הצצה ראשונה: Oculus Go – משקפי מציאות מדומה להמונים

משקפי Oculus Go (צילום: רועי מונין) משקפי Oculus Go (צילום: רועי מונין)

בכנס המפתחים האחרון של פייסבוק, הציגה החברה את הבשורה החדשה של בתחום המציאות המדומה: ה-Oculus Go. משקפי Go עתידים להיות נקודת המפנה בכל הקשור לאימוץ מכשירי מציאות מדומה ורבים, כולל פייסבוק עצמה, תולים בו תקוות רבות. לראשונה יש לנו כאן מכשיר עם חמרה עצמאית, ללא כבלים, ממשק מחודש, איכות בנייה טובה ואולי הכי חשוב: מחיר נגיש (199 דולר).

האם ה-Go יהיה החלוץ שיכניס את משקפי המציאות המדומה למיינסטרים או שמא מדובר בעוד מכשיר שיאומץ רק על ידי חובבי הדבר? מספר ימים לאחר הופעתו הראשונה בארה”ב התנסנו ב-Go ובחנו אותו למספר שעות. אז מה דעתנו? כל זאת ועוד בהצצה הראשונה.

משקפי Oculus Go

תחילה, נסתכל בקנקן עצמו. ה-Go ממשיך את קו העיצוב המוקפד והנקי של משפחת משקפי ה-Oculus ומצליח לשדר כי מדובר במוצר יוקרתי. חשוב לציין כי ה-Go מיוצר על ידי חברת שיאומי, אותה אנחנו מכירים ממגוון רחב של מוצרים אחרים.

שיאומי הצליחה ליצור משקפיים שמרגישים מאוד טוב וניכר כי היא לא חסכה בחומרים איכותיים כחלק מתהליך היצור של ה-Oculus Go. גם השלט המצורף ניחן באותן התכונות והוא נוח לאחיזה. כפתורי השליטה השונים, כולל משטח הפעולה, עמידים ומגיבים היטב. השלט כולל משטח פעולה שעליו ניתן לבצע מחוות החלקה, כפתור פעולה (מעיין הדק), כפתור חזור וכפתור בית. שלט זה עצמאי לחלוטין ומתקשר עם משקפי ה-Oculus Go באמצעות בלוטות’ ופועל עם סוללות סטנדרטיות.

בקר למשקפי Oculus Go (צילום: אורי אליאבייב, גאדג'טי)
בקר למשקפי Oculus Go (צילום: אורי אליאבייב, גאדג’טי)

מעבר לכך, מדובר במשקפי מציאות מדומה סטנדרטים למדי, כאשר החלק הקדמי כולל את המסך שממנו נמשכות מספר רתמות המצמידות את המשקפיים לראש. בחלק העליון של המשקפיים ממוקם כפתור ההדלקה והכיבוי ולצידו כפתורי ויסות השמע. בצידו של ה-Go ישנו גם מחבר Micro USB לטעינה ושקע 3.5 מ”מ סטנדרטי לאוזניות. שמחנו לגלות כי שיאומי הצליחה לדחוס שני רמקולים בשני צידי המשקפיים, בנקודת החיבור בין הרצועות למשקפיים עצמם – כמעט ולא הבחנו בהם.

ממשק המשתמש

כעת, נסתכל על מה שבתוך הקנקן. הדבר שהכי הדהים אותי ב-Oculus Go הוא ממשק המשתמש החדש ו”העתידני” שלו שנקרא Oculus Dash. בפעם הראשונה קיבלנו ממשק משתמש נקי ומסודר במשקפי מציאות מדומה שפונים לשוק הרחב. עד כה היה קשה לפצח נכונה את ממשק זה ונראה כי פייסבוק הצליחה להתעלות על עצמה במקרה זה. מוזמנים להתרשם מוידאו ששחררה פייסבוק המדגים את הממשק המדובר:

הממשק מאוד אינטואטיבי ונוח ומאפשר פריסה נוחה של כל האלמנטים בכל שדה הראיה של המשתמש. הכפתורים והתפריטים חדים וקלים לתפעול והחוויה כולה מאוד זורמת ואינטואטיבית. אין ספק שממשק זה יסייע לפייסבוק להשיג דריסת רגל משמעותית גם עם קהלים חדשים שלא בהכרח ירצו להקדיש זמן רב ללמידת ממשק משתמש וסוג של מערכת הפעלה חדשים. את הממשק הנ”ל הציגה פייסבוק עוד בשנת 2017, אך כעת נראה כי קיבלנו גרסה מותאמת גם למשקפי ה-Oculus Go. השלט הקטן של ה-Go מצליח לנצח על כל הממשק בצורה קלילה ונעימה ויצוגו בעולם הוירטואלי מאוד עוזר להתמצאות ולתפעול הממשק כולו.

הממשק לא רק מתפקד מצוין, אלא נראה גם מצוין. התצוגה ב-Oculus Go ממוקדת וחדה למדי – הרבה יותר מכל משקפיים מקבילים אחרים שראינו בשנים האחרונות. ניכר כי נוכחותו של מסך ייעודי ללא צורך בהכנסת מכשיר הטלפון למשקפיים משפר פלאים את הנראות של “העולם הפנימי” שבתוך משקפי ה-Go. עם זאת, חשוב לעשות הפרדה בין הממשק ובין התכנים הנלווים שיש במשקפיים. לצערי אנחנו עדיין לא נמצאים בשלב בו כל התוכן מוצג לנו בצורה חלקה ולא מפוקסלת ומידי פעם הבחנתי בתמונות מרוחות, בעיקר בתמונות או קטעי וידאו ב-360.

לצד זאת, בתצוגה שטוחה כדוגמת נטפליקס או יוטיוב חווית הצפייה הייתה מעולה ומאוד כיפית. בין רגע מקבלים תחושה שאתם נמצאים בקולנוע פרטי עם מסך עצום. את החוויה הקולנועית יוצרים גם שני הרמקולים הסטארטאפונים המצויים בשני צידי המכשיר. שני רמקולים אלו מצליחים ליצור אפקט סראונד מעולה ועצמתם חזקה במיוחד – מדובר על הישג הנדסי לא מבוטל.

משקפי Oculus Go (צילום: אורי אליאבייב, גאדג'טי)
משקפי Oculus Go (צילום: אורי אליאבייב, גאדג’טי)

השורה התחתונה

חווית השימוש ב-Oculus Go השאירה עלינו רשמים מאוד טובים ורצון להמשיך לשחק עם המשקפיים עוד בעתיד. השילוב בין החומרה הטובה והממשק המצוין הופך את המוצר לרכישה מאוד כדאית – כזו שתחזיר את עצמה בלא מעט שעות שימוש ב-Go. אם כל זה לא מספיק, ה-Oculus Go עולים רק 199 דולר (כ-709 שקלים), מחיר נוח עבור מי שרוצה לקבל טעימה איכותית מעולם המציאות המדומה.

*תודה רבה לרועי מונין מ-Made in Jerusalem על תרומת המשקפיים לצורך הסקירה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים