משחק המבוסס על השחקן: יוצר ה-Sims ו-Spore חושף פרויקט חדש

צילום: Gallium

וויל רייט (Will Wright), היוצר המקורי שמאחורי סדרת משחקי ה-Sims הפופולארית ומשחק האבולוציה השאפתני Spore, הכריז כי הוא עובד על משחק חדש, בשם Proxi. כיאה לחזון הרחב של רייט, גם הפרויקט החדש נשמע שאפתני, משונה, ונסיוני למדי. המשחק צפוי להגיע למכשירים הניידים עוד השנה.

Proxi, מסביר רייט, יתבסס דווקא עלינו, השחקנים. המשחק ישתמש בזכרונות שלנו על מנת ליצור עולם שלם, וכן אינטלגנציה מלאכותית המבוססת על ההיסטוריה שלנו. המשחק ייתן לנו להשתעשע עם האינטלגנציה המלאכותית, ה”אני” שבמשחק, ובכך, מסביר רייט, נוכל ללמוד דברים חדשים על עצמנו – והמשחק ימשיך ללמוד אותנו.

בסיס המשחק הינו זכרונות. זכרונות כאלו מיוצגים על ידי בועות קטנות, בהן יש סצינות מהעבר לפי נושאים שונים – משפחה, טיולים, חברות, פחד, אם למנות כמה. בין הבועות ניתן כבר להבחין באירועים מדויקים יותר, כמו שיט באגם ביום גשום, רגעי משחק בכותר זלדה הנוסטלגי, וכן הלאה. הזכרונות הללו מהווים את הקרקע עליה נבנה עולם המשחק כולו.

לא ברור עדיין איך Proxi ישאב את המידע האישי והרגיש הזה, כמו זכרונות אישיים, מהשחקנים ואל האינטלגנציה המלאכותית, אולם באתר המשחק מתקבל הרושם כי הוא מסוגל לשאוב מידע מהאינטרנט. במעין שיחה, שנראית כאילו מתבצעת עם המשחק עצמו, Proxi מסביר: “אני סיפורים על התבגרות, על החיים, על אתמול. אני לומד מהאינטרנט, מציוצים (tweets), מחברים. בלילה אני ישן וחולם. כשאכיר אותך מספיק טוב, אבנה לך Proxi משלך.”


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים