon 845, הכוללת 8 ליבות עיבוד מדגם Kryo 385 בתדר מירבי של 2.8GHz כמו גם מאיץ גרפי מסוג Adreno 630.

Xperia XZ Compact (תמונה באדיבות Sony)
Xperia XZ Compact (תמונה באדיבות Sony)

בחלקם הקדמי של שני המכשירים נמצא מערך אודיו סטריאופוני הכולל שני רמקולים בטכנולוגיה אותה מכנה החברה S-Force Front Surround, שתספק, לדבריה, את חוויית המוזיקה הטובה ביותר של סוני בסמארטפונים. בין שני הרמקולים הקדמיים נמצא צג LCD בגודל 5.7 אינץ’ עבור ה-XZ2 ו-5 אינץ’ עבור ה-XZ2 קומפקט, כאשר שניהם יגיעו ברזולוציית Full HD Plus עם תמיכה ב-HDR.

מערך הצילום הראשי של ה-Sony Xperia XZ2 ו-XZ2 Compact כולל חיישן צילום ראשי מסוג Exmor RS ברזולוציית 19 מגה פיקסל, המאפשר, לראשונה איי פעם בסמארטפון, לצלם קטעי וידאו ברזולוציית 4K HDR. יכולות הצילום בהילוך איטי משתדרגת וכעת ניתן יהיה לצלם סרטון ב-960 פריימים לשנייה ובאיכות Full HD. בזירת צילום הסלפי ישולב חיישן ברזולוציית 5 מגה פיקסל עם פלאש קדמי המשולב במסך.

כפי שעשתה אפל עם האייפון X וסמסונג עם דגמי הגלקסי S9, גם סוני מציגה אפשרות ליצירת דמויות מונפשות באמצעות המצלמה הקדמית. את הפיצ’ר מכנה החברה בשם AR Effect וזה יאפשר לסרוק את האובייקט המצולם בחיישן הקדמי וליצור דמות אוואטר אותה ניתן לשתף עם החברים.

את כוח העבודה של האקספיריה XZ2 ו-XZ2 קומפקט תספק סוללה בעלת קיבולת של 3,180mAh ו-2,870mAh, בהתאמה, שתספיק ליום עבודה שלם, על פי החברה. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בטכנולוגיית Quick Charge 3.0 כמו גם טעינה אלחוטית מהירה בתקן Qi.

את ה-Sony Xperia XZ2 ו-Xperia XZ2 Compact תשיק סוני ברחבי העולם כבר בחודש הבא, עם מערכת ההפעלה אנדוראיד 8.0 אוראו מותקנת ישירות מן הקופסה. המכשירים יגיעו בצבעים שחור, כסף, ורוד וירוק, ומחירם לצרכן טרם נחשף.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים