קומפיוטקס 2018: AMD מכריזה על מעבדים וכרטיסי מסך חדשים

AMD Computex 2018 AMD Computex 2018

יצרנית המעבדים AMD הכריזה במהלך כנס המחשוב Computex 2018 המתקיים השבוע בטיוואן על הדור הבא של כרטיסי המסך והמעבדים של החברה עם מעבד Threadripper דור 2 בעל 32 ליבות ו-64 נימים ומעבד EPYC לשרתים שיגיע עם ליבת ZEN2 מתקדמת תהליך ייצור בגודל 7nm. חברת AMD הציגה בנוסף גם את הדור הבא של כרטיסי המסך עם ה-Vega Instinct שייוצר בתהליך בגודל 7nm וגרסה חדשה לכרטיסי ה-Vega של החברה, ה-Vega Nano הממזער את מימדי כרטיסי ה-Vega לשוק הבייתי.

Threadripper דור 2

ההכרזה הגדולה של AMD באה אחרי ההכרזה של אינטל וחושפת את הדור הבא של מעבדי ה-Threadripper עם מעבד דור 2 המבוסס על ליבות Pinnacle Ridge בייצור 12nm בדומה למעבדי Ryzen השולחניים. אך לעומת המעבד של אינטל עם 28 ליבות, הדור השני של ה-Threadripper יציע עד 32 ליבות ו-64 נימים.

מעבדי ה-Threadripper החדשים יהנו מכל היתרונות של ליבות +ZEN עם תמיכה בטכנולוגיית Precision Boost II ו-XFR 2.0, המעבדים החדשים צפויים להיות זמינים ברבעון השלישי של 2018.

מעבד Theadripper דור 2 (מקור AMD)
מעבד Theadripper דור 2 (מקור AMD)

EPYC

בגזרת המעבדים לשרתים AMD עושה קפיצה משמעותית ומכריזה על הדור הבא של מעבדי ה-EPYC שידלגו על “דור” ויהיו מיוצרים בארכיטקטורת ZEN2 של החברה בייצור 7nm תחת שם הקוד “Rome”, כשהם מוותרים על השימוש בליבות +ZEN המיוצרות בתהליך בגודל 12nm.

המעבדים החדשים נמצאים כבר היום במעבדות החברה בבדיקות וצפויים להיות זמינים במהלך 2019.

מעבד EPYC עם ZEN2 (מקור AMD)
מעבד EPYC עם ZEN2 (מקור AMD)

Radeon Vega Instinct

בזירת כרטיסי המסך AMD הציגה את ה-Radeon Vega Instinct בייצור 7nm עם 32GB זיכרון HBM2. בעוד לא מדובר על כרטיס מסך שנועד לשוק הביתי, אלא לתחום הלמידה העמוקה בדומה לכרטיסי ה-Tesla של נווידיה, עדיין מדובר בכרטיס מסך המבוסס על ארכיטקטורת Vega שעברה שדרוג ל-7nm לראשונה, מה שמקרב את המעבר ל-7nm גם לשוק הביתי.

Radeon Instinct Vega 7nm (מקור AMD)
Radeon Instinct Vega 7nm (מקור AMD)

Radeon RX Vega 56 Nano

לסיום, AMD הכריזה גם על גרסת ננו לכרטיס מסך ה-VEGA 56 של החברה שייוצר על ידי חברת PowerColor ויקטין את הגודל של הכרטיס המקורי בהרבה כך שיתאים גם למשתמשים עם מערכות מחשב קטנות.

Radeon Vega Nano (מקור AMD)
Radeon Vega Nano (מקור AMD)

התחרות בין AMD לאינטל התחילה להיות רצינית עם הכרזת מעבדי ה-Ryzen של AMD שהחלה מלחמת “ליבות” בין שתי החברות. אחרי הכרזות AMD ואינטל ב-Computex 2018, חברת AMD הצליחה להשאיר את היתרון בצד שלה עם מעבד בעל 32 ליבות לעומת 28 ליבות “בלבד” מצידה של אינטל.

ולמרות זאת, ההכרזה החשובה ביותר מ-Computex נוגעת לייצור ה-7nm, גם עם ליבות ZEN2 שישמשו בשוק השרתים וגם Vega Instinct בתחום העסקי. מדובר בצעד חשוב לפני שאנו הצרכנים נקבל מוצרים לשוק הביתי שייוצרו ב-7nm.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים