חברת AMD מחזירה את מעבדי Athlon לחיים

לוגו AMD

עדכון ביוס מלוח אם של חברת אסוס (Asus) מגלה זוג מעבדי AMD חדשים לתושבת ה-AM4 תחת השם Athlon, מותג ישן יותר של מעבדי AMD שחוזר עכשיו עם מעבדי ה-Athlon 200GE ו-Athlon PRO 200GE שצפויים לצאת רשמית במהלך תערוכת קומפיטקס (Computex) שתתקיים בשבוע הבא בטיוואן.

ה-Athlon של AMD הוא אחד ממותגי המעבדים הישנים יותר של החברה שנעלם עם הזמן כאשר כעת מותג המעבדים העיקרי שייך למעבדי הרייזן (Ryzen). אבל בעדכון רשימת המעבדים הנתמכים של לוח ASUS Crosshair VII Hero מעדכון הביוס 0509 הופיעו שני מעבדי AMD חדשים תחת השם Athlon.

שני המעבדים יגיעו עם 2 ליבות ו-4 נימים בתדר של 3.2Ghz עם זיכרון L3 בגודל 4MB וצריכת חשמל (TDP) של 35W כשההבדל היחיד בין המעבדים הוא תוספת השם PRO שמרמזת כי מדובר על מעבד שיהיה מיועד לתחום העסקי.

מעבדי AMD Athlon ברשימת ביוס 0509 (מקור אסוס)
מעבדי AMD Athlon ברשימת ביוס 0509 (מקור אסוס)

בנוסף למידע מעדכון הביוס, תוצאות מבסיס הנתונים של תוכנת הבדיקה Geekbench מציגות את הביצועים של מעבד ה-PRO 200GE עם ניקוד של 3616 בביצועי ליבה בודדת וניקוד של 7178 בביצועי ריבוי ליבות, כשניתן גם לראות כי המעבד יגיע כחלק ממשפחת מעבדי Raven Ridge של AMD ויכלול מעבד גרפי מובנה מסוג Vega, כנראה מדגם Vega 3.

תוצאות מעבד AMD Athlon PRO 200GE ב-Geekbench (מקור Geekbench)
תוצאות מעבד AMD Athlon PRO 200GE ב-Geekbench (מקור Geekbench)

חזרתו של מותג ה-Athlon היא צעד לא צפוי של AMD ונותר לחכות על מנת שנוכל ללמוד מה יהיה הייעוד שלו לפי החברה וכיצד הוא ישתלב בין מעבדי ה-Ryzen של היום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים