קוואלקום חושפת מערכות שבבים חדשות לשוק הביניים: Snapdragon 632, Snapdragon 439 ו-Snapdragon 429

שבב Snapdragon של קוואלקום

ענקית השבבים מקליפורניה ממשיכה לפעום בליבם של מכשירי שוק הביניים, ומציגה כעת שלוש מערכות שבבים חדשות לטלפונים. את מערכות השבבים ממתגת קוואלקום בשמות Snapdragon 632, לצד Snapdragon 439 ו-Snapdragon 429. מערכת השבבים הראשונה מיועדת לשוק הביניים, זאת בזמן שזוג המערכות האחרונות מכוונות לשוק הנמוך.

Snapdragon 632

מערכת השבבים Snapdragon 632 מציעה שיפור של 40 אחוזים בביצועים הכוללים בהשוואה ל-Snapdragon 626, דבר הנגרם באמצעות שילוב שמונה ליבות עיבוד חדשות מסוג Kyro 250 הרצות בתדר מרבי של 1.8 גיגה-הרץ. בגזרת הגלישה הטמיעה החברה את מודם ה-X9 LTE המתיר מהירות הורדה של עד 300 מגה-בייט ומהירות העלאה של עד 150 מגה-בייט בשנייה.

מערכת השבבים תאפשר גישה למערך צילום הכולל זוג חיישני 13 מגה פיקסל, או לחילופין, חיישן בודד ברזולוציית 24 מגה פיקסל. בנוסף לכך, תומכת מערכת השבבים בביצוע זום היברידי, זום אופטי, אפקט פורטרט ועוד. הסרטת הוידאו תוכל להיעשות בשני מצבים עיקריים, 4K ב-30 פריימים לשנייה או ב-Full HD ב-120 פריימים לשנייה.

על העיבוד הגרפי יתפקד המאיץ הגרפי מדגם Adreno 506, זאת כאשר תפעול המסך ייעשה ברזולוציה מרבית של +Full HD. מאפיינים נוספים של מערכת השבבים הם תמיכה בבלוטות’ 5.0, גלישה במהירות מרבית של 364 מגה-בייט לשנייה דרך WI-FI, תמיכה בטכנולוגיית Qualcomm Aqstic לשיפור האודיו ועוד.

Snapdragon 439

מערכת השבבים מדגם Snapdragon 439 מכוונת למכשירי שוק נמוך-בינוני ומיוצרת בתהליך בגודל 12 ננו-מטר, מה שמספק למערכת העל-שבב החדשה יתרון בגזרת הביצועים ובצריכת החשמל לעומת מערכות שבבים אחרות המיוצרות בתהליך 14 ננו-מטר ומעלה.

בהשוואה למערכת השבבים הקודמת בסדרה, Snapdragon 435, הדגם החדש מביא עמו שיפור של 25 אחוזים בצריכת כוח העיבוד ושיפור נוסף של 25 אחוזים בגזרת הרינדור הגרפי. ליבות העיבוד המשולבות הינן מסוג Cortex-A53, ובדגם זה בוחרת קוואלקום להטמיע לא פחות מ-8 ליבות עיבוד מהסוג המוזכר אשר ירוצו בתדר מירבי של 1.95 גיגה-הרץ.

מודם התקשורת המשולב במערכת הינו מסדרת ה-X6 LTE, ומספק מהירות הורדה מירבית העומדת על 150 מגה-בייט בשנייה, זאת לצד מהירות העלאה של 75 מגה-בייט בשנייה. המאיץ הגרפי המשולב בדגם הנ”ל הינו ה-Adreno 505, יחד עם מעבד האותות הדיגיטליים מדגם Hexagon 536. רזולוציית המסך המרבית תסתכם ב-+Full HD, בפריסה של 2160 על 1080 פיקסלים.

השימוש במערכת על שבב החדשה יאפשר להטמיע בטלפון זוג חיישני 8 מגה פיקסל בגב המכשיר, או לבחור בחיישן בודד ברזולוציה מקסימלית של 21 מגה פיקסל. מערכת השבבים תומכת בביצוע אפקט הפורטרט, יחד עם צילום בזווית רחבה וצמצום עיכוב הצילום לרמה אפסית. לעומת אחיו הבוגר, הסרטת הוידאו תוכל להיעשות ב-Full HD בלבד, ב-30 פריימים בשנייה.

Snapdragon 429

קוואלקום ממשיכה את דרכה של מערכת השבבים Snapdragon 425, באמצעות מערכת השבבים Snapdragon 429. זו מציעה שיפור של 25 אחוזים בצריכת כוח העיבוד ושדרוג למערך הביצועים תוך שיפורו בעד 50 אחוזים לעומת הדור הקודם. את ההישגים המוזכרים משיגה קוואלקום באמצעות שילוב של מאיץ גרפי חדש והקטנת תהליך הייצור ל-12 ננו-מטר.

ארבע הליבות הפועלות במערכת השבבים החדשה מגיעות מסוג Cortex-A53 ומציעות חיסכון נוסף בחשמל. בדומה לאחיו, גם ליבות אלו רצות בתדר מירבי של 1.95 גיגה-הרץ. המאיץ הגרפי המשולב בדגם זה הינו ה-Adreno 504, כאשר זה השחקן העיקרי המאפשר לקוואלקום להרים את רמת הביצועים ב-50 אחוזים.

בחלקת הצילום ישנה בחירה בין זוג חיישני 8 מגה פיקסל או מיקום חיישן בודד ברזולוציית 16 מגה פיקסל. מאחורי הקלעים תומכת המערכת בצמצום עיכוב הצילום לרמה אפסית, צילום בזווית רחבה ועיבוד אפקט הפורטרט. הסרטת הוידאו תיעשה גם פה ב-Full HD בלבד ב-30 פריימים לשנייה ותתאפשר לצפייה על מסך ברזולוציה מרבית של +HD.

מכשירים ראשונים עם מערכות השבבים החדשות צפויים לראות אור ראשון כבר במחצית השנייה של השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים