Valve יוצאת נגד משחקים מיניים ב-Steam

לוגו STEAM של חברת VALVE

נראה כי Valve רוצה להפוך את Steam למקום בטוח יותר לכל המשפחה. החברה פנתה למפתחי משחקים והציבה להם אולטימטום – להסיר או לשנות את התכנים המיניים המופיעים במשחק, אחרת המשחקים יוסרו מ-Steam. לפחות שלושה צוותי פיתוח דיווחו על איום בסגנון זה מאת Valve.

המשחקים הנמצאים בסכנה הם בעיקר משחקי אנימה, המצויירים בסגנון יפני, וכוללים אלמנטים מיניים בולטים. המפתחים, מצידם, טוענים כי בעוד שהם מייצרים משחקים “סקסיים”, שכוללים גם עירום, הם לא עוברים על תנאי השימוש של Steam עבור מפתחים ולכן לא צריך לפעול נגדם. יתר על כן, המפתחים יצאו נגד Valve ואמרו כי הם לא מייצרים תכנים פורנוגרפיים נלוזים.

עד כה, האיום של Valve הגיע למפתח בשם Lupiesoft, אשר יצר סיפור ויזואלי בשם Mutiny; ל-HuniePot, המפתח של משחק הדייטים והחידות בשם HuniePop; המשחק Tropical Liquor, שבו השחקן מתאים צבעים במטרה למצוא בת זוג, קיבל אולטימטום מפורש – הסרת התוכן המיני עד סוף החודש, טרם יוסר מהחנות.

המפתחים טוענים כי Valve אינה עקבית בנושא התכנים המיניים. בעוד שהחברה מטילה מגבלות על חלק מהמשחקים למבוגרים, אחרים נשארים ללא פגע. בינתיים המפתחים לוטשים עיניהם לחנויות נוספות בהן יוכלו לפעול – נראה כי משחקי הסיפורת הויזואלית יתקבלו בברכה ב-GOG, אשר נמצאת במגעים עם מפתחים שונים מהז’אנר, במטרה להעלות את משחקיהם לחנות. מפתחים אחרים בוחנים פלטפורמות נוספות כמו itch.io.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים