לוגו STEAM של חברת VALVE

אלו התובנות ממחקר שבדק 10 מיליון ביקורות משתמשים ב-Steam

| יום שישי, 11 במאי 2018, 12:00 | משחקים
תגיות: Steam, Valve, סטים

אם קניתם פעם משחק ב-Steam, וודאי שמתם לב לכך שבאפשרותכם להשאיר ביקורת אודות המשחק. גיימרים רבים מנצלים את האפשרות להביע את דעתם ולהמליץ או להזהיר שחקנים אחרים מפני משחקים אותם ניסו. ציוני השחקנים חשובים למדי ב-Steam, וניתן לראות את תגובת הגיימרים לכל משחק בחנות באופן בולט – בין אם מדובר ברושם חיובי, ניטרלי או שלילי, דעתם של השחקנים כנראה משפיעה על רכישות רבות בשירות.

מחקר חדש מאוניברסיטה קנדית הממוקמת באונטריו (Queen’s University)  בחן לאחרונה את ביקורות הגיימרים למשחקים ב-Steam, וחשף כמה מסקנות מעניינות אודות השירות, הרגלי הביקורות, והשחקנים. המחקר התבצע על ידי דאי לין (Dayi Lin), קור-פול בזמר (Cor-Paul Bezemer), ינג זו (Ying Zou) ואחמד חסן (Ahmed Hassan), ונועד להשוות את ביקורות המשתמשים ב-Steam לאלו שניתן למצוא בחנויות מובייל, כמו החנות של גוגל.

באמצעות כלים אוטומטיים שונים, הצוות בחן למעלה מ-10 מיליון ביקורות משתמשים שניתנו ל-6,224 משחקים ב-Steam. הצוות אסף כמה סטטיסטיקות אודות הביקורות עצמן:

  • ביקורת ב-Steam היא באורך ממוצע של כ-30 מילים.
  • רוב הביקורות נשלחות לאחר כ-13 שעות משחק, אולם רוב הביקורות השליליות נשלחות תוך 7 שעות בלבד.
  • מספר גדול של ביקורות למשחקים חינמיים נשלחות אחרי שעה אחת של משחק בלבד.
  • הביקורת הממוצעת נכתבת ברמה של תלמיד בכתה ח’ (דובר אנגלית).
  • ביקורות למשחקים ב-Early Access ארוכות יותר מהממוצע.
  • ביקורות למשחקים חינמיים קצרות יותר מביקורות למשחקים בתשלום.
  • 42% מהביקורות מכילות מידע מועיל: יתרונות, חסרונות, אזכור באגים וכן הלאה. באופן כללי, ביקורות שליליות הכילו יותר מידע מסוג זה.

למעט סטטיסטיקה על הביקורות ותוכנן, ניתן היה להגיע לתובנות מעניינות על  הגיימרים המשתמשים ב-Steam. למשל, ניכר כי משחקי אינדי (בדומה למשחקי Early Access) קיבלו ביקורות ארוכות יותר, אולם הן גם הכילו יותר הצעות לשיפורים במשחק – בביקורות למשחקי אינדי היו יותר הערות בסגנון “הלוואי שהיתה אפשרות כזו”, או “היה טוב יותר לפעול באופן זה”. החוקרים הציעו הסבר אפשרי לתופעה זו, והסבירו כי ייתכן וקהילות של משחקי אינדי מפגינות מעורבות גבוהה יותר. בנוסף, ייתכן והשחקנים מרגישים כי התגובה שלהם תשפיע יותר כאשר מדובר בצוותים קטנים של מפתחים.

תובנה נוספת מהמחקר היא שייתכן ולגיימרים אכפת מבאגים פחות ממה שחשבנו, אולם סביר להניח שהגיימרים יבליגו פחות על בעיות במשחקיות. רק 8% מהביקורות מזכירות באגים במשחק, בעוד ש-34% מהביקורות דנו במשחקיות “לא טובה” או “מעצבנת”. אם מסתכלים רק על ביקורות שליליות, אזי המגמה אפילו חזקה יותר: 17% מהביקורות מזכירות באגים, ו-57% מזכירות בעיות בתכנון המשחק.

האם השחקנים מוכנים לסבול באגים (בגבול הטעם הטוב), כאשר המשחקיות מוצאת חן בעיניהם? נתון אחר במחקר רומז שזו מסקנה אפשרית: אם מסתכלים על ביקורות חיוביות בלבד, אזי רוב הבאגים המוזכרים בהן מתוארים כ”לא מזיקים” כמו באגים בטקסטורות, או בעיות ביצועים קלות. כמובן, לא מדובר על באגים קריטיים כמו מצב בו המשחק קורס – באגים כאלו הוזכרו בעיקר בביקורות שליליות.

ניתן להוריד ולקרוא את המחקר המלא כאן

מקורות
PC Gamer
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות