ARM חושפת: מפעל GlobalFoundries בגרמניה יחל לייצר שבבים ב-28nm ומהירות של עד 2.5GHz

לאחרונה נראה היה שמהירות השבבים הפועמים בלב הסמארטפונים והטאבלטים שלנו החליטה להיעצר על 1GHz, עם פזילות קלות לעבר 1.3GHz מדי פעם בפעם. אך ביום רביעי האחרון הציגו שתי חברות יחד את הדור הבא של המעבדים הניידים.

בכנס GTC 2010 (למי שמתעניין: GTC הם ראשי תיבות של Global Technology Conference), שנערך ביום רביעי האחרון, הציגה חברת GlobalFoundries האמריקאית יחד עם חברת ARM הבריטית הישג מרשים: המפעל של הראשונה בדרזדן שבגרמניה הוא הראשון להצטייד בפס ייצור לשבבי ARM בטכנולוגיית 28nm. פס הייצור החדש יאפשר לחברה לייצר שבבים תואמים לפלטפורמת ARM Cortex A9 בעלי ליבה כפולה וביצועים שטרם נראו עוד השנה. השבבים, שייוצרו עבור כל חברה מזמינה לפי העיצוב מבוסס ה-ARM שלה, מסוגלים להגיע למהירויות של 2.5GHz (יותר מרוב המחשבים הניידים היום!) – 40% מעל הפוטנציאל המקסימלי הנוכחי (2GHz) – תוך חיסכון של כ-30% בצריכת החשמל והכפלה של חיי הסוללה במצב המתנה לעומת הדור הנוכחי של שבבים המיוצרים בטכנולוגיית 40nm.

אגב – ARM לא עוצרת כאן, ובעבר כבר הדגימה אבטיפוס מעבד בעל ארבע ליבות. מעניין לאילו יחסי כוח-עיבוד לצריכת-חשמל יגיעו השבבים הניידים הללו.

(צילום: Bright Side of News)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים