הערכה: GTA V הוא מוצר הבידור הרווחי ביותר בכל הזמנים

כסף מתוך “GTA”

לפי הערכות שפורסמו כעת, נראה כי GTA V (או בשמו המלא, Grand Theft Auto V) הוא מוצר הבידור המכניס ביותר אי פעם. מוערך כי המשחק מכר 90 מיליון עותקים על גבי כל הפלטפורמות: PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One והמחשב האישי, מאז שהושק ב-2013. בחמש השנים שעברו מאז השקתו, GTA V גרף כ-6 מליארד דולר עבור Rockstar, החברה שפיתחה אותו.

הסכום הגבוה מציב את משחק הלהיט של Rockstar בראש הטבלה, תוך שהוא עוקף ענקי בידור כמו סרטים מצליחים. למעשה, הסרט המכניס ביותר בכל הזמנים – Avatar, הכניס 2.78 מיליארד דולר “בלבד”, פחות ממחצית הכנסותיו של GTA V. אם נתבונן בסרטים כמו “מלחמת הכוכבים” או “חלף עם הרוח”, אזי אפילו בהתחשבות באינפלציה, מלחמת הכוכבים פרק 4 (הסרט הראשון בסדרה שיצא ב-1977) הכניס כ-3.2 מיליארד דולר: הרבה פחות מ-6 מיליארד של GTA (“חלף עם הרוח” הכניס סכום דומה).

הנתונים דווחו על ידי MarketWatch, לאחר שפורסמו תחילה באתר RockstarIntel. גם לאחר שמוסיפים לסרטים הכנסות מהזרמה באינטרנט או עותקים פיזיים לצרכנים ביתיים, הם לא מתקרבים לסכום של GTA V. האנליסט דאג קרוץ (Doug Creutz) מחברת Cowen טוען כי מדובר בתופעה יוצאת דופן. “זה מקרה חריג”, אמר דאג. “פרט ל’סופר מריו’, אולי, מעולם לא היה משחק שנמכר במספר עותקים כה רב.”

הצלחתו של GTA V אינה נעוצה רק במספר העותקים שמכר, אלא גם בעובדה כי במשך כל השנים מאז יציאתו, GTA V הכניס כסף משחקנים ששיחקו אלו עם אלו ברשת. באמצעות האפשרות לרכוש כסף בתוך המשחק עצמו, אותו ניתן לבזבז על קניות ב-GTA Online, רוקסטאר הצליחה להרוויח מהמשחק באופן שוטף והסוף לא נראה באופק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים