חברת Synopsys מדגימה חיבור USB 3.2 בקצב של 20Gb/s

לוח דמו USB 3.2 (מקור Synopsys) לוח דמו USB 3.2 (מקור Synopsys)

חברת Synopsys הצליחה להדגים לראשונה חיבור USB 3.2 פעיל במהירות של 20Gb/s שמכפיל את מהירות תקן USB 3.1 שעומדת על 10Gb/s.

תקן USB 3.2 התקבל על ידי ארגון USB-IF, הארגון האחראי על תקינת ה-USB, בספטמבר 2017 ועכשיו אנחנו מקבלים הדגמה ראשונה על ידי חברת Synopsys עם שימוש בכבל USB Type-C 3.1 רגיל לחיבור בין 2 מחשבים אשר מציג מהירות גבוהה יותר העומדת בתקן USB 3.2 ומגיעה עד ל-20Gb/s.

בעוד שגם תקן ה-USB 3.2 החדש עדיין אינו מגיע למהירות תקן ה-Thunderbolt 3 של אינטל שמשתמש גם הוא בחיבור USB-C, אך מציע קצב תקשורת כפול ממנו של 40Gb/s, ה-USB הפך להיות לתקן השולט בעולם המחשוב, בעוד ה-Thunderbolt מתקשה להפוך לפופולרי כמוהו. עכשיו נותר לראות כמה זמן יעבור בין ההדגמה הראשונה של ה-USB 3.2 על ידי Synopsys ועד שהתקן החדש יקלט בשוק בצורה רחבה.

הסברים על USB

חיבור ה-USB, או בשם המלא שלו Universal Serial Bus, הינו אחד מחיבורי המחשב, והחיבורים הדיגיטליים באופן כללי, השימושיים ביותר היום. חיבור זה נמצא איתנו בגרסאות שונות יותר מ-20 שנה, אך צריך להפריד בין החיבור הפיזי לבין תקני המהירות באותו השם.

עד התקופה האחרונה חיבור ה-USB המוכר היה חיבור USB-A שהגיע במספר גדלים, מ-USB מלא, מיני-USB ומיקרו-USB אותו עדיין ניתן למצוא בחלק מהמכשירים הסלולריים. העדכון הגדול הגיע עם המעבר לצורה החדשה עם USB Type-C הדו-כיווני שנהיה פופולרי ונפוץ יותר בזמן האחרון.

בצורה נפרדת מסוג החיבור קיימים גם תקני המהירות באותו השם:

  • USB 1.0 – ינואר 1996, מהירות 12Mb/s.
  • USB 2.0 – אפריל 2000, מהירות 480Mb/s.
  • USB 3.0 – נובמבר 2008, מהירות 5Gb/s.
  • USB 3.1 – יולי 2013, מהירות 10Gb/s.
  • USB 3.2 – ספטמבר 2017, מהירות 20Gb/s.

בהדגמה של Synopsys החברה השתמשה בכבל USB Type-C שתמך בתקן USB 3.2.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים