הדלפה: Crimson Canyon מיני מחשב NUC של אינטל עם כרטיס מסך AMD

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

לאחר שיתוף הפעולה הראשוני של אינטל ו-AMD בייצור מעבדי ה-Coffee Lake G, נראה שאנו עתידים להיחשף בקרוב לשיתוף פעולה חדש ולא צפוי בין השתיים. הדלפה חדשה מגלה כי חברת אינטל עובדת על מחשב NUC חדש שיגיע לראשונה עם כרטיס מסך ייעודי – והוא יהיה ככל הנראה מסדרת Radeon 500 של AMD.

המחשב, שעונה לעת עתה לשם הקוד Crimson Canyon, עשוי לפי ההדלפה לכלול גם מעבד Core i3-8121U מסדרת Cannon Lake-U בייצור 10nm מתקדם עם 2 ליבות ו-4 נימים. כרטיס המסך המדובר מסדרת Radeon 500 של חברת AMD הוא ככל הנראה RX 550.

נכון לרגע זה, המידע מדבר על שני דגמים למחשב ה-Crimson Canyon עם כרטיס מסך מסדרת Radeon 500:

  • NUC8I3CYSM2 – עם מעבד בעל 2 ליבות ו-4 נימים בתדר 2.2GHz.
  • NUC8I3CYSM3 – עם מעבד בעל 2 ליבות ו-4 נימים בתדר 2.4GHz.

המחשבים צפויים להיות מוכרזים רשמית עד תחילת חודש יולי במחיר התחלתי של 450 אירו (כ-1,960 שקלים).

מבחני ביצועים ב-Geekbench שדלפו לרשת למעבד ה-Core i3-8121U מראים תוצאות של כ-4000 ו-8000 לביצועי ליבה בודדת וריבוי ליבות, כשבנוסף, המדליף TUM APISAK הציג גם את ביצועיו של מחשב NUC בעל מעבד 8121U עם כרטיס מסך RX 550 שמקבל ניקוד של 4434 במבחן 3Dmark.

שיתוף פעולה בין אינטל ל-AMD נחשב עד להופעתו של Kaby Lake G כדבר לא ממש סביר, אך מדובר בצעד שהתברר בסופו של דבר כחיובי מאוד עם הביקורות הראשונות למעבדים החדשים של אינטל עם כרטיסי Vega המובנים, ומהדלפת מחשב ה-Crimson Canyon אנו למדים כי העבודה המשותפת על Kaby Lake G לא הייתה עניין חד פעמי. המנצח הגדול משיתוף הפעולה הזה הוא כמובן הלקוח, שמקבל כעת מוצר חזק יותר, עם ביצועים גרפיים גבוהים בהשוואה לאלו שסיפקו כרטיסי המסך המובנים של אינטל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים