נשיא נינטנדו, טצומי קימישימה, פורש מתפקידו לאחר שנתיים וחצי בלבד

נשיא חברת נינטנדו, טצומי קימישימה (Tatsumi Kimishima), פורש מתפקידו לאחר שנתיים וחצי. קימישימה, בן 68, יוחלף על ידי חבר מועצת המנהלים שונטרו פורוקווה (Shuntaro Furukawa). פורוקווה חבר גם בדירקטוריון של חברת הפוקימון (The Pokémon Company).

נינטנדו נוסדה בשנת 1889, אותה שנה בה נחנך מגדל אייפל בפריז. למרות שהחברה קיימת כבר למעלה מ-120 שנים, פורוקווה הוא בסך הכל הנשיא השישי במספר של החברה. שלושת הנשיאים הראשונים היו ממשפחת ימאוצ’י (Yamauchi) שייסדה את החברה. אחריהם הגיע סאטורו איווטה (Satoru Iwata) שהוביל את נינטנדו בתקופה בה הפכה מוכרת לקהל המערבי עד פטירתו ב-2015. את התפקיד ירש קימישימה, וכעת מקבל אותו פורוקווה.

כהונתו של הנשיא היוצא, קימישימה, היתה הקצרה ביותר מבין כל מנהיגי החברה עד כה, ובאופן ניכר. למעשה, קימישימה לקח על עצמו את התפקיד רק בשל פטירתו של סאטורו איווטה. בזמן הכהונה הקצר, קימישימה הספיק לעזור לנינטנדו להתאושש מכשלון ה-Wii U ולהשיק את ה-Switch המוצלחת בהרבה, להיכנס לתחום מתחמי השעשועים, להרחיב את פעילות החברה במובייל ולפעול לשובו של מריו אל מסך הקולנוע.

בפגישה עם בעלי האינטרסים של נינטנדו, דווח כי קימישיה פורש מתפקידו היות ונינטנדו רצתה להעביר את ההנהגה למנהל צעיר יותר. כעת, מכשמכירות החומרה של החברה התייצבו, נינטנדו מצאה לנכון לבצע את המהלך. הנשיא הנכנס, שונטרו פורוקווה, הוא בן 46. בתור הנשיא השישי של נינטנדו, שונטרו פורוקווה נכנס לנעליים גדולות. נאחל לנשיא החדש בהצלחה בתפקידו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים