צפו בוידאו: הסרטון שהציג “משחקים אלימים” לנשיא ארצות הברית

צילום: Sniper Elite 4

בפגישה שנערכה בבית הלבן בהשתתפות נשיא ארה”ב, דונלד טארמפ, הוצג סרטון המדגים את נושא האלימות במשחקים. הפגישה כונסה כתגובה לטבח שהתבצע בבית הספר בפארקלנד, פלורידה – ולאחריו ארגונים שונים טענו כי השפעת האלימות במשחקי וידאו מלבה את האש ומגבירה את תופעת הירי בבתי הספר בארצות הברית. בפגישה נכח הנשיא, לצד מחוקקים אמריקניים, מבקרים ונציגים של תעשיית המשחקים.

בסרטון הקצר שהוצג ניתן לראות מונטאז’ מדמם של כמה מהמשחקים המוכרים בשוק, כמו Call of Duty, Fallout, Sniper Elite, The Evil Within ואחרים. אלו המכירים את המשחקים יזהו את הרגעים שנבחרו לסרטון, הכוללים שלל ראשים מתפוצצים, מבט פנימי על איברי ה”קורבנות” כשיורים בהם, הטלת סכינים, גרזנים, מזרקות של דם, וירי על קהל של עוברי אורח תמימים (COD MW2).

כנראה שעורך הסרטון פספס את המהלך הכואב של Cassie Cage מ-Mortal Kombat X, שבאופן מפתיע נעדר מהרשימה, יחד עם כמה משחקים אלימים במיוחד ומטרידים כמו Hatred – משחק שעוסק ישירות באדם מעורער בנפשו היוצא לטבוח בציבור התמים. לסרטון הבא, אנו ממליצים לבית הלבן להתייעץ איתנו קודם.

הסרטון עלה לערוץ היוטיוב של הבית הלבן, תחת הכותרת “אלימות במשחקי וידאו” (Violence in Video Games) ובינתיים זכה לעשרות אלפי הצבעות שליליות. ניתן לצפות בסרטון מתחת לפסקה זו, אך נזהיר תחילה – מדובר ברמת אלימות גבוהה ובתמונות קשות מנשוא שאינן מומלצות לצפיה עבור ילדים. ויקי הרצלר (Vicky Hartzler), פוליטיקאית שנכחה בפגישה, סיפרה לעיתונות כי בזמן שהסרטון התנגן הנשיא טראמפ שאל את הנוכחים: “זה אלים, נכון?”

בינתיים, המחקרים בתחום לא מוצאים מתאם בין אלו המבצעים טבח לבין משחקי מחשב. מאז הפגישה בבית הלבן התפרסם מחקר חדש בנושא, שמסקנותיו הן ש-80% מאלו המבצעים פשעי ירי נוראיים שכאלו, אינם מעוניינים כלל במשחקי וידאו. “המדע, הנתונים, פשוט לא תומכים בהשערה שלמשחקים ישנה השפעה כלשהי,” כך נמסר בדיווח של ה-CBS.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים