חברת TSMC עוברת לייצור המוני ב-7nm עם תוכניות למעבר ל-5nm ב-2019

מפעל ייצור השבבים של TSMC בטיוואן מפעל ייצור השבבים של TSMC בטיוואן. מקור תמונה: Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., Ltd

יצרנית המוליכים למחצה TSMC (ר”ת Taiwan Semiconductor Manufacturing Co) עוברת לייצור המוני בטכנולוגיית ה-7nm עם צפי לשילוש הייצור בשנת 2019, כשבנוסף החברה צפויה לעבור לייצור המוני בטכנולוגיית ה-5nm כבר בסוף 2019 או תחילת 2020.

לאלו שלא מכירים את TSMC, מדובר על חברת “בית יציקה” (foundry) שעוסקת בייצור שבבים בעבור חברות אחרות, אשר בין המוכרות בהן הינן אפל, קוואלקום ונווידיה, שעוסקות בתכנון שבבים אך לא מחזיקות מפעלי ייצור משלהן.

7nm

חברת TSMC אישרה כי היא עוברת לייצור המוני בטכנולוגיית ה-7nm במפעל Fab 15 של החברה, כשאנו צפויים לראות את מעבדי ה-EPYC וכרטיסי המסך Radeon Vega Instinct של AMD מיוצרים על ידי TSMC, שצפויה לשלש את ייצור ה-7nm בשנה הבאה.

לפי החברה, הייצור בטכנולוגיית ה-7nm FinFET מציע צפיפות של פי 1.6, שיפור מהירות של כ-20% ושיפור צריכת החשמל של כ-40% לעומת ייצור 10nm FinFET. בשנה הבאה החברה צפויה לשלב בייצור את טכנולוגיית ה-EUV תחת השם +7nm שתוסיף הורדה נוספת של כ-10% בצריכת החשמל.

5nm

למרות שטכנולוגיית ה-7nm רק מגיעה אלינו השנה, חברת TSMC הכריזה כי היא צפויה לעבור לייצור המוני בטכנולוגיית הדור הבא בגודל של 5nm כבר בסוף 2019 או בתחילת 2020, עם השקעה של 21 מיליארד אירו במפעל Fab 18. דוגמאות ראשונות לייצור בתהליך 5nm צפויות להיות מיוצרות בחצי הראשון של 2019.

נכון להיום TSMC מקדימה את שאר “בתי היציקה” בתחום עם ייצור 7nm מתקדם ותוכניות למעבר ל-5nm. חברת Global Foundries צפויה לעבור בקרוב לייצור 7nm גם כן, זה יהיה דומה לייצור ב-TSMC וייטיב עם AMD עם האפשרות ליצור שבבים בשני בתי היציקה במקביל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים