נוזקה חדשה תכריח אתכם לשחק PUBG כדי לשחרר את הקבצים שלכם

צילום: @malwrhunterteam

במהלך השנים נתקלנו במספר רב של וירוסים, רוגלות, ותולעים יצירתיות. עם זאת, תופעה כזו עוד לא ראינו. נוזקה חדשה מסוג תוכנת כופר (Ransomware) מצפינה את קבצי המשתמש, אולם במקום לבקש כסף מהקורבן על מנת לשחרר את הקבצים, התוכנה מבקשת משהו יוצא דופן – על המשתמש לשחק ב-PUBG, להיט הבאטל רויאל, במשך שעה. אז הנוזקה תתרצה ותפתח את קבצי המשתמש המוצפנים.

“הקבצים שלך הוצפנו על ידי תוכנת הכופר PUBG!” מכריזה התוכנה, לאחר שפגעה בקורבן. “אולם אל חשש! לא קשה לפתוח אותם. אני לא רוצה כסף! רק שחק PUBG במשך 1 שעות”, נכתב בפתק הכופר הדיגיטלי. למרות שהתוכנה מבקשת מהמשתמש לשחק PUBG במשך שעה, מסתבר שמספיק להפעיל את קובץ המשחק למשך כמה שניות, עד שהתוכנה מתרצה ומחזירה את הקבצים המוצפנים לקדמותם.

מי שיצר את הנוזקה המשונה התחשב גם באלו שמסיבה זו או אחרת אינם יכולים לשחק PUBG, וסיפק אפשרות לקבל “קוד שחזור” שיפתח את כל הקבצים שהוצפנו, מבלי לשחק כלל. הנוזקה הספק-מסוכנת, ספק-משעשעת, התגלתה על ידי צוות MalwareHunterTeam שדיווחו על כך בטוויטר. למרות שתוכנת הכופר הופצה ככל הנראה כבדיחה, היא עדיין מצפינה את קבצי הקורבן ולכן כדאי להימנע ממנה.

תוכנות כופר אחרות היו פחות אדיבות כלפי המשתמשים. לפני פחות משנה, במאי 2017, תוכנת הכופר WannaCry תקפה מאות אלפי מחשבים, הצפינה את קבציהם ודרשה כופר בעבור פתיחת ההצפנה. המתקפה הגיעה לארגונים רבים כמו משרדים ממשלתיים בכמה מדינות, יצרני רכב, בתי חולים, ספקי תקשורת וכן הלאה – וגרמה לנזקים של בין מאות מיליוני דולרים ועד ל-4 מיליארד דולר, לפי הערכה של חברת Cyence.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים