גאדג’טי מסקר: Xiaomi Redmi 5 Plus – נטול גימיקים בדרך משלו

Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

בזמן ששוק מכשירי הדגל ממשיך לגדול, שוק מכשירי הביניים נמצא בעמדת ביניים. היצרניות לא מתיימרות להכניס פיצ’רים ייחודיים לסמארטפונים בקטגוריה הזו בדרך כלל, כך שלא תמצאו במכשירים המוזכרים יכולות זיהוי פנים ייחודיות, מעבדי קצה ולעיתים אף לא מערך צילום כפול.

ה-Xiaomi Redmi 5 Plus לא שונה, הוא כולל קמצוץ של מאפיינים ייחודיים כמו מבזק LED קדמי ומסך 18:9, אך מגיע ללא מערך צילום כפול, מבנה עמיד בפני מים או מסך יוצא דופן. עם זאת, מציע המכשיר החדש מבית שיאומי (Xiaomi) מחיר אטרקטיבי למדי במעטפת מתכתית עם סוללה אשר תחזיק לכם יותר מיום עבודה מלא.

מה בקופסה?

סמארטפון הביניים מגיע ארוז בקופסת פלסטיק כתומה אשר בחזיתה נמצא את שם המכשיר באופן שלא ניתן לפספס, אך אם בכל זאת לא שמתם לב למיתוג הגדול בחזית, משני צידיה של הקופסה תגלו שהחברה הדפיסה את שמו של הסמארטפון גם כן. בגב הקופסה ניתן לראות את מפרט המכשיר ומדבקות מידע נוספות.

באריזה ניתן למצוא:

  • סמארטפון מדגם Xiaomi Redmi 5 Plus
  • סיכה לשחרור מגירת הסים
  • כבל טעינה מסוג Micro USB 2.0
  • ראש מטען
  • חוברת הוראות
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)

עיצוב ואיכות בנייה

סמארטפון ה-Xiaomi Redmi 5 Plus מציע מבנה מתכתי מעט חלקלק, כאשר בחזיתו נמצא מסך המצופה זכוכית. המכשיר כולל מסך “נטול שוליים” המגיע בתצורת אורך:רוחב של 18:9 בעודו לוקח 77.4 אחוזים משטח המכשיר הכולל. את המסך עוטפת מסגרת לבנה הכוללת בתוכה את המצלמה הקדמית, מבזק ה-LED הקדמי, אפרכסת השמע וחיישן הקרבה.

גבו המתכתי של המכשיר מזכיר את קו העיצוב אשר מלווה את הסדרה מאז ה-Redmi Note 3. הוא משמש בית לזוג האנטנות החותכות את המכשיר לרוחבו, בעודו מהווה מקום גם למצלמה הבודדת בחלקו העליון אשר בולטת מהגב ומונעת מהמכשיר להתיישב באופן שטוח על משטחים שונים. יחד עם המצלמה נמצא את מבזק ה-LED הכפול לצד סורק טביעות האצבע ואת לוגו החברה.

Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)

בצד שמאל של המסגרת התחתונה במכשיר נוכל לראות את המיקרופון הראשי, בעוד שבצידה הימני של המסגרת נמצא את הרמקול הבודד. ביניהם נגלה את מחבר הטעינה מסוג MicroUSB 2.0 . בחלקה הימני של המסגרת מתמקמים כפתורי ויסות הווליום אשר הוטמעו באופן טוב מאוד במכשיר ואינם רועדים או רופפים. מתחת לכפתורי ויסות הווליום יושב כפתור ההדלקה והכיבוי אשר הוטמע גם הוא באופן זהה.

בצידה השמאלי של המסגרת לא נמצא הרבה מלבד מגירת הסים ההיברידית, אשר מתירה כניסה ל-2 כרטיסי נאנו-סים או לשימוש עבור כרטיס זיכרון להרחבת נפח האחסון לעד 128 גיגה-בייט נוספים. בחלק העליון של מסגרת המכשיר נמצא שקע האוזניות יחד עם נורית אינפרה-אדום המאפשרת שימוש בסמארטפון כשלט רחוק.

חומרה וביצועים

מתחת למכסה המנוע פועמת מערכת העל-שבב מבית קוואלקום מדגם Snapdragon 625, אשר מגיעה לצד המאיץ הגרפי מסוג Adreno 506. המעבד המוטמע במערכת מגיע עם שמונה ליבות מסוג Cortex-A53 החסכוניות בחשמל לביצוע פעולות היום-יום במכשיר, ליבות אלה פועלות בתדר מקסימלי של 2 גיגה-הרץ.

ה-Redmi 5 Plus עמד בציפיות ולא הציג תקיעות מרובות או קפיצות פריימים. משחקים כמו Clash Royale או SUP רצו באופן חלק למדי, ובנוסף לכך, גם במשחקים עתירי גרפיקה כמו Asphalt 8 לא חווינו קפיצות פריימים וחווית המשחק הכוללת הייתה מוצלחת וכללה מעל 30 פריימים בשנייה.

Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)

את שימושי היום-יומי צלח המכשיר ללא התחממות או קריסות מרובות. אך בשימוש מרובה אשר התרחש ביום חם, הסמארטפון התחמם ואף הגיע ל-41 מעלות, אולם, גם בטמפרטורה זו לא הרגשנו תחושה כללית של החזקת מכשיר רותח ביד והחוויה לא הגיעה לצד קריסות אלא הסתכמה בהתחממות ושם נגמרה.

יחד עם רכיב זיכרון RAM על סך 4 גיגה-בייט ונפח אחסון העומד על 64 גיגה-בייט וניתן להרחבה ל-128 גיגה-בייט נוספים, ה-Redmi 5 Plus מציע מערך מולטי-טאסקינג טוב למדי אשר לא מאכזב גם בחיי היום-יום.

מסך ותצוגה

מכשיר הביניים מבית שיאומי (Xiaomi) מציע מסך בגודל 5.99 אינץ’ ברזולוציית +Full HD עם פאנל מסוג IPS LCD ובפריסה של 2160 על 1080 פיקסלים. המסך מציג צבעים טבעיים ורוויים במידה הנכונה. אם תצללו מעט בממשק ההגדרות תגלו שהמכשיר מתאים אוטומטית את רמת הניגודיות בהתאם לרמת התאורה, את ההגדרה השימושית הזו תוכלו לבטל על ידי שינוי לניגודיות קבועה או להגביר את הניגודיות באופן תמידי.

התצוגה המשולבת מספקת חדות טובה אך לא יוצאת דופן, ובכל זאת, אף משתמש לא יתאכזב מרמת החדות או ישים לב לפיקסלים רעועים. לצד הדברים הללו, אם נסתכל על המסך מזוויות צפייה שונות, נגלה כי יש לו נטייה לצבע ורוד בזמן צפייה מהצד. ובנוסף לכך, רמת הבהירות במכשיר הייתה יכולה לקבל זריקה של יחידות אור נוספות (nits). ביום בהיר היינו יכולים לראות את התצוגה אך היינו שמחים אם היינו יכולים לעלות מעבר למד המגביל.

Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)

עם זאת, בצד השני של המד, רמת הבהירות המינימלית של המכשיר מגיעה נמוך מספיק כדי לא להכאיב לעיניים בזמן קריאה לילית ובו בזמן לאפשר ראייה ברורה. בהגדרות המכשיר ניתן להפעיל את מצב הקריאה למען הפחתת אור כחול ואף ניתן לתזמן את המצב לפעול בשעה מותאמת מראש.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

מיד כשתפעילו את המכשיר לראשונה, תופנה לעבריכם שאלה, האם תרצו להשתמש בממשק המשתמש כשעליו תרוץ ערכת הנושא הישנה של החברה, או שמא תבחרו בערכת הנושא החדשה הנקראת “ללא גבולות”. בחירתנו הייתה להשתמש בערכת הנושא החדשה ולא יצא לנו להתחרט על כך.

ערכת הנושא החדשה מעניקה ריענון נדרש לממשק המשתמש MIUI של שיאומי, עם אייקונים מעוגלים יותר אשר מעניקים תחושה קלילה ומזמינה יותר לחוויית המשתמש הכללית. עם זאת, ישנם אייקונים אותם בחרה החברה להשאיר ריבועיים אך לעגל יותר את פינותיהם תוך שינוי העיצוב הכללי. הגדרה זו כוללת יישומים כמו לוח השנה, פתקים, רדיו ועוד.

Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)

הממשק אשר עוטף את מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1 נוגט אשר רצה על המכשיר, הוא ה-MIUI 9.2 בגרסתו הגלובלית. הממשק מציע המון אופציות להתאמה אישית כגון גיוון בין ערכות נושא, ניהול צריכת הסוללה של כל יישומון בנפרד ואפשרויות לשימוש בשני חשבונות במקביל באפליקציות כמו Whatsapp, Facebook ואינסטגרם ועוד.

מכשיר ה-Redmi 5 Plus מגיע עם אופציה לשטח שני מלא הדומה ל”מצב אורח”. מצב זה מעניק למשתמש את האופציה לעבור בין מסך הבית האהוב והמוכר אשר הוא התאים לבין מצב של מכשיר חדש לגמרי ללא אפליקציות צד שלישי.

Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)

במהלך השימוש במכשיר ממשק המשתמש לא אכזב אותנו לרגע. לא הרגשנו את חסרונה של מגירת היישומים, התרגום לא מושלם, אך מספק עם תפריטים אשר כוללים אותיות כמו & במקום שימוש באות ו’ (מסך הנעילה & סיסמה – במקום מסך הנעילה וסיסמה) והממשק עצמו לא נתקע או קפא יותר מפעם אחת לאורך כל תקופת השימוש.

מולטימדיה

הודות לשילוב מסך חסר שוליים ב-Redmi 5 Plus, חווית המשחק קיבלה שדרוג משמעותי. עם זאת, חוויית השימוש הכוללת במכשיר הוקפצה גם היא לרמה של שימוש במכשיר שוק גבוה בזכות התצוגה, ועל החלטה זו ניתן לשבח את החברה. יחד עם זאת, המכשיר מגיע עם שקע אוזניות הנעלם ומעצים אותו עם אופציה להתאמת הסאונד באופן אישי.

את ההתאמה המוזכרת תוכלו לבצע דרך ממשק ההגדרות, תחת “אוזניות & אפקטי שמע”, שם יושבות הגדרות לשימוש כמו אקולייזר להתאמת עוצמות ייחודיות לסגנונות מוזיקה שונים. בנוסף לכך, אם תרצו לבצע את ההגדרה באופן מהיר יותר, תוכלו להשתמש במעין פרי-סטים (Pre-set) אשר הותאמו מראש לאוזניות מסוימות ויעצימו לכם את חווית השמע.

Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)

אם אינכם בעלי אוזניות מבית שיאומי, תוכלו לבחור בהגדרות יותר כלליות להתאמת השמע כמו “מהדורת נוער”, “מהדורה רגילה” או “כללי”. באופן נרחב, אנו ממליצים מאוד להשתמש בפרי-סט כלשהו מבין המבחר עקב כך שבמהלך השימוש שלנו בפיצ’ר הנ”ל הועצמה חווית השמע הכללית באוזניות באופן ניכר.

בחלקה התחתון של המסגרת מתמקם הרמקול הראשי והבודד של הסמארטפון, אשר מפיק צליל נעים לאוזן המגיע לעוצמות גבוהות במיוחד שנדיר לראות מרמקול בודד ואף ממערך רמקולים כפול. נכביר במילים ונאמר כי הרמקול הבודד הנ”ל העניק צליל עמוק וגבוה יותר מלא מעט מכשירי דגל אשר הועמדו בהשוואה אליו.

עם זאת, אפרכסת השמע של המכשיר העניקה רמות שמע מספקות למדי ולא צורמות. לסיכום, ה-Redmi 5 Plus מציע חוויית שמע שלא תאכזב כמעט אף משתמש, עם מסך בתצורת 18:9, רמקול חזק במיוחד וחווית שמע באוזניות אשר ניתנת להתאמה אישית, לא היינו מדלגים עליו בקטגוריה הזו.

מצלמה

המצלמה הראשית של ה-Redmi 5 Plus מגיעה באיכות 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2 וגודל פיקסלים של 1.25μm לשיפור הצילום בתנאי תאורה קשים. בתנאי תאורה טובים, החיישן מפיק תמונות חדות, עם לא מעט פרטים וצבעים רוויים במידה הנכונה. עם זאת, בתנאי תאורה קשים, החיישן מורח את רוב הפרטים בתמונה ומותיר אותנו עם תמונה חסרת חדות ופרטים כמעט לחלוטין.

בנוסף לכך, ישנה אופציה לצילום ב-HDR (טווח דינמי רחב), אשר היינו ממליצים פשוט להשאיר דלוקה, בהיעדר אפשרות לזיהוי אוטומטי. באור יום המצב המוזכר עשה עבודה מצוינת בפתיחת הצללים ובהענקת חדות נוספת ופרטים לתמונה, אומנם זה לקח כ-2-3 שניות לצלם תמונה בודדת אך התוצאה לגמרי שווה את המאמץ.

טכניקת ה-HDR גורמת למכשיר לצלם לרוב כ-3 תמונות בחשיפות שונות: חשיפה פחותה, חשיפה נכונה וחשיפה מרובית. טכניקה זו מאפשרת למצלמה לקלוט פרטים באזורים בהירים וכהים ולאפשר את חשיפתם לאחר שילוב התמונות לתמונה אחת. עקב כך, ניתן להציג פרטים באזורים כהים בתמונה על ידי שימוש בתמונה אשר צולמה בחשיפה פחותה לאחר שילובה.

בתנאי תאורה קשים, כפי שכבר צוין, המכשיר לא מצטיין. עם זאת, מצויד מערך הצילום במבזק LED כפול המאפשר את הארת התמונה במקרים של צילום אובייקטים קרובים. במידה ונבחר לצלם עם הפלאש, נעדיף להתרחק מעט מהאובייקט המצולם כדי לגרום לאור פחות להכביד על התמונה ולשרוף את הגוונים הכוללים בהצגתה.

ה-Redmi 5 Plus אינו מציע מצב ידני מובחר, מצבו הידני של הסמארטפון כולל שליטה על ה-ISO ואיזון הלובן בלבד. עם זאת, המכשיר מגיע עם מצבים מובנים בממשק המצלמה כמו צילום פנורמה, ייפוי, טיימר ועוד. המצבים אשר אמורים להיות נפוצים יותר בשימושם הם מצב ה-HHT (פירושו – Handheld Twilight), אשר לכאורה מצלם מספר תמונות ומשלב אותן לתמונה אחת מוארת וטובה יותר, מצב ה-HDR ומצב ה”סצינה” המאפשר לבחור בין סצינות נבחרות כמו לילה, ספורט, נוף ועוד, ולהתאים את התמונה בהתאם.

מצב ה-HHT אמור, לכאורה, להוות את הפיתרון הטוב ביותר לצילומים בתנאי תאורה קשים, כאשר זה משלב בין מספר תמונות ומותאם לצילום בלילה, אולם בפועל, המצב אשר עשה את העבודה הטובה ביותר בתנאי תאורה קשים הוא מצב ה-HDR. מצב הצילום בטווח דינמי רחב פתח את הצללים באופן קיצוני ואפשר לראות פרטים אשר נעלמו כליל מן העין בתמונות אשר צולמו במצב ה-HHT ובמצב האוטומטי.

במעבר חד מגב המכשיר, בחזיתו של הסמארטפון נמצאת מצלמת הסלפי אשר מציעה איכות של 5 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0 ותמיכה במבזק LED קדמי. בתנאי תאורה טובים היא עושה עבודה ממוצעת למדי, מנגד, בתנאי תאורה קשים התמונות יוצאות מגורענות למדי על גבול הלא שמישות. עם זאת, במידה ותצלמו בבית את עצמכם, סביר להניח שהתמונות יצאו שמישות אך בזמן צילום במסיבה כאשר תרצו להפיק תמונה זריזה ולהמשיך בדרככם, ישנה סבירות גבוהה כי לא תהיו מסופקים מהתוצאה, גם אם צולמה בעזרת הפלאש הקדמי.

סוללה

נקודת החוזקה העיקרית של המכשיר היא סוללת ה-4000 מיליאמפר/שעה שלו. וכפי שציפינו, היא צלחה כמעט את כל הדגשים העיקריים. בשימוש יום-יומי פשוט היא עברה איתנו יום שלם ללא מאמץ ונותרה עם כ-50% ליום שאחריו, מה שיצר מצב שאם הוצאנו את המכשיר מטעינה ביום שני בבוקר, החזרנו אותו לטעינה ביום רביעי בבוקר יומיים לאחר מכן (!).

השימוש היום-יומי כלל שמיעת שירים ברקע דרך אפליקציית Indiekate, משחקים מזדמנים וגלישה קבועה ברשתות החברתיות. במעבר לשימוש אינטנסיבי הכולל משחקים ממושכים לאורך היום, גלישה קבועה ברשתות החברתיות, שימוש ב-GPS, צילום תמונות ושמיעת מוזיקה ברקע, המכשיר עדיין עבר איתנו את היום בהצלחה והגיע לשעות הערב המאוחרות עם כ-15 אחוז.

Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)
Xiaomi Redmi 5 Plus (צילום: אופק ביטון)

עם זאת, ה-Redmi 5 Plus אינו תומך בטעינה מהירה ומגיע עם מטען רגיל באריזה אשר מטעין כ-30 אחוז מהסוללה ב-30 דקות. בנוסף לכך, חיי הסוללה המרשימים הופכים לאפשריים בזכות השימוש בשמונה ליבות חסכוניות בחשמל מסוג Cortex-A53 אשר שולבו במערכת העל-שבב המוטמעת במכשיר מדגם Snapdragon 625.

במידה ומצאתם את עצמכם מחוץ לבית על אחוזיכם האחרונים, המכשיר מצויד באפשרות חיסכון בסוללה המאפשרת ניטור תהליכי רקע וסוגרת אותן בזמן שאתם לא משתמשים במכשיר, זאת לצד כיבוי הסנכרון הכללי כך שלא תקבלו הודעות פוש (Push) עד לרגע בו תפתחו את המכשיר. בנוסף לכך, ניתן לתזמן את הדלקת מצב החיסכון וכיבויו בהגדרות המכשיר.

יתרה מזאת, אם תרצו לנטרל הודעות פוש עד לרגע פתיחת המכשיר אך ורק מאפליקציות מסוימות, תוכלו לעשות זאת דרך הגדרות הסוללה אשר יפתחו בפניכם את רשימת היישומים יחד עם 4 אופציות להגבלת היישום. הראשונה תהיה “אין הגבלות” אשר גורמת למצב החיסכון בסוללה לא להגביל כלל את פעילויות היישום.

האפשרות השנייה היא ההגדרה המומלצת העונה לשם “חיסכון בסוללה” אשר תזהה פעילויות חשובות ותשמור אותן למען פעילות תקינה ותבטל פעילויות רקע שאינן נדרשות, זאת בעוד שהאופציה השלישית מאפשרת את הגבלת היישום ברקע כך שלא תקבלו ממנו הודעות פוש עד לרגע פתיחת המכשיר, האפשרות הרביעית המוצעת תסגור את היישום באופן מוחלט על מנת לחסוך באנרגיה.

סיכום

מכשיר ה-Xiaomi Redmi 5 Plus יודע לעשות את העבודה, עם סוללה חזקה, רמקולים עוצמתיים וחווית משתמש שלא נופלת ממכשירי ביניים אחרים, הוא מצליח לתפוס מקום של כבוד בשוק הביניים העמוס. אומנם לא תמצאו כאן גימיקים שונים למיניהם, אך יחד עם מחיר אטרקטיבי וחווית מולטימדיה כמעט מושלמת, הוא עומד להוות תחרות קשה למתחריו.

לשימושים ביום-יום, ה-Redmi 5 Plus הוא המכשיר המושלם, בעודו מגיע מערכת השבבים הפופולרית Snapdragon 625 ומערך צילום שלא מאכזב בתנאי תאורה טובים, אין מה לפשפש בין אופציות ביניים אחרות.

האריזה ותכולתה
7/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
10/10
מצלמה
7/10
8.4
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • סוללה
  • ממשק משתמש
  • מולטימדיה
מה פחות אהבנו
  • מצלמה חלשה בתנאי תאורה קשים
  • בהירות המסך
  • האריזה ותכולתה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1079 שקלים
  • שוק פתוח: 700 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים