מיקרוסופט דורשת מסמסונג: “שלמו לנו על כל מכשיר אנדרואיד שתמכרו”

ענקית התוכנה מיקרוסופט, אשר לטענתה מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל מפרה פטנטים רבים המיושמים במערכת ההפעלה Windows Phone, בחרה בעבר לנקוט בדרך קצת שונה מהמקובל ולא נכנסה לעימות חזיתי מול גוגל – היא עקפה את המקור הראשון ופנתה לתביעת היצרניות שעשו שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד – כדוגמת HTC, שעד היום משלמת למיקרוסופט כ-5 דולרים בעבור כל מכשיר אנדרואיד שהיא מוכרת.

כעת מנסה מיקרוסופט להשיג הסכם דומה עם סמסונג, לפני שתחל בהליך משפטי שיוכל לטענתה להטיל על סמסונג הוצאות כבדות הרבה יותר. מיקרוסופט דורשת15 דולרים בעבור כל מכשיר אנדרואיד שסמסונג תמכור – אם נבצע חישוב פשוט באמצעותם של שני מכשירי סמסונג מבוססי אנדרואיד, כדוגמת Galaxy S ו-Galaxy S II שמכרו יחדיו כ-14 מיליון יחידות, נגיע לכך שיהיה על סמסונג לשלם למיקרוסופט כ-210 מיליון דולר, וזה בעבור שני מכשירים בלבד.

דיווחים נוספים טוענים כי סמסונג מצידה מעדיפה להגיע להסדר עם מיקרוסופט ולא להכנס איתה להליך משפטי. עם זאת, תנסה סמסונג להוריד את דרישתה של מיקרוסופט ל-10 דולרים פר מכשיר ואף להגדיל את היצע מכשירי Windows Phone שלה, במטרה שמיקרוסופט אולי תתרכך במעט ותציע הסדר מחודש ונוח יותר.

קבלו על עצמכם לרגע את תפקיד מקבלי ההחלטות בסמסונג, מה הייתם מעדיפים? להכנס להסדר שכזה עם מיקרוסופט, או לתת לבית המשפט להחליט?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים