קונסורציום האנרגיה האלחוטית השיק את סטנדרט Qi 1.0; המטרה הבאה: חשמל זורם בתוך הרהיטים!

יום חמישי האחרון אולי לא נראה לכם כמו יום מיוחד, אך הוא עשוי להיות מסומן בעתיד כיום ששינה את עולם הגאדג’טים הקטנים, ולא רק אותו. היה זה היום בו הושק רשמית סטנדרט Qi 1.0 (“צ’י אחת”) של הקונסורציום לאנרגיה אלחוטית.

הקונסורציום נוסד ב-17 בדצמבר 2008 במטרה להפיק סטנדרט אחיד לטעינה אלחוטית של גאדג’טים קטנים, בניגוד למצב הנוכחי בו כל חברה המייצרת מטען אלחוטי למוצר כלשהוא מתאימה אותו למוצר הספציפי בלבד. בארגון חברות 55 חברות, ביניהן מובילות בשווקים כגון סלולר (ST Ericsson, RIM ונוקיה), מוצרי חשמל (סניו), סוללות (אנרג’ייזר, דורסל ושוב סניו), מוליכים-למחצה (Texas Instruments), רכיבים ועוד, ורבות מהן היו שותפות להכרזה בהונג-קונג.

הסטנדרט הראשוני מאפשר טעינה של גאדג’טים קטנים ע”י אינדוקציה (השראה) מגנטית ממרחק קטן, כאשר כל גאדג’ט התואם לסטנדרט יכול להיטען מכל מטען התואם לסטנדרט. מטעני “צ’י” ראשונים צפויים לצאת ממספר חברות בחודשים הקרובים, כולל אנרג’ייזר (בתמונה), ConvenientPower ועוד.

אמנם, בהכרזה לא צויין האם המטענים האלחוטיים הראשונים יתמכו בטעינה של מספר גאדג’טים בו-זמנית, אך צוינו בה מספר פרטים מעניינים הרבה יותר, ההופכים את ההודעה הזו לאחת הדרמטיות ביותר שנראו בעולם הטכנולוגיה מזה מספר שנים: “עתה מתחיל הקונסורציום את העבודה על סטנדרט אנרגיה אלחוטית למכשירים בעלי צריכה בינונית כגון נטבוקים, לפטופים, טאבלטים ועוד”, נאמר שם פסקה וחצי בלבד אחרי המשפט “צ’י מעודד… את תעשיית השבבים לשלב את הפונקציונליות הזו בלוחות שבבים (לוחות אם), ואת ספקי התשתיות לבנות מטענים בבתים, משרדים, מכוניות וריהוט”. במלים אחרות: המטרה הבאה של הארגון היא לאפשר לכמעט כל מכשיר ביתי בעל צריכה בינונית, החל מטלפון אלחוטי וכלה במחשב, להיות מחובר לחשמל ללא חיבור לשקע!

חשבו על כך: אם יתממש החזון הבא של ארגון החשמל האלחוטי, תוכלו בעתיד להניח את המחשב על שולחן העבודה (הפיזי, לא זה שעל המסך) ולהתחבר מייד לאספקת החשמל; לטעון את הטלפון האלחוטי ע”י הנחתו על מדף בארון או בתוך מסעד-היד במכונית; לא תצטרכו יותר כבלים או שקעים, כי כל מכשיר יתחבר לחשמל דרך הרהיטים; והמנורות תהיינה ניתנות להצמדה לכל מקום בתקרה, מאחר וכל התקרה תהיה מצויידת בחיבור חשמלי אלחוטי. ואם כל זה נראה לכם כמו חלום לא ריאלי – זכרו שלפני כמה עשרות שנים לא ניתן היה להעלות על הדעת שנסתובב היום עם כיסים מלאים מוצרים חשמליים הפועלים ללא חיבור לרשת החשמל…


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים