חברת EA רוכשת את Gamefly הישראלית ומקימה מרכז פיתוח בקיסריה

חברת אלקטרוניק ארטס רוכשת את Gamefly הישראלית ואל אנשיה שהופכים לעובדי EA יצטרפו עוד מפתחים בקיסריה. בכך, EA מגיעה באופן רשמי לישראל. לצד כוח האדם של החברה בישראל ובלוס אנג’לס, EA תקבל ברכישה גם את הזכויות לטכנולוגיית ה-Streaming של Gamefly, בה יתרכז הפיתוח של השלוחה הישראלית. EA מחזיקה בכמה ממותגי המשחקים הגדולים בעולם כמו FIFA, Battlefield, The Sims ועוד רבים.

נראה כי EA לוטשת את עיניה לשוק הזרמת המשחקים מהענן. בשוק זה פועלות כבר שחקניות רציניות כמו Nvidia עם שירות GeForce Now וסוני עם שירות PlayStation Now, אשר מציעות לגיימרים לשחק בכותרים המשתמשים בכוח עיבוד של מחשב מרוחק, במקום בזה של מכשיריהם. הדבר מאפשר גם לאלו שאין להם את החומרה הנדרשת לשחק במשחקים החדשים ביותר ולהנות מגרפיקה מתקדמת.

מדובר בגלגול נוסף לטכנולוגיה של פלייקאסט (Playcast Media), חברה ישראלית שפיתחה פלטפורמה להזרמת משחקים באינטרנט. פלייקאסט הוקמה ב-2007, ובמהלך פעילותה זכתה להשקעות בסך של כ-25 מיליון דולר על ידי MK Capital, קרן JVP, ח. מר וקסניה ונצ’רס. ב-2015 רכשה Gamefly את פלייקאסט תמורת 30 מיליון דולר והפכה את הטכנולוגיה שלה ליעד מרכזי של החברה. סכום הרכישה של Gamefly על ידי EA לא נמסר.

כעת נראה כי EA תמשיך את מירוץ השליחים עד שתציג את המוצר שלה בתחום ה-Streaming. ל-EA כבר יש חנות משחקים מקוונת בשם Origin ואין ספק כי החברה תנסה למנף את שירות ה-Streaming כדי להגדיל את אחיזתה בתעשיית המשחקים, באמצעות החנות שלה והיצע המשחקים הנרחב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים